hva gjør man??

Nei men da må du jo bare klare deg alene....ikke kan han bli sykemeldt, ikke får han permisjon med lønn, å dere har ikke råd til å ha ulønnet permisjon, da er det jo ikke så mange løsninger.....har du noe familie som kan komme å hjelpe deg?

ORIGINAL: Insolita

Nei men da må du jo bare klare deg alene....ikke kan han bli sykemeldt, ikke får han permisjon med lønn, å dere har ikke råd til å ha ulønnet permisjon, da er det jo ikke så mange løsninger.....har du noe familie som kan komme å hjelpe deg?

Men hvis man ikke klarer seg da.. jeg kan jo ikke ta meg av et barn hvis jeg sitter å får panikkanfall da[:-]

nei har ikke det nei...

høres ut som om det er en abr.giver som ikke følger spillereglene her, folk kan ikke noe for at de er syke.. må han hjelpe til hjemme om du blir sykemeldt så har han rett på å ta over permen... er det slik at han ikke har jobb å få når han er ferdig med permen, har han vel rett på arb.ledighetstrygd fra nav på lik linje med alle andre til han evt. får ny jobb, så ser ikke helt problemet?.. jeg vil nå si at egen helse, hans helse og tid med babyen er viktigere enn å tviholde på en jobb og gjøre alt for å være på godfot med sjefen for bare noen mnd i gangen... (får det inntrykket her[:)])

ORIGINAL: *Babytutta*

høres ut som om det er en abr.giver som ikke følger spillereglene her, folk kan ikke noe for at de er syke.. må han hjelpe til hjemme om du blir sykemeldt så har han rett på å ta over permen... er det slik at han ikke har jobb å få når han er ferdig med permen, har han vel rett på arb.ledighetstrygd fra nav på lik linje med alle andre til han evt. får ny jobb, så ser ikke helt problemet?.. jeg vil nå si at egen helse, hans helse og tid med babyen er viktigere enn å tviholde på en jobb og gjøre alt for å være på godfot med sjefen for bare noen mnd i gangen... (får det inntrykket her[:)])

Får jo bare dagpenger om man søker jobb... er det jeg fikk beskjed om at jeg får når jeg skal ut å søke jobb etter permisjonen...

Er et bemanningsbyrå som leier han ut, og de vil bare ha de "beste"... bare lurte på om man da kanskje kunne kreve perm med lønn eller no...

men da har han ikke så mye valg.. skulle det gå slik så må jeg vel nesten bare sykemelde meg og håpe at de på jobben forstår...

ORIGINAL: EricaJenta

ORIGINAL: [Malin]

Har begynt å tenke på barselstiden, og vet at mannen ikke har rett på lønnet permisjon... Vi har ikke så god økonomi, og det betyr at vi rett og slett ikke har råd til at mannen skal ta seg fri mer enn kanskje 2 dager.. [&:]

Jeg har slitt med angst en stund og vet jo ikke hvordan jeg kommer til å være etter fødsel.. Hva hvis jeg virkelig trenger hjelp med barnet?? Eller hvis det ender i keisersnitt så vet jeg fra før av at man er dårlig etter en mageoperasjon og skal jo ikke gjøre så mye den første uken... det vil aldri funke at jeg er alene da..

Blir litt redd når jeg tenker på det....[&o]

har man ingen rettigheter??

Prøv og ikke ta sorgene på forskudd.. Blir du sykemeldt i din permisjon overtar han din permisjon...[:)]

Og risikerer å miste jobben?? Det er ikke så lett når man bare er vikar.. de har utrolig makt over deg da...

Men hva vil du vi skal si, da?

Harde fakta er jo det at mange er alene etter fødsel. Jeg kan ikke uttale meg om det, da min mann fikk fri med lønn (Skulle egentlig dratt i nordsjøen dagen før jeg fødte).

Har legene sagt det er stor sjangse for KS? Det er jo ikke mangen prosent (sånn egentlig) som ender i haste KS. De fleste føder naturlig.

Og om du sier at mannen mister jobben visst han tar fri, ja hva er det da og gjøre? Går han på jobb er du alene hjemme, blir han hjemme mister han jobben.. Det er ikke mange råd vi kan gi deg desverre...

Har du ikke noen i familien som kan trø til og være hjemme med deg de første dagene heller?

Har begynt å tenke på barselstiden, og vet at mannen ikke har rett på lønnet permisjon... Vi har ikke så god økonomi, og det betyr at vi rett og slett ikke har råd til at mannen skal ta seg fri mer enn kanskje 2 dager.. [&:]

Jeg har slitt med angst en stund og vet jo ikke hvordan jeg kommer til å være etter fødsel.. Hva hvis jeg virkelig trenger hjelp med barnet?? Eller hvis det ender i keisersnitt så vet jeg fra før av at man er dårlig etter en mageoperasjon og skal jo ikke gjøre så mye den første uken... det vil aldri funke at jeg er alene da..

