Hva gjør pappaen?

Han er super flink med småen og Isabella, kjenner veldig hvor flink han er nå når han er ute i 14 dager.. Storesøs på 20mnd vil ha sitt, Sebastian må ha sitt og hundene skal ha sitt.. puh..! Jeg ammer og tar det meste med småen pga det, spesielt om natten.. han våkner ikke av mini engang, men det er jo like greit.. for som han sier selv, han kan ikke amme ham uansett[;)] men om Isabella så mye som knirker er han ute av senga før jeg rekker å registrere det[:D] Flinke mannen[:D]

Det er ikke så lenge det er litt sånn stressete som i begynnelsen, og å dele ut prosenter blir litt rart.. vi er sammen om det[:)] snart er småen mye mer uavhengig og alt litt lettere igjen[;)]

Jeg vil si at jeg ligger nok på 98-99%.
Jeg er jo gift, og han bor hjemme, men pga av at vi bor sånn som vi gjør, og bilen stadig ikke virker, så blir det til at han kun er hjemme og sover før han må dra på jobb igjen (bussen tar tid, og korresponderer ikke alltid). Så av og til rekker han å gjøre noe med eldstedatteren, før han må farte avgårde.

Så med null avlastning ellers, så blir det mye på meg, men nå som hun har sluttet å skrike 24/7, så føler jeg at jeg er i himmelen!
Føler ikke jeg trenger den ekstra tiden jeg plutselig fikk til å børste håret/tenner/dusje/gå på do. Stillheten, den fantastiske stillheten er bare helt UTROLIG DEILIG! [:D][:D]

ps; jeg trumfer gjennom dusj og tannbørsting av og til altså, bare så det er sagt.. [8D]

ORIGINAL: Kaysa86

Pappaen skifter på, aktiviserer henne, Vi bader henne sammen, han går å bærer på henne hvis hun gråter når han er hjemme, og er egentlig veldig veldig flink med lillesnuppa vår[:D]

Samme her [:)]

Pappaen skifter på, aktiviserer henne, Vi bader henne sammen, han går å bærer på henne hvis hun gråter når han er hjemme, og er egentlig veldig veldig flink med lillesnuppa vår[:D]

Men jeg har henne ca 80% av tiden da. Er oppe med henne om natten og sånt.

Sånn e det her og:) Nå ligge de oppe i sengå å pludre å snakka sammen Tidlig morges va han oppe å bytta bleia på na sånn eg sko sleppa å sto opp så han e ganske fantastisk sånn:)

her er pappa'n en superflink pappa stort sett når han ikke er på jobb tar han like mye som meg med gutten eller mer, han tar han på morgenen/formiddagen så jeg får sove litt lenger i helgene og de ukene han jobber ettermiddagsskift, men stort sett deler vi på oppgavene, bader han sammen, en skifter på mens den andre lager mat, skal jeg amme litt før mating lager han flaske mens jeg ammer[:D]

så vi deler på det meste når han ikke er på jobb, både med prinsen og husarbeid... jeg lar han sove litt på dagen når han har tidligskift eller nattskift på jobb da, men han lar jo meg sove litt i helgene og når han har ettermiddagsskift[:D]

ORIGINAL: Hel1

Hvor mye gjør pappa`n egentlig? Her så føler jeg at det er jeg som gjør det meste.. pappa`n koser litt me`n på kvelden når han ikke er grinete.. Så fort han begynner å grine blir har sendt bort til meg igjen :P jeg vil nesten påstå at jeg han han 98% av tiden.. jeg som tar morgenstellet,kveldstellet,mater(jeg ammer da:P ) ,mater ett par ganger om natten, bleieskift, roer ned når han er grinete.. koser og duller med....

