Hva gjenstår?

Villkvinne

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2024
I dag er det 40 dager igjen til min termin, og jeg kjenner at mye er på plass men at jeg ikke har noen å sammenligne meg med.

Så, hvor langt har dere kommet i redebyggingen og hva gjenstår?

Jeg har en vask igjen med hvitvask, og barnerommet ser fortsatt ikke ut. Bedside crib'en er ikke montert og heller ikke sprinkelsenga. Begge lammeskinnsposene er heller ikke hentet. Ja også er det vogga som fortsatt er igjen hos mamma og pappa.

Blir litt lett frustrert kjenner jeg :p
 
Du er ikke alene :hilarious: må fortsatt ordne
- bilsete
- lammeskinn
- hente vogn!!
- stellematte og stellebord..
- noen ekstra plagg
- kanskje en moseskurv
+++

Blir bra med permisjon :D
 
Vaske klær
Skru opp sprinkelseng og ordne den
Gå over vogna fra sist den var i bruk
Mentalt forberede seg :hilarious:
Hente bilstol hos dem som fikk låne vår
Pakke til jeg reiser til sykehuset
Vaske voksiposen
Husvasken får samboer ta mens jeg er borte

Sist var jeg ferdig med så og si alt i uke 30, nå er jeg 35+2 og akkurat begynt å leite frem ting :p
 
Har det meste av de store tingene i hus. Men alt ligger enda i plast og esker. Har ikke vasket noen klær heller. Men er bare i uke 32+4 så stresser ikke. Etter uke 34 tenker jeg sette opp stellebord og begynne vaske klær og skru opp vogna og vugga.

Mangler enda alt av stelleutstyr og det som skal i fødebagen.
 
34+5 i dag, og har kjøpt det meste. Mangler lammeskinn til vogn, men venter på å få det av foreldrene mine, sammen med noen ulltepper. Har ikke montert bedside crib eller skrudd sammen skap til babyrommet. Har vasket det meste og lagt i skuffer. Så i dag at vi har kjøpt feil dyne, så mangler både babydyne og sengetøy i babystr plutselig. Må pakke sykehusbag og fikse ferdig babyrommet.. en del andre ting og, pusser opp badet og de er fem uker sene, så blir fint å få det ferdig snart :O
 
Må stappe noe mellom vår madrass og hennes madrass, skal hive bilsettet(trekk+speil+etc) i bilen, han monterer vel bilsetet samtidig.. håper jeg.
Skal pakke fødebaggen på nytt over i en liten trillekoffert.
Skal vaske bæresjalet.
Det jeg kommer på :p
34+5 tror jeg
 
Her gjenstår det å skru opp sprinkelseng og kjøpe madrass. Få på plass bilstolen og basen i bilen og pakke fødebag. Ellers tror jeg resten er klart. Har ikke kjøpt noe stelle saker enda, bruker det som var i de gratispakkene først. Og skal kjøpe mer klær når vi vet om det er jente eller gutt vi får.
 
Jeg er 37+2 og tror det meste er klart. Må bare flytte bedsidecriben inn på vårt rom, men det tar vi når vi kommer hjem fra sykehuset. Og rigge til stelleplassen på badet. Alt ligger klart på barnerommet.
 
Må rense begge lammeskinnene vi har. Få bedsidecribben i hus (men har sprinkelsenga oppe så har reserve løsning) sy de siste teppene. Og få ferdig bilposen som er halvsydd (mangler et broderi av løvenes konge før jeg er fornøyd). burde få tak i de gratis pakkene fra kiwi og rema, så vi har noen startpakker med bleier. Ellers blir vi ikke å re opp sengene før gutten er født, og siste rundvask skjer nok når han er kommet til verden av mannen i huset.

Ellers skal jeg på et kurs for oppstart av amming før pjokken kommer, men det skjer ikke før det er en måned igjen til jeg blir satt i gang.

Men føler jeg egentlig er rimelig klar, for hans ankomst. Er bare enormt mye venting på at alt jeg ikke kan kontrollere :smiley-angelic002
 
Må rense begge lammeskinnene vi har. Få bedsidecribben i hus (men har sprinkelsenga oppe så har reserve løsning) sy de siste teppene. Og få ferdig bilposen som er halvsydd (mangler et broderi av løvenes konge før jeg er fornøyd). burde få tak i de gratis pakkene fra kiwi og rema, så vi har noen startpakker med bleier. Ellers blir vi ikke å re opp sengene før gutten er født, og siste rundvask skjer nok når han er kommet til verden av mannen i huset.

Ellers skal jeg på et kurs for oppstart av amming før pjokken kommer, men det skjer ikke før det er en måned igjen til jeg blir satt i gang.

Men føler jeg egentlig er rimelig klar, for hans ankomst. Er bare enormt mye venting på at alt jeg ikke kan kontrollere :smiley-angelic002

Den bilposen må du legge ut bilde av så jeg får se! Ble nysgjerrig nå.
 
Mye har vært ferdig i lang tid men blir liksom aldri helt a jour med alt, alltid noen småting som gjenstår. Har repakket fødebaggen så er noen klær til meg jeg skal vaske og legge oppi der de nærmeste dagene. Bilsete setter mannen i bilen før han henter oss hjem fra sykehuset. Han ordner nok hjemme før han henter oss også, og setter opp lekegrinda. Ellers er alt annet klart. Tror jeg :)
 
Den bilposen må du legge ut bilde av så jeg får se! Ble nysgjerrig nå.

Kan vise den frem når jeg har fått sydd den helt ferdig, får ikke sydd den skikkelig ferdig før broderiet er på plass. Men tror den blir så fin at jeg kan ta noen fornøyde bilder av den.
 
Gjenstår å pakke fødebag og stelleveske.
Vogna ligger på mørkeloftet, så den må ned etterhvert.
Og senga hans er ikke montert, og heller ikke redd opp.
Tror jeg har fått vasket opp alt av tøy i 50/56, sengetøy og gulpekluter og sånn.
Og så må jeg mentalt innstille meg på fødsel snart. Men det er ikke en praktisk ting jeg får til å gjøre så mye med.
Håper det kommer av seg selv snart.
Må også få tatt bilder av magen og søsken, det har jeg gjort de andre gangene også. Men ikke gjort enda denne gangen.
 
Oi, så godt i gang dere er! Jeg har kjøpt litt klær, egentlig bare det jeg har synest ser søtt ut, og det er det. Har selvsagt litt fra forrige, men mangler masse! Er 33+2 bare enda, og har først nå begynt å kjenne redebyggingsbehovet.
 
Nesten ingenting. Må få ordnet litt med en kommode med babyklær og og kjøpt noen kroker til badet så jeg kan henge opp en hylle til bleier og sånn.
Ellers må jeg kjøpe inn stash til fødsel. Fødebasseng, bind og mat. Mannen har tatt på seg ansvaret for å kjøpe inn barselmat - oster, spekemat og litt sjampis. Blir bra, tror jeg. :joyful:
 
Babyen :p og flyttelasset fra Norge
 
2 uker med obligatorisk skole og to eksamener :banghead: Tror vi har det meste til mini, mangler vel bare noen sokker. Tar resten når han har kommer:)
 
14 dager til baby kommer:nailbiting:
Har alt klart! Vogn, stelleplass, bilstol, fødebag.. Så ordnet vi med sengen i går. Vi har også laget ferdig middager å lagt i fryseren:happy:
Nå mangler vi å vaske huset klart til hektisk babytid, dette skal vi gjøre i dag:cat:
 
Back
Topp