Hva gjorde du annderledes da du ble gravid?

Babysjuk2000

Flørter med forumet
gjorde du noe annderledes den PP du ble gravid? Isåfall hva og hvem PP ble du gravid? Begynner å kjenne på en psykisk slit over det hele og er bare på pp5 (snart 6) er bare 23 år så hadde sett for meg det gikk så fort..

Dro på to ukers ferie, cruise, og bestemte meg for å søke om ivf. Jeg tok også medisiner for eggløsning fordi jeg ikke får eggløsning av meg selv. Trodde jeg hadde gått glipp av eggløsningen så hadde ikke med tester. Helgen etter at jeg kom hjem så tok jeg eggløsningstest for å se hvordan ståa sto. Den var veldig positiv. Samme skjedde i 3-4 dager, så jeg tok en graviditetstest, den var positiv. Hu er nå 4 år :)

Skylling av eggledere i pp7. Første satt på pp1, så de 7 pp’ene føltes lange. Men det kan ta ett år selv om ingenting er galt :)

Dro på to ukers ferie, cruise, og bestemte meg for å søke om ivf. Jeg tok også medisiner for eggløsning fordi jeg ikke får eggløsning av meg selv. Trodde jeg hadde gått glipp av eggløsningen så hadde ikke med tester. Helgen etter at jeg kom hjem så tok jeg eggløsningstest for å se hvordan ståa sto. Den var veldig positiv. Samme skjedde i 3-4 dager, så jeg tok en graviditetstest, den var positiv. Hu er nå 4 år :)
Hvor lenge hadde dere prøvd? (Om jeg får lov til å spørre)
Jeg tar letrozol for får ikke eggløsning av meg selv,3 runder med det har gitt meg syklus på 31 dager (før 45-80) så det har jo hjulpet men ikke noe klaff med de://

Ingenting ANNERLEDES, det var gikk

Eller altså, eldstemann, El dag 50 eller noe sånn i en lang og rotete syklus, PP-- husker ikke, vi var rundt halvannet år med prøving.
Mellomste, hun satt på PP8, ikke noe annerledes der

Yngste, hun satt på den siste runden med letrozil-piller, så vi kan jo si at det var fordi jeg tok sånne piller, men det var vel 5. syklus på rad jeg gjorde det at et gikk da.

Er skylling noe man gjør bare da man har vært gravid før eller kan jeg spørre gyn om det?
Du kan be gyn om det :) har man feks hatt infeksjon i livmor kan det gjøre egglederne mindre bevegelige, som det hjelper med.

Hvor lenge hadde dere prøvd? (Om jeg får lov til å spørre)
Jeg tar letrozol for får ikke eggløsning av meg selv,3 runder med det har gitt meg syklus på 31 dager (før 45-80) så det har jo hjulpet men ikke noe klaff med de://
Det var vel PP 7 tror jeg noe rundt der. Jeg hadde sykluser på ca 200 dager, så fikk provera for å provosere mensen og letrozol for eggløsning

PP2 etter MA . Før det PP3
Tok EL test sist . Brukte også sånne dråper fra helsekost . 40 dråper i et shotglass med vann . Angus castus eller hva de heter . Det fikk fart på litt smerter ved EL . Vet jo ikke om det var pgr av dråpene , men jeg prøvde de jo for en grunn :)

Eldste kom mellom bytte av to p-piller. Woops.
Nr2 kom etter 18pp'er. Annerledes den ppen... Njæ, prøvde spare opp noen dager, men om det var dét som gjorde forskjellen? Jeg dro også til gyn da, vi skulle søke om ivf , de fant ikke noe galt.. fikk noe medisiner å prøve av gyn, men rakk aldri prøve dem..

Med nr3 og nr4 var det ivf.
(Annen far).

Det eneste annerledes vi gjorde var å ha sex to ganger på EL dagen, det var PP6 :p Det kan jo ta et år (t.o.m. to) og fortsatt være helt normalt, dessverre. Selvfølgelig føles tiden så mye lenger ut når man vil bli gravid, og det er vel ikke noe annet som hjelper på psyken enn å faktisk bli gravid :smiley-ashamed004 Men jeg syntes forumet hjalp veldig da, så kunne jeg få utløp for det som opptok tankene flere ganger om dagen uten å mase hull i hodet på alle jeg kjenner som ikke forsto :bag: Håper det klaffer snart for deg!

Back
Topp