Tror egentlig ikke sambo helt har fått inntrykket av hvor krevende det egentlig er å ha barn.. Hmm..

klager i grunn ikke.. er sliten.. Men det går bra liksom :P bare litt nyskjerrig på hvordan dere har det hjemme.. :)

Kan egentlig bare signere dette. Her er det akkurat likedan og har vært det med begge barna [;)] Men synes det egentlig er helt greit ellers hadde jeg nok protestert! Sambo begynte å ta mye mer ansvar når storebror rundet året ca og nå tar han han med seg ut og finner på ting og leker masse med ham. Tror mange pappaer føler seg mer komfortabel med å ta ansvaret når barna er blitt litt større og ikke er bare babyer lengre [:)]

Jeg gjør mest med snuppa, men han blir mer og mer med for hver dag som går. Han føler nok at hun har mer "bruk" for meg enn for han når hun er så liten. Men han gjør omtrent alt av husarbeid og lager mat nesten hver dag. Vi bader henne sammen, og han er super på å gi magemassasje og få ut det som er i magen[;)] Vi bytter på å roe henne når hun gråter på kveldene, og han er verdens stolteste når han får henne til og sovne Han blir så glad hver gang han føler at han er nyttig for henne[;)] Hvis jeg har hatt en tøff natt tar han henne mellom to måltider på ettermiddagen så jeg får sovet litt. Så han er jo egentlig veldig flink![:D]

Her har jeg lillemann hele dagene mens pappaen er på jobb. Men når han kommer hjem i 5 tiden er han mye med Vetle. Han steller han, koser og snakker med han og gir han mat dersom han får flaske[;)] I helgene pleier han å hjelpe til med nattmatingene (da jeg gir flaske på nettene) og med morgenstellet slik at jeg får sove litt lengre[:)] Synes at han er den beste pappaen for Vetle[;)][;)] det beste av alt er at jeg ser at han elsker å være med sønnen sin, og det er jo slik det skal være[:)]

Han er SUUUUUUUUUUUUPERFLIIIIIIIIIIINK !!!!!!!!!!!

Tar veldig ansvar på ettermiddag og kveld når han kommer hjem fra jobb! Han har fast kveldstell med bading, mating og legging og han har alltid natt til lørdag og søndag morgen stell.
 Jeg er utrolig stolt av samboer- han er virkelig en superpappa!!

Her er pappa kjempeflink!! Han bysser og duller på ettermiddagen når han er hjemme fra jobben, tar kveldsstellet og roer han når han gråter. I tillegg står han også opp innimellom med han i helgene etter at jeg har ammet på morgenen, så jeg får sovet lenge. Her er vi to som har valgt og få barn og heldigvis er han veldig engasjert. 

Blir jo litt annerledes når man har to barn, men far her i huset gjør mye med ungene. Kanskje helst den største ettersom at den minste ofte skal ha puppen og der kommer far til kort [;)]

Han tar alltid morgenstellet på storesøster på hverdager.
Han tar seg av lillesøster (dersom hun er våken) mens jeg legger storesøster på kvelden.
Han tar med seg storesøster på bading, aking eller andre aktiviteter i helgene.
Han koser med lillesøster på kveldene og tar kveldsstellet dersom han ikke må jobbe (han har ikke en 8-16 jobb, mer sånn *tilgjengelig 24 timer i døgnet* jobb)

Akkurat nå sitter han med to småjenter på fanget og ser AF1 [:D]

Han gjør en kjempejobb når han har mulighet til det, men med den jobben han har så må jeg være forberedt på at jeg får en telefon i 16-tiden om at han ikke kommer hjem før 21-22.

Her er pappaen helt fantastisk! Vi gjør omtrent like mye (jeg gjør jo mer siden jeg er hjemme med han) Han er oppe på morgenen med han så jeg får sove (når han ikke skal på jobb) mater, skifter, leker og snakker mer med han enn med meg [;)]
Er forelsket på nytt når jeg ser han sammen med mini. [:)]

ingenting!

HAN GJØR INGENTING!!!!!!!!!!! han er blitt opperert to ganger i ryggen etter at edvart ble født så han kan ikke gjøre noe.. jeg gjør ALT med begge ungene, fjøs stell og hus stell.. er så møkk lei at... men det er jo forståelig dette da.. problemet er at han har "tatt" ferie.. han er jo ikke syk i kjeften, så han skulle jo ha kunnet sakt noe når størstejenta finner på ramp.....

Her gjør pappaen alt hun tillater. Skifter bleie, vasker og steller henne og aktiviserer henne når hun er i godt humør. Når hun blir grinete, så vil hun bare til meg. Hun sovner heller ikke på han, kun på meg. Og det er ikke i mangel av å ha prøvd. Han gjør mer og mer ettersom hun blir mindre og mindre avhengig av meg, hvilket er deilig.

