Hva gjorde dere den måneden dere ble gravide?

Jeg har vært like stresset og opptatt av å få barn begge gangene jeg er blitt gravid. Denne gangen tok jeg lakrisrot fra dag 3-7 (for å få bukt med lange sykler), vitex fram til positiv test (kort lutealfase), omega 3 fordi jeg alltid tar det og folsyre fordi det er anbefalt. I tillegg hadde vi sex annenhver dag hele siste uken før eggløsning.

Ble du dårlig i magen av lakrisrot? Leste at den kunne hjelpe på magen også.
 
Har lest meg opp på det, men finner ingenting om at det skal ha noe å si for syklus osv :facepalm:
Lakrisrot påvirker blodomløpet. Skal derfor styre langt unna om du er gravid eller har hjerteproblemer. Ideen bak at den hjelper med syklusen er at den også gir bedre blodgjennomstrømning i livmoren. Usikker på om det er noe i det, men fant ut at det ikke gjorde noe å prøve. Så kalde fingre og lavt blodtrykk som jeg har til vanlig kunne det umulig skade :p
 
Vi startet med utredning mtp et siste IVF-forsøk. Skulle ta blodprøver dag 2/3 i syklusen, men mensen kom aldri.
 
Vi hadde sex annenhver dag fra tr var ferdig og til noen dager etter el. Testet etter el for første gang den syklusen jeg ble gravid :happy:
 
Brukte fertilitetsmonitor, hadde "spart" sex de siste 4-5 dagene før den sa eggløsning, hadde oss den dagen pluss de to neste dagene etter positiv eggløsningstest. Tok folsyre (som man skal) og babyklister. Ellers levde jeg normalt med henhold til mat, drikke og aktivitet.
 
Back
Topp