Hva gleder du deg til?

Siden jeg er førstegangs så har jeg ingen erfaring selv, men ALLE passer på å fortelle meg at når babyen kommer så kan du si farvel til søvn, energi osv... :p
Det er jo hyggelig gjort av dem. :eek:
Vi sov litt lite i starten, og var veldig trøtt helt til kroppen lærte å klare seg på avbrutt søvn. Etter det kom energinivået seg veldig og jeg sov godt og følte meg uthvilt tross amming hver 2.-3.time på natta. ;)

Det er jo hyggelig gjort av dem. :eek:
Vi sov litt lite i starten, og var veldig trøtt helt til kroppen lærte å klare seg på avbrutt søvn. Etter det kom energinivået seg veldig og jeg sov godt og følte meg uthvilt tross amming hver 2.-3.time på natta. ;)

Takk for at du sier det :) Jeg kan jo se for meg at det blir mindre (sammenhengende) søvn, men jeg har også tenkt at det kan vel ikke være såååååå gale, siden mange velger å få flere barn :p

Takk for at du sier det :) Jeg kan jo se for meg at det blir mindre (sammenhengende) søvn, men jeg har også tenkt at det kan vel ikke være såååååå gale, siden mange velger å få flere barn :p
Av en eller annen grunn så finner kroppen seg et nytt gear etter at man har fått barn. Plutselig behøver man mindre søvn, og uavbrutt søvn kan man klare seg uten en stund. Jeg sov aldri på dagtid mens første var baby,det fikk jeg ikke til. Litt avslapping på sofaen mens hun sov, en kaffe og litt frisk luft ga meg masse energi. :) Dessuten sov jeg SÅ godt når jeg ammet, selv på færre timer og avbrutt søvn. Kroppen utskiller visst mer av søvnhormonet når man ammer om natten, så man blir avslappet og sovner godt etter ammingen. :)

Spekeskinke, mozzarella og prosecco; )

-Å få komme igang med aktivitet igjenn! har seriøst lyst på en fjelltur, men vet at bekkenet mitt ikke tåler det :(
-ri inn hesten min som endelig er gammel nok! Akkurat nå så har jeg for mye respekt til å tørre å starte med sånn :O
-slippe vondtene som kommer av graviditeten
-spise hva jeg vil uten dårlig samvittighet og få matlysten tilbake :p

Å ikke være kvalm/uggen etter jeg har spist og det å sove halvveis på magen:woot:

Det er litt. Klare å knyte skoene selv uten å slite meg i hjel, sove på magen og spise alt det jeg er så glad i. Skalldyr, ost, spekemat osv.

Havreknekkebrød med majones og salami!!! Drømmer om det.

Også gleder jeg meg til å kunne drikke et glass fyldig og smaksrik rødvin igjen sammen med en halvblodig entrecote.

Siden jeg er førstegangs så har jeg ingen erfaring selv, men ALLE passer på å fortelle meg at når babyen kommer så kan du si farvel til søvn, energi osv... :p

Min førstefødte sov fra 23-8 hver natt, fikk mat kl 8( nesten på minutter hver dag) og sov til 9.30-10 ijen..dette fra vi kom hjem fra sykehuset, så noen barn sover jo faktisk godt. Så ta ikke sorgen på forskudd er mitt tips:-)

Det sa ALLE til meg når jeg var førstegangs. Ganske irriterende spør du meg. Og jeg kan love deg at å få barn er det beste du noen gang har gjort, slitsomt er det selvsagt innimellom men ikke så slitsomt som jeg ble forespeila i alle fall. Så ikke bry deg om dumme folk og gled deg til en fantastisk tid med en nyfødt baby:)

Med begge ungene har jeg i kjempe form etter fødselen. Begynte å gå tur dagen etter fødsel og kom i form ganske fort. Begge har sovet god på natt.

Klart jeg har hatt dager der jeg har vært kjempe trøtt og sliten, men for min del har ikke småbarnsperioden vært så slitsom.

Ha et åpent sinn og ta ting som det kommer!

Jeg gleder meg til medium stekt kjøtt, salami, og et glass vin :D

Back
Topp