ORIGINAL: november2010

Her er pappa kjempeflink!! Han bysser og duller på ettermiddagen når han er hjemme fra jobben, tar kveldsstellet og roer han når han gråter. I tillegg står han også opp innimellom med han i helgene etter at jeg har ammet på morgenen, så jeg får sovet lenge. Her er vi to som har valgt og få barn og heldigvis er han veldig engasjert. 

Må også få med at han alltid lager middag...

ORIGINAL: Hel1

Hvor mye gjør pappa`n egentlig? Her så føler jeg at det er jeg som gjør det meste.. pappa`n koser litt me`n på kvelden når han ikke er grinete.. Så fort han begynner å grine blir har sendt bort til meg igjen :P jeg vil nesten påstå at jeg han han 98% av tiden.. jeg som tar morgenstellet,kveldstellet,mater(jeg ammer da:P ) ,mater ett par ganger om natten, bleieskift, roer ned når han er grinete.. koser og duller med....

Tror egentlig ikke sambo helt har fått inntrykket av hvor krevende det egentlig er å ha barn.. Hmm..

klager i grunn ikke.. er sliten.. Men det går bra liksom :P bare litt nyskjerrig på hvordan dere har det hjemme.. :)

kan vel egentlig signere din..[:'(]
jeg som står for det meste egentlig.. kan faktisk gå dager mellom hver gang han skifter bleie..
han koser og leiker litt på kvelden hvis jeg ber han om det. men han er veldig opptatt av pc'n sin til tider. skjønner han er sliten etter jobb, men kan jo bidra litt..

han sa faktisk her i dag at han hadde dårlig samvittighet for han syntes han kosa og leika for lite med hu, jaja sier jeg da, bare en ting å gjøre da..BEGYN MED DET!! [;)]

blir nok bedte når hu blir litt større og ikke err så avhengig av meg hele tiden..

Men jeg har henne ca 80% av tiden da. Er oppe med henne om natten og sånt.

Signerer! [:D]

Jeg har overhode ingenting å klage på! Jeg er faktisk ganske bortskjemt når det kommer til det der [8D]
Fordi sambo er sykemeldt, så er han hjemme hver dag (DET kan være en utfordring det også altså[8|]) så han hjelper til både med Elias og Mathias, uten at jeg trenger å spørre! Somregel har vi hversin og bytter automatisk på det uten å tenke over det! Og fordi Mathias får flaske så kan han ta han på natten også![:)]
Han er en utrolig flink og snill pappa! Svigerfar ble helt sjokkert da han så han i action første gangen med Elias, hehe, han hadde faktisk ikke trodd at han skulle være SÅ flink![:D][8D] Men det er han så absolutt!! Damene i familien skryter han opp i skyene og jeg prøver så godt jeg kan å huske på at alle er ikke like heldig så meg så kansje jeg burde blitt flinkere til å skryte av han jeg også [:)]

Her jobber pappan 8-16 mandag til fredag. Han er flink til å handle og lage middag, samt rydde endel på kjøkkenet/stua. Jeg ser at han har tatt over litt mer husarbeid siden lillemann ble født, og det syns jeg er topp!

Her i huset gjør pappan det jeg BER han om å gjøre, ikke så mye som går automatisk. Jeg har verdens snilleste gutt, så jeg føler ikke at det gjør noe at jeg tar det meste. Jeg vet at jeg får hjelp når jeg trenger det. Det beste er når det er helg, da står pappan opp å lager flaske på natten (som fortsatt kan være 2 x per natt)

Her slet nok pappan litt med farsfølelsen i begynnelsen. (hørte jeg noen sa forvokst tenåring?[8D]) Han var vane ved at jeg egentlig var "mamman" hans som ordnet og fikset og dullet. Jeg hadde søskensjalusi-følelse av han en stund... Men nå som lillemann har begynt å smile og gi tilbakemelding har papparollen vokst voldsomt [:)] Jeg blir mye mer glad i hjertet mitt når pappan smiler og koser og susser og musser på han, enn å skifte bleier [:)] DET synes jeg er viktig.

Back
Topp