Hva gjorde dere måneden det klaffet?

Lilletrille9

Glad i forumet
JuniJubel2021
❄️ Januargull 2023 ❄️
Garantert spurt om før, men spennende med flere svar.

Hva gjorde dere den måneden det klaffet? Noe spesielt som skilte seg ut? Drakk/spiste du noe ekstra og hva hjalp det mot det du tok?

Gleder meg til å høre svar :D
 
Innsett av fryst embryo de gangene det klaffet :wacky:
Mannlig faktor som var årsaken til at jeg ikke ble gravid, så ingenting jeg kunne gjøre fra eller til, selvom mesteparten var tips og triks var utprøvd.

Ble spontant gravid 2 ganger før det(uplanlagt og delvis planlagt som 16 åring), med samme mann som med ivf, gjorde ingenting spesielt.
Mistet ene og den andre er snart 10 år :)
 
Vi dro på ferie, lot testene ligge hjemme, hadde bestemt oss for å søke ivf når vi kom hjem, så vi koste oss, drakk vin, spiste god mat.
Trodde EL kom sent som de forrige månedene, jeg tok Letrozol for eggløsning, var ferdig med siste tablett en dag eller to før vi reiste.
Lot testene ligge hjemme fordi mamma og pappa ikke visste at vi prøvde og vi skulle bo der.
Var borte i 10 dager og begynte å ta eggløsningstester når jeg kom hjem. De ble bare sterkere og sterkere, på dag nr 5 bestemte jeg meg for å ta en test for jeg syns det var så rart, jeg som knapt hadde hatt positiv EL test før liksom...
Og den var positiv. Resultatet sitter og leker nå, snart 14 mnd gammel!
 
Vi prøvde hardt i 8 mnd, men jeg plagdes med ulike infeksjoner nedentil så jeg ble henvist til gynekolog fordi jeg bekymret meg (helt sikkert unødvendig). Han var veldig trivelig og sa at det som regel ordnet seg etterhvert men at vi kunne ta noen prøver av meg og samboer. Hadde allerede fått medisiner mot vaginosen. Jeg fikk ul og der var egg, og sambo fikk ta sædprøve som var ok. Og vips, før vi rakk noe mer så var vi gravid slik han spådde :) Kanskje slappet vi mer av enn i starten av prøvingen eller fordi vi fikk hjelp, kanskje traff vi bare bedre tidsmessig, kanskje miljøet nedentil endelig var bedre.. vet ikke :) 9 måneder er jo helt vanlig prøvetid så det er vel ikke noe mirakelhistorie akkurat. Jeg spiste og drakk som før, tenkte at det var nok stress rundt det hele.
 
Da det klaffa for første gang hos oss tempet jeg og brukte cb advanced eggløsningstest. Da var jeg rimelig sikker på eggløsninga og fikk lagt inn aksjer på riktig tidspunkt.

I tillegg brukte vi conceive pluss, og jeg tok litt solviplect og drakk noe grapefruktjuice.

Resultatet er 3 år nå og vi prøver på nr. 2. Bruker samme oppskrift, men bruker fertitlitetsmonitor i tillegg. Veldig enkelt å bruke den
 
Begge gangene jeg ble gravid var jeg ganske beruset på forventet eggløsningsdag B-)
Tror kanskje det var at vi tok det ganske chill som hjalp, ikke alkoholen :p
 
De gangene vi har blitt gravide har vi alltid brukt eggløsningstester så vi har klart å timet forsøkene våre godt. Jeg har også merket meg at de gangene vi har blitt gravide (6 ganger til nå, har mistet endel ganger), så virker det som det er dagen før eller den dagen jeg får positiv eggløsningstest at vi har best hell med å legge inn aksjer.
Utover det så har vi ikke gjordt så mye spesielt i de syklusene det har truffet fremfor andre sykluser.
 
Last edited:
Da det klaffet denne gangen brukte jeg EL tester for første gang. De andre gangene det har klaffet (og vi desverre har mistet) har det tatt lenger tid, så testing etter eggløsning har vært supert for vår del.
Jeg har også kuttet ned på kaffen, og drikker ikke mer enn to kopper om dagen. Vet ikke hvilken effekt det egentli har, men det skadet ikke å prøve.
 
Med første klaffa det mnd før ivf. Jeg var suuperstressa, og kjørte på alt slags mulige tips og triks. Tok ørten tabletter (b-, og d-vitamin, folat, wild jam, og div. jeg ikke husker), brukte el tester, og hadde sex veeldig ofte i fertil periode. Stressa ræva av meg og tenkte ikke på annet en en jeg måtte bli gravid nå for å unngå ivf! Vel det slapp vi unna med et nødsskrik!

