hva gjør vondt......???

jeg synes utdrivningsfasen var verst... ikke det at åpningsriene var gode heller da men...

forskjellig "vondter" gjennom hele egentlig....

For meg var dte værste faktisk de siste stingene de sydde - da bedøvelsen ikke virka orntli [&:]

åpningsriene,spesielt de 3 siste cm! pressriene var derimot ikke noe spesielt vonde,var bare deilig å presse ut barnet! [;)]

åpningsriene! men de var ikke så vonde som jeg skulle tro. eller som det blir sagt. Det sies jo at du ikke skal ringe føden før du har så vondt at du ikke klarer å snakke. Det er bare dumt å si! Var veldig usikker om jeg skulle ringe eller ikke for såå vondt er det ikke!

Har født to ganger og det var veldig forkjellige opplevelser. Første gang var det uten tvil de siste timene med åpningsrier som var vondest. Det var deilig da jeg endelig kunne presse... Andre gang ventet og ventet jeg på de vonde åpningsriene, men de ble aldri så intense som med nr1. Jeg drøyet og drøyet med å reise til sykehuset og det var nær ved å bli hjemmefødsel- for 15min etter at vi kom til sykehuset så var jenta ute! Det vondeste da var de 5 min det tok å presse henne ut. Hun lå så langt nede og det var vanskelig å kjenne når jeg hadde ri - alt gikk i ett og det var mer intenst enn første gang. To totalt forskjellige fødselsopplevelser!!!!! Må legge til at med nr 1 tok det ca et døgn fra første murring til hun var ute. Med nr to startet det mer "rett på" og det varte i litt over 5 timer (det var vondt, men ikke SKIKKELIG vondt. Klarte å slappe av og puste rolig... Tenkte "åpne hendene, senke skuldrene, slappe av i kjeven og la babyen synke ned"- innbiller meg at det hjalp....)
Uff, svarte på mer enn du spurte om nå, men men...
Lykke til!

jeg hadde en så kalt styrtfødsel, de tok vannet, og ungen var ute på under 3 timer, dvs fra 1 cm åpning til 10 + pressrier på ca 2 1/2 time.
ALT var vondt! Men tenk så fort man glemmer, nå er det bare litt over 4 uker til termin og jeg GLEDER meg til fødselen. Det er noe helt spesielt som bare vi mammaer får gå igjennom, og så er det jo FØDSELSDAGEN til prinsessa mi. Den dagen hun skal feire resten av livet, og det er bare jeg som kan gi den til henne!  Snakker om fin presang!

ORIGINAL: liv1

Hei

Tror kanskje ikke jeg har helt normalt oppfatning av fødselen, men jeg syntest det verste var klippinga og så etter på all syinga.
Riene var vonde, men ikke verst....

signerer denne jeg!

klipping, revning, å sette vakuum, å bli sydd i 1 og 1/2 time (attpåtil ble jeg feilsydd som måtte inn og rettes på igjen...) [:'(]

men det er verdt det. [:)]
og derfor sitter jeg nå her med nr 2 på vei! [:D]

Back
Topp