Hva gruer du deg til ETTER fødsel?

AttpåSkatt2018

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Julikulene 2020
Jeg gruer meg så sykt til etterriene[emoji32] de blir jo verre for hvert barn... med nr 1 merket jeg ingenting, og det er jo vanlig at førstegangs ikke kjenner de. Med nr to kom de litt kastet på meg, og jeg gikk på smertestillende x 3 første uka.
Med nr 3 var de et rent helvete. Gikk på maxdoser og litt til av Paracet og Naproxen uten særlig effekt, jeg grudde meg til hver en amming og pustet og peste og grein meg gjennom det i ei drøy uke før det ga seg.... nesten verre enn selve fødselen.
redd for at det kan bli enda verre denne gangen...

Gruer meg til all blodet jeg. Ble uvel da jeg lagde marsipan med rød konditorfarge, hvordan blir det da med ekte blod?!

Gruer meg til å gå på do. Var helt forferdelig vondt sist... endre med tidenes forstoppelse og angst for å gå på do i mange måneder.

Grurer meg til smertene i etterkant om jeg blir klippet og sydd. Det var så sykt vondt sist.
Men dette har jeg jo ikke tenkt på før nå [emoji32]

Gruer meg til å tisse dagene etter fødsel.. var sinnsykt vondt sist[emoji849]

Egentlig bare til hemoridene som sikkert dukker opp igjen som sist [emoji23][emoji85]
Ble klippet og sydde i over én time, men ingen problemer i forhold til det.
Renselsen er jo ikke noe særlig i starten når det er så mye heller, men det går jo over, tenker jeg.. Selvom det er ekkelt [emoji85] Tok 6 uker med både nr 1 og nr 2.

Jeg håper på vaginal fødsel med disse to, men om det av en eller annen grunn skulle bli KS, så gruer jeg meg isåfall til smertene etterpå.. Knasket endel smertestillende etter hastesnittet med nr 1.

Jeg er førstegangs, så jeg aner jo ikke hva jeg går til av smerter og ubehag etter fødsel.

Det jeg gruer meg mest til, er å bli overlatt til oss selv med alt ansvaret for en skjør, liten baby :s Verken jeg eller mannen har noe erfaring med barn fra før. Og jeg gruer meg vel enda mer til når mannen begynner på jobb igjen, og jeg plutselig har ansvaret helt alene.

Jeg er førstegangs, så jeg aner jo ikke hva jeg går til av smerter og ubehag etter fødsel.

Det jeg gruer meg mest til, er å bli overlatt til oss selv med alt ansvaret for en skjør, liten baby :s Verken jeg eller mannen har noe erfaring med barn fra før. Og jeg gruer meg vel enda mer til når mannen begynner på jobb igjen, og jeg plutselig har ansvaret helt alene.

Det kommer til å gå kjempebra! Lover! [emoji4]

For meg hjelp det veldig å faktisk tisse i dusjen de første dagene. Og så tørke meg med hårføneren etterpå!

Gruer meg ikke til noe etterpå. :happy:

Gruer meg nok til ting nå om jeg leser denne tråden [emoji23] Førstegangs og har ikke tenkt veldig på hva jeg skal grue meg til [emoji87]

Sniker fra desember.

Ikke ta sorgene på forskudd :) Jeg revnet på 3 steder og ble sydd endel men det var aldri noe problem å gå på do eller vondt ellers. Ømt de første dagene men ikke direkte vondt.

Last edited:
Ingenting før jeg leste denne tråden [emoji23] men greit å være forberedt [emoji85][emoji173]️

Jeg gruer meg så sykt til etterriene[emoji32] de blir jo verre for hvert barn... med nr 1 merket jeg ingenting, og det er jo vanlig at førstegangs ikke kjenner de. Med nr to kom de litt kastet på meg, og jeg gikk på smertestillende x 3 første uka.
Med nr 3 var de et rent helvete. Gikk på maxdoser og litt til av Paracet og Naproxen uten særlig effekt, jeg grudde meg til hver en amming og pustet og peste og grein meg gjennom det i ei drøy uke før det ga seg.... nesten verre enn selve fødselen.
redd for at det kan bli enda verre denne gangen...

Fjerdegangs jeg også og nå demret det at det var sånn for meg også, ha ha! Da gruer jeg meg også til det :p Ellers gruer jeg litt for smerter i snittet, men synes faktisk jeg hadde mer smerter etter de vaginale fødslene, så satser på at det går greit :)
Gruer meg litt til hvis det blir mye gråt på kveld og natt egentlig. Og gruer veldig til amming den første mnd, for det vet jeg blir ille (men gleder meg til ammingen etter det!).

Back
Topp