Med nr 2 var det stikk motsatt:p Kutta alt prøvestyr og gikk for pausemnd. Mannen var småsyk, og jeg var kjempesliten etter jobb, så vi hadde nesten ikke sex og vertfall ikke i fertil periode :wacky: Hadde absolutt ikke troen på at det skulle gå den mnd, og tenkte det var like greit å heller satse på tidlig januarbaby, men sånn ble det ikke! Lillebror kommer i nov/des :happy:
 
Brukte 2 år på nr 1, alle hjelpemidler og kjerringråd i bruk...stresset og styrte på. Tok laparoskopi og beskjed om tette eggledere/ at det var liten sjans for å klare det selv! Henvist til ivf og sluttet på hormoner og ga opp å klare det selv. Bestemte oss dog for å prøve 1 gang og mnd før ivf ble det klaff.

Andre gangen prøvde vi og bare 1 gang, uten noen hjelpemidler. Hadde null tro på klaff og visste jo at ivf kunne bli et alternativ. Derfor startet vi mange mnd før vi egentlig hadde planer om, stresset derfor ikke. Ble klaff i pp1. Sjukt.

Hatet når folk sa «stress ned så klaffer det» før. Var muligens noe i det for min del.
 
Brukte fertilitetsmonitor og Prefert. Men trodde ikke jeg ble gravid den måneden, siden vi kun hadde samleie første dagen monitoren viste "høy".
 
Hadde prøvd i over 3 år, og akkurat i november så styrte vi masse husker jeg. Hadde en del besøk pga bursdagsfeiring, og familie overnattet her noen dager den uken. En koselig uke husker jeg. Likevel bestemte vi oss for å kjøre på hver eneste kveld i sånn 8 dager i strekk, lot sæd ligge inni til neste dag. Ble i alle fall gravid for første gang på alle de 37 månedene vi prøvde :rolleyes:
 
Her klaffet det på første forsøk. Det eneste vi gjorde var å ha sex hver dag i 1 uke, og jeg testet etter EL fordi jeg hadde litt kort syklus :happy:
 
Nummer 1 satt på syklusdag 7. Nummer 2 satt den syklusen vi stressa som bare f fordi vi hadde prøvd så lenge, og måtte bestemme oss for privat ivf i løpet av måneden. Hadde egentlig ikke helt råd, så var kjempestressa den måneden. Nummer 3 satt den ene gangen vi hadde sex i første syklus etter fødsel, syklusdag 16.

Så oppsummert: egentlig ikke noe vi har styrt selv, dessverre.
 
Jeg hadde tatt folat og omega-3 i nesten to år, men siste mnd vi prøvde («bare» PP9, vi har ikke prøvd jevnt i to år) tok jeg sink og C-vitamin i tillegg.
Var veldig opptatt med ei hundeutstilling jeg skulle arrangere, så tenkte lite på babymaking. Testet likevel etter EL, og dagen før sambo skulle ut på anlegg og jobbe ei uke igjen, begynte den å nærme seg peak. Da la vi inn aksjer den søndagskvelden, jeg brukte Prefert gel og satte inn menskopp som holdt spermen der inne til dagen etter;p
Dagen etter hadde jeg peak på EL-test, og tror egget løsnet samme kveld.
Tenkte det var minimale sjanser for graviditet av det spinkle forsøket, men jammen meg var det visst festeblødning, og ikke mensen som kom 12 DPO. 14 DPO testet jeg for første gang (sier litt om hvor lite trua jeg hadde?!) og det var knall positivt, og 2-3 uker på digital. Første gang på de 9 PPene med positiv test!

Spira er nå 8+3 og jeg håper den holder seg:notworthy:Heartpink
 
Vi gjorde ingenting spesielt. Men jeg hadde kjemisk måneden før og hadde lest at det kan være enklere å bli gravid da. Satt på PP5.
 
Jeg tok grapefruktekstrakt før El, babyklister etter El, vi brukte prefert glidemiddel to ganger rundt El, mannen tok granatepleekstrakt og sink. Ble gravid nå i pp5. :smug:
 
Jeg hadde tatt folat og omega-3 i nesten to år, men siste mnd vi prøvde («bare» PP9, vi har ikke prøvd jevnt i to år) tok jeg sink og C-vitamin i tillegg.
Var veldig opptatt med ei hundeutstilling jeg skulle arrangere, så tenkte lite på babymaking. Testet likevel etter EL, og dagen før sambo skulle ut på anlegg og jobbe ei uke igjen, begynte den å nærme seg peak. Da la vi inn aksjer den søndagskvelden, jeg brukte Prefert gel og satte inn menskopp som holdt spermen der inne til dagen etter;p
Dagen etter hadde jeg peak på EL-test, og tror egget løsnet samme kveld.
Tenkte det var minimale sjanser for graviditet av det spinkle forsøket, men jammen meg var det visst festeblødning, og ikke mensen som kom 12 DPO. 14 DPO testet jeg for første gang (sier litt om hvor lite trua jeg hadde?!) og det var knall positivt, og 2-3 uker på digital. Første gang på de 9 PPene med positiv test!

Spira er nå 8+3 og jeg håper den holder seg:notworthy:Heartpink

åå så utrulig koselig å se at du har blitt gravid!! Dette har eg ikkje fått med meg, grattis :D
 
Back
Topp