Hva gjør vi? leieproblem...

Smurfekringla

Gift med forumet
vi leier en kjellerleilighet... Han vi leier hos deler en dobbel søppeldunk med naboen...
altså 3 husstander på en dobbel søppeldunk...[8|]
Flere ganger har utleier sagt at vi ikke må hive så masse...
og vi har derfor samlet opp søppelet våres og kjørt det på dynga i nesten 1 år... men kan jo ikke holde på sånn?[:o]
søppeldunken er jo for liten til 3 husstander... (det er meg og sambo og babyen + mann og kone og 3 barn + naboen)

Vi har vel like mye rett som utleier til å hive søppel... blir ca en pose pr dag (er ikke det vanlig?)

Kan vi kreve at han bestiller en ekstra søppeldunk eller noe?

Står liksom ikke noe i leiekontrakten om kommunale utgifter å sånn[8|]

en pose hver dag er vel i overkant drøyt?

Vi er 3 personer, og har aldri hatt så mye - selv ikke da tobias brukte bleier..
Sorterer dere?

Ops glemte hele spørsmålet jeg..
Syntes 1 bossbann til 3 husstander var utrolig lite. Hadde snakket med uteleier om han kunne skaffet seg flere,men tror ikke dere har rett på det..Evt.sjekke opp i hva det koster å kjøpe et bosspann til dere sev..

Gå inn på kommunens hjemmesider å sjekk. Det er forkjellige regler fra kommune til kommune, noen krever at du har egen dunk hvis du leier ut.

Begge plassene vi har leigd har det alltid vært problem med søppla.. De er 4-5 stk i hver familie, og vi var 3.. Delte 1 dunk! Og nå på vintern er det jo værst, for da er det søppeltømming hver 14 dag.. Så når det er fullt må vi rett og slette sette det ut på trappa, for vi har jo ingen søppelsekker.. Og her en dagen stod det plutselig 3 fylte søppelsekker ved siden av donken, som de oppe sikkert har hatt stående ute og fyllt opp selv.. Det hadde jo vært normalt å tatt oppi ny sekk, og knytt igjen den fulle.. Er jo ikke akkurat pent å ha søppel stående ved inngangen eller da..!! Usj nei, gleder meg til vi får vårt eget igjen!

Her kan det også bli ca 1 hver dag[:)]

Da vi leide, fikk vi egen dunk - litt usikker på om dere kan kreve det, men høres rart ut om dere ikke får, dersom utleieleiligheten er registrert.
Husk også å sortere nøye [;)]

I Bergen fikk hvertfall mamma beskjed om at hun hadde utleieleilighet og måtte da disponere to boss spann, eller bestille et som er litt større som de kan dele. Vet ikke om det er sånn alle plasser, men i Bergen så skal man betale dobbel renovasjon om man har utleieleilighet.

Her har vi egen dunk, men fylles opp etter en uke..tømmes hver 14.dag. Så vi må på dynga 2-3 ganger i mnd med papp og restavfall..[>:]

Om dere ikke kan kreve egen dunke ville jeg sagt til utleieren at han kan ta ansvar for søplesituasjonen. Sett det ut i en sekk eller noe og han kan ta ansvar for å fjerne det.

Dere har vel rett på deres eget bosspann vil jeg tro... iallefall burde det vært ett bosspann til. Blir jo for dumt å skal spare på bosset for så å betale penger for å kaste det..

jeg hadde krevd en søppeldunk til. vi har den minste selv og den er alltid full + mer når den skal tømmes. bleier tar opp MASSE plass!! kan jo ikke dele den ene dunken alle dere. uansett om man sorterer

Back
Topp