Hva gjorde dere den måneden dere ble gravide?

Navaje

Forelsket i forumet
Hva gjorde dere den måneden dere ble gravid? :D Ønsker å høre fra dere som ikke har gått på medisiner en må ha resept på :happy:
 
Last edited:
Vi bedrev oppussing:joyful::p
 
Den første gangen: ga opp, slutta med alle remedier, sex natten samme dag som EL (altså etter selve EL)

Den andre gangen: Vitex, sex på morgenen-EL på kvelden.
 
Den første gangen: ga opp, slutta med alle remedier, sex natten samme dag som EL (altså etter selve EL)

Den andre gangen: Vitex, sex på morgenen-EL på kvelden.
Hva et vitex?:) Hører mange som gir opp, og blir gravid. Klarer liksom ikke helt å gi opp :grumpy:
 
Hva et vitex?:) Hører mange som gir opp, og blir gravid. Klarer liksom ikke helt å gi opp :grumpy:

Har null tro på å at å gi opp og å "ikke stresse" er noe grunn for at man blir gravid. Hadde prøvd i 4 mnd, var 23 år og rimelig utålmodig. Hadde nok blitt gravid uansett den mnd.

Har ikke satt meg så veldig inn i Vitex, bare hørte det skulle være bra. :p Mest for de med litt syklussurr, tror jeg.
 
Har null tro på å at å gi opp og å "ikke stresse" er noe grunn for at man blir gravid. Hadde prøvd i 4 mnd, var 23 år og rimelig utålmodig. Hadde nok blitt gravid uansett den mnd.

Har ikke satt meg så veldig inn i Vitex, bare hørte det skulle være bra. :p Mest for de med litt syklussurr, tror jeg.
Da er vi to! Snakka med gyn om det og han sa det derr var bare tull og ren tilfeldighet. Man hørte bare mye oftere om det for det var en «solskinnshistorie» og at man uansett hadde blitt gravid den måneden.
 
Med nr 1 klaffet det på pp6. Akkurat den mnd brukte vi pre-seed glidemiddel (tror jeg det het) og El-tester (det brukte vi flere mnd) og hadde sex annenhver dag :)

Med nr 2: Hadde sex :p:p
 
Haha, kanskje vi også må prøve det :p
Hehe:joyful:

Jeg valgte å ikke teste etter el, men tempet uten å sjekke charten.. bare la inn tempene. Prøvde å ikke stresse kroppen og hodet.
Men jeg har så tydelige el-smerter at jeg forstod jo at den var i anmarsj uansett :p
Drakk slimløsende hostesaft i disse dagene.

Da jeg så at tempen steg, begynte jeg å følge med på charten, og smurte meg inn med progesteronkrem og tok babyklister.

I dagene etter el hadde jeg også varmeflaske med passe varmt vann på magen. Surret den godt inn i et pledd slik at temperaturen ikke var for høy. Brukte denne både morgen og kveld.

Ellers hadde vi naturligvis sex i dagene både før og etter el. Ser at vi sist hadde sex 2 dager etter el (ikke at vi ikke hadde det etterpå altså, men dj skjønner vel:hilarious:) og ble satt tilbake 4 dager på oul, så er nok ikke dumt å fortsette å ha sex selv etter el.

Men jeg tror ikke på den terminen altså.
Tviler på at jeg testet positivt 5DPO og hadde tydelige symptomer 4DPO. Så terminen fra TUL og ift el, stemmer nok best :happy:
 
Jeg har vært like stresset og opptatt av å få barn begge gangene jeg er blitt gravid. Denne gangen tok jeg lakrisrot fra dag 3-7 (for å få bukt med lange sykler), vitex fram til positiv test (kort lutealfase), omega 3 fordi jeg alltid tar det og folsyre fordi det er anbefalt. I tillegg hadde vi sex annenhver dag hele siste uken før eggløsning.
 
Vel, jeg er i allefall gravid nå (så får vi se om den holder!). Men vi har levd som vanlig, og hadde sex annenhver dag ca, pluss ekstra en dag rundt eggløsningen. Lå med pute under rumpa to av gangene men tror ikke det er det som har gjort utslaget :p
 
Tok pause fra eltesting og temping.Hadde sex hver dag eller annen hver dag fra syklusdag seks til sd 19. Og hadde ferie. :)
 
Hadde sex en gang, dagen før el, uten noe håp om spire da jeg etter 2 års prøving hadde sluttet på hormoner 2 mnd tidligere, fått beskjed om tette eggledere og ventet på oppstart av ivf syklusen etter.
 
Jeg har vært like stresset og opptatt av å få barn begge gangene jeg er blitt gravid. Denne gangen tok jeg lakrisrot fra dag 3-7 (for å få bukt med lange sykler), vitex fram til positiv test (kort lutealfase), omega 3 fordi jeg alltid tar det og folsyre fordi det er anbefalt. I tillegg hadde vi sex annenhver dag hele siste uken før eggløsning.
Synes du lakrisrot fungerte for å få bukt med lang syklus? Og hvordan synes du vitex’en fungerte?
 
Hadde sex fire dager før EL og dagen før EL. Og spiste ananas fra 2 dpo til 5 dpo :p
 
Synes du lakrisrot fungerte for å få bukt med lang syklus? Og hvordan synes du vitex’en fungerte?
Synes lakrisfor fungerte bra. Gikk fra å ha en syklus på rundt 42-44 dager til 34. Bra for meg! Vitex er jeg mer usikker på. Synes lutealfasen ble på rundt 12 dager uansett. Heldigvis var det nok :) Siden den må bestilles fra utlandet hadde jeg nok droppet den hvis jeg skulle prøvd igjen.
 
Hadde sex dagen før EL og to dager etterpå. Var endel fester og vinkos disse dagene så utrolig nok klarte vi å stresse ned etter snart 1 år prøving på barn nr 2. :)
 
Synes lakrisfor fungerte bra. Gikk fra å ha en syklus på rundt 42-44 dager til 34. Bra for meg! Vitex er jeg mer usikker på. Synes lutealfasen ble på rundt 12 dager uansett. Heldigvis var det nok :) Siden den må bestilles fra utlandet hadde jeg nok droppet den hvis jeg skulle prøvd igjen.
Har lest meg opp på det, men finner ingenting om at det skal ha noe å si for syklus osv :facepalm:
 
Back
Topp