Prøv og ikke ta sorgene på forskudd.. Blir du sykemeldt i din permisjon overtar han din permisjon...[:)]

Og risikerer å miste jobben?? Det er ikke så lett når man bare er vikar.. de har utrolig makt over deg da...

Harde fakta er jo det at mange er alene etter fødsel. Jeg kan ikke uttale meg om det, da min mann fikk fri med lønn (Skulle egentlig dratt i nordsjøen dagen før jeg fødte).

Har legene sagt det er stor sjangse for KS? Det er jo ikke mangen prosent (sånn egentlig) som ender i haste KS. De fleste føder naturlig.

Og om du sier at mannen mister jobben visst han tar fri, ja hva er det da og gjøre? Går han på jobb er du alene hjemme, blir han hjemme mister han jobben.. Det er ikke mange råd vi kan gi deg desverre...

Har du ikke noen i familien som kan trø til og være hjemme med deg de første dagene heller?

Jeg bare lurte om det var noen stønader eller noe man kunne kreve...

nei er mest angsten jeg tenker på..

Har begynt å tenke på barselstiden, og vet at mannen ikke har rett på lønnet permisjon... Vi har ikke så god økonomi, og det betyr at vi rett og slett ikke har råd til at mannen skal ta seg fri mer enn kanskje 2 dager.. 

Blir litt redd når jeg tenker på det....

Mener å huske at mannen eller annen nær familie kan søke om omsorgspermisjon. Du kan lese mer om dette på NAV sine sider.

ORIGINAL: Vinterdrøm

Mener å huske at mannen eller annen nær familie kan søke om omsorgspermisjon. Du kan lese mer om dette på NAV sine sider.

Det er jo det som er den permisjonen det, og den får han ikke lønn for...

Stønad for hva? Man får jo flyttet permisjonen over på mannen om man blir syk, pluss at man får sykemelding selv, så da får man jo pengene man hadde fått om mannen var i jobb (mener jeg).. Da behøves det jo ingen stønader utover det.

Stønad for hva? Man får jo flyttet permisjonen over på mannen om man blir syk, pluss at man får sykemelding selv, så da får man jo pengene man hadde fått om mannen var i jobb (mener jeg).. Da behøves det jo ingen stønader utover det.

Ja jeg har skjønt det.. bare litt redd for hva jobben vil syns om det... men har jo ikke så mye valg egentlig hvis det skulle bli sånn.

Mannen får ikke sykmelding pga du er syk han må søke på eget grunnlag (psykisk ell andre ting som kan feile han).

Høres ut som en lei situasjon hvor det ikke er mange utveger ......kansje din eller hans mor eller ei venninde kan hjelpe deg ?.

Min mann var sykmeldt i 14 dager pga jeg var veldig dårlig etter ks og massivt blodtap....

Er ikke så lett å komme med råd til deg når du "nestemmer" hvert eneste forslag som blir skrevet til deg....
Ta en telefon til NAV og hør med de,og spør også legen din,h*n burde kunne hjelpe deg å finne ut av dette?
Hvis det skulle være slik at mannen din ikke får forlenget oppdraget sitt dersom han er syk,får han melde seg på NAV som arbeidsledig da,så får han iallefall dagpenger mens han går hjemme........
Dafår dere penger,og han kan være hjemme å hjelpe deg

Lykke til,håper det ordner seg for dere[:D]

ORIGINAL: Zera

En mulighet er at du sykmelder deg på psykisk grunnlag, da har han rett på fri med lønn... Vet ei venninde gjorde det.. Og vi skal gjøre det samma når neste mann kommer ! !

Det er slike som deg som raserer trygde og velferdsystemet i dette landet. Slike som gjør at alle vi andre må slite med endeløse køer på NAV og alle skjema og utredninger som blir laget for å prøve å stoppe slike trygdesnyltere som deg!!
Tenk litt lenger enn din egen nesetipp du!!

ORIGINAL: Hobbit

Mannen får ikke sykmelding pga du er syk han må søke på eget grunnlag (psykisk ell andre ting som kan feile han).

Høres ut som en lei situasjon hvor det ikke er mange utveger ......kansje din eller hans mor eller ei venninde kan hjelpe deg ?.

Min mann var sykmeldt i 14 dager pga jeg var veldig dårlig etter ks og massivt blodtap....

Men han har rett på fri med lønn hvis jeg ikke er i stand til å klare det alene? Så da må vi isåfall gjøre det.

Men håper på at det går bra uten, og at det faller slik at det blir en helg i nærheten å..

Men en ting jeg lurer på... Han har rett på fri med lønn den dagen jeg føder sant?

ORIGINAL: Labambie

Istedet for å gå på den "skjerpe sykemeldingene" hvorfor ikke si "alle menn burde ha krav på 2 uker fri med lønn uansett"!!!

Helt enig!!!!

Jeg skjønner veldig godt at noen velger den "veien" med sykmelding når de vet de vil få behov for det.

De som kommer med slike dumme utsagn har kanskje ikke prøