Hva gruer du deg til ETTER fødsel?

Jeg gruer meg så sykt til etterriene[emoji32] de blir jo verre for hvert barn... med nr 1 merket jeg ingenting, og det er jo vanlig at førstegangs ikke kjenner de. Med nr to kom de litt kastet på meg, og jeg gikk på smertestillende x 3 første uka.
Med nr 3 var de et rent helvete. Gikk på maxdoser og litt til av Paracet og Naproxen uten særlig effekt, jeg grudde meg til hver en amming og pustet og peste og grein meg gjennom det i ei drøy uke før det ga seg.... nesten verre enn selve fødselen.
redd for at det kan bli enda verre denne gangen...

Etterrier, blod, vondt for å sitte, første turen på do for ene og andre, eventuell sying. Såre brystvorter bed amming, den evige redselen for å gjøre ting feil.

Har ikke kjent så mye på disse tankene før nå, men er jo nå det nærmer seg.

Sniker fra desember.

Ikke ta sorgene på forskudd :) Jeg revnet på 3 steder og ble sydd endel men det var aldri noe problem å gå på do eller vondt ellers. Ømt de første dagene men ikke direkte vondt.
Jeg går inn med åpent sinn [emoji28] Er jo ikke sikkert jeg får noen plager [emoji108][emoji4] Bare han kjem ut er jeg fornøyd trur jeg [emoji23]

Eneste jeg gruer meg til er å ballanse 3 barn, en på 3 år, en på 14 mnd og den lille nye. Etterriene merket jeg ikke noe til hverken med nr 1 eller 2. ( merker knapt riene de 4-5 timene de pågikk) og tissing kan løses enten ved vann eller å bøye seg frem. Kan ikke si jeg gleder meg til å måtte [emoji90]første gang etter fødsel.

Jeg måtte ha kateter sist fordi jeg var så hoven at jeg ikke klarte å tisse. Å sette inn kateteret (som måtte inn og ut flere ganger) syns jeg var verre enn selve fødselen. Gruer meg derfor til å tisse etter fødsel i tilfelle det ikke går...

Gruer meg også til melkesprenget som kommer dag to/tre. Husker det var heftig!

Ammevondt fra start! Har hatt så utrolig vondt i forbindelse med ammingen den første uka! Etter det har det gått helt fint! :)

Nå gruer jeg meg litt til tilstanden der nede etter å ha lest kommentarene her:arghh: -sniker fra april

Jeg måtte ha kateter sist fordi jeg var så hoven at jeg ikke klarte å tisse. Å sette inn kateteret (som måtte inn og ut flere ganger) syns jeg var verre enn selve fødselen. Gruer meg derfor til å tisse etter fødsel i tilfelle det ikke går...

Oh no, se der ja! [emoji32] Jeg har hatt to vaginale fødsler som har gått kjempefint, men må mest sannsynlig ha pks nå. Og det gruer jeg meg mye mer til! Spinalbedøvelse, kateterisering, operasjonssår.. [emoji27]
På tirsdag får jeg vite helt sikkert om det blir KS- i så fall blir det en gang mellom 12. og 18. mars (uke 37+0).

Jeg gruer meg egentlig ikke til noe spesielt, er bare veldig spent på det hele.

Back
Topp