Hva hadde dere gjort? Ved legetime/sykmelding

Cece

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Under forrige svangerskap var jeg ikke sykmeldt en eneste dag. Hadde et par egenmeldingsdager, men ikke noe mer.
Nå er jeg i uke 9, og kvalm, trøtt og SLITEN. Jeg HATER ordet SLITEN. Haha! Men nå er jeg altså det! Dessuten fikk jeg vond hals og hoste igjen inatt, bare en halv uke siden jeg ble frisk fra forrige runde... Sikkert straffen for å ikke ta det med ro... Tenkte å dra til legen å forklare dette, og spørre om å få tatt blodprøver for å se om jeg mangler noe vitaminer/mineraler. Virker som om immunforsvaret er på bunn!
Kunne tenkt meg en uke eller to for å komme meg igjen. Men det er kanskje dumt? Kommer legen til å synes det er dumt? Eller kanskje reduserte dager nå i en periode? Hva tenker dere?

Jeg hadde spurt om sykemeld., da får du hentet deg ordentlig igjen! Med reduserte dager hadde ikke jeg rukket det jeg skal, og hadde blitt super stresset!

TuMmY LoVe

Synes ikke det er dumt i det hele tatt! Hvis det ikke er lenge siden du var syk kan det godt hende at kroppen har godt av noen dager hvile :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg var ikke borte en eneste dag forrige svangerskap og fikk skyhøyt blodtrykk på slutten fordi jeg stressa sånn med å ikke skulle være syk. Ikke en kjeft som takker deg i etterkant, så det gjør jeg ikke igjen... Tenk på deg selv og baby! Det er det verdt <3

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg var ikke borte en eneste dag forrige svangerskap og fikk skyhøyt blodtrykk på slutten fordi jeg stressa sånn med å ikke skulle være syk. Ikke en kjeft som takker deg i etterkant, så det gjør jeg ikke igjen... Tenk på deg selv og baby! Det er det verdt <3

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Helt sant!

TuMmY LoVe

Man skal lytte til kroppen vår sier de :) Så jeg hadde tatt meg en uke i håpe om å komme litt ovenpå igjen :)

Jeg har vært kjempe pliktoppfyllende de andre gangene jeg at vært gravid. Jeg har rett og slett slitt meg ut. Denne gangen, så håper jeg at jeg ber om sykemelding når jeg kjenner at det er nok. Sliter med kvalme denne gangen. Har brukt to egenmeldingsdager. Skulle ønske ting var annerledes, men vi må tenke på oss selv og spiren. Og jeg er også SLITEN ;)

Dere har HELT rett! Ingen som har takket meg for å "holde ut" i forrige svangerskap! :-P

Sent from my iPhone using BV Forum

Hater også orden SLITEN, er jo aldri det ellers. Men nå er jeg altså helt ubrukelig, trøtt og lat. Vurderer å ta meg noen egenmeldingsdager her og der, selv med serier og dyna i sofaen. Det tar jo på å måtte stå opp tre ganger per natt og tisse, kanskje en gang å spise også. Bah!

Som flere her sier du får ingenting igjen for å holde ut på jobben! Jeg ville bedt om sykemelding :) Vi har ikke bare oss selv å tenke på.. Jeg er egentlig veldig sta når det kommer til fravær fra jobb, men har måtte legge den staheten til side for å fungere i hverdagen.. Er heldigvis bare for en periode ;) (forhåpentligvis)

Jeg er også helt utslitt. Må hvile når jeg våkner om morgenen før jeg står opp. Ble sykmeldt i går. Kaster opp når jeg blir sliten også, så fungerer veldig dårlig med jobben min. :-) Ingen som takker for at en sliter seg ut!

Legen sykmeldte meg ut neste uke uten å blunke en gang! Står halsbetennelse på sykmeldingen. Er nok en kombo av både halsen og gravidhormonene som gjør meg så sliten, tenker jeg! Så bare jeg blir frisk i halsen, så kanskje formen kommer seg også.

Nå er det Cola på menyen. Ikke ofte jeg drikker det, men Gud så godt! Slappe av litt før jeg henter prinsessa i barnehagen.

Var helt riktig av deg å sykemelde deg :) Kroppen trenger hvile :) Viktig å tenke på seg selv og den lille :)

Back
Topp