Hva gjør vi nå?

Asnnie

Asnnie
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Fikk akkurat vite at vi er gravide i ca 4+4. Har forventet mensen da jeg har hatt samme symptomer som vanlig med murring lengst ned i magen, ømme bryster, stikking i livmoren osv, men da den ikke kom som forventet tok jeg en test på morgenen i dag, til og med etter å ha tissa to ganger først på morgenen. Hva synes dere om testen, ganske så soleklar eller?

Det er i så fall vårt første barn, som vi har prøvd å unnfange i litt over et år, men før det hadde jeg gått på p-piller i 12 år, så vi forventet lang ventetid! Hva gjør man nå? Når kontakter man legen og hva skal man tenke på? Hva gjorde dere med tanke på nærmeste familie og venner? Typisk at vi akkurat har kjøpt hus og har innflyttingsfest om en uke, alle kommer jo til merke at jeg ikke drikker og festrøyker som normalt! Og snart er julen rundt hjørnet, sier man det til nærmeste familie? Ellers blir det bare stressende å forsøke å skjule det for alle! Kan jo si det til de aller nærmeste og få de til å hjelpe med å "lure" tanter, onkler og resten.

Jeg er nervøs. Klarer ikke være superglad da man er så redd for at det skal gå galt! Når kan man begynne å faktisk "glede" seg?

Vedlegg

• IMG_3230[1].JPG
    IMG_3230[1].JPG
    867,9 KB · Visninger: 66
  • IMG_3229[1].JPG
    IMG_3229[1].JPG
    721 KB · Visninger: 63
Gratulerer..
Vi er like langt, jeg er også 4+4 i dag og fikk positiv svak test på fredag, min ser omtrent ut som det din gjør nå, blir sterkere for hver dag :)
Jeg har fortalt det til en på jobben allerede, rett og slett fordi jeg og hun jobber så pass mye sammen at hun hadde merket det ført, allerede på lørdag merket hun at noe var galt siden jeg ikke pøste kaffe som vanlig, dampet på el røyken så mye som vanlig og ikke tok de tyngste løftene uten hjelpemidler.
Jeg skal fortelle det til mamma i dag, føler jeg trenger henne nå.

Jeg gleder meg mer og mer, men er også redd for å glede meg for mye, så er vanskelig det der..

Masse lykke til <3

Her så vet et vennepar om det. Og jeg tror at en på jobben vet det, siden jeg har så vondt i kjeven og han hentet ibux til meg, da jeg takket nei og sa at jeg heller vil ha paracet, så smilte han og gikk :P Julebord sesong snart ja. Om noen spør så sier jeg det. Men familien får ikke vite noe før jeg er i uke 12.

Gratulerer så mye med positiv test og velkommen hit :)
Ta kontakt med legen og avtal første kontroll. Det er normalt ca i uke 8, men det er litt forskjellig har jeg funnet ut.
Tenk på hva du spiser :) Spis sunt og ta folat om du ikke allerede gjør det ;) Hold deg unna mat som kan være skadelig for barnet.
Vi skulle også ha innflytningsfest før jul, men vi tar det senere når jeg kan "være med" på festen ;)
Her er det to venninner, mine kollegaer og sjefen(siden jeg er sykemeldt lenge) som vet det + mamma.
Vi kommer nok til å si det i jula til resten av familien, om ikke før, siden jeg er sykemeldt og alle kommer til å lure på hvorfor.... Er som du sier bare stress å skulle gå og skjule ;)
Jeg får tett oppfølging med UL, blodprøver og crinone så venter nok ett par uker til med å si noe som helst før vi vet mer :)

Gratulerer med positiv test! :D

Nå må du ta begynne med folat og spise sunt! Jeg tror legetime er normalt mellom uke 8 - 12. Jeg har ikke kontaktet lege enda. Jeg tenker å få en legetime nærmere uke 12. Jeg er i uke 5 + 0 i dag.

Når det gjelder fest så selger de alkoholfri vin på vinmonopolet, ellers så kan en bare helle eplejuice på en tom vinflaske :p

Jeg tenker å fortelle familien min det rundt jul. Tenker det er en koselig julegave :)

Synes det var en ganske så klar positiv test :D Gratulerer så masse!
Her er det kun kjæresten, mamma og bestevenninna mi som vet noe, og slik ønsker jeg å holde det ganske lenge. Dette fordi jeg har mistet tre ganger tidligere, og jeg synes hele situasjonen blir verre dersom flere vet noe.

Tusen takk for alle fine svar!! Nå får vi bare håpe på det beste :) tenkte ta en digital test på fredag, da skal jeg være 5+1 bare for å få det svart på hvitt! Så nå har jeg allerede avtalt UL i uke 7(om alt går som det skal) rett før jul så jeg kan si det til mamma og pappa, problemet med å elske vin er at de merker med en gang at det er ugler i mosen om jeg sier nei takk ;)

Back
Topp