Hva gjorde de i gamle dager...

MamsTW

Gift med forumet
når de ikke hadde mme og de ble tomme/barnet ikke ville suge o.l??
Har tenkt en del på det i d siste?
Gikk det i kumelk/geitemelk da? hmmm....

Alt det en skal bruke dagene til å tenke på!!![8|]

tja, før i riktig gamledager var det damer som var " ammere", som gikk rundt og ammet barna i bygda! [;)]

Og ellers brukte de geitemelk og ikke kumelk, for geitemelk er visst mildere for babyene! [:)]

helsesøster sa til meg at før blandet de kumelk vann osv og ga til barna når de ikke hadde nok melk selv og ikke brukte ammer

Når jeg var lita, ikke helt i riktig gamle dager det da.
men på begynnelsen av 80 tallet så fikk jeg utvannet kumelk istedet for morsmelk.

ammere ja. det har jeg jo hørt om... æsj...[:'(] gjør jo det en må for at ungen skal få i seg mat, men å sutte på andre tutter..... det hadde ikke jeg likt.... Mini fikk bankmelk da han lå på intensiven, men den kom jo fra kopp da[;)]

Tror de ga fast føde også mye tidligere før. Ala potet og fett i et tørkle som babyen fikk suge på. Min tante på 60 har iallfall fortalt at det var vanlig på 50-tallet.. Og vassgraut.

Rart foreldrene våre vokste opp [8D]

ORIGINAL: Kybele

Tror de ga fast føde også mye tidligere før. Ala potet og fett i et tørkle som babyen fikk suge på. Min tante på 60 har iallfall fortalt at det var vanlig på 50-tallet.. Og vassgraut.

Rart foreldrene våre vokste opp [8D]

godt de ikke hadde dagens HS på den tid! SOm du sier, rart de lever![:D]

Back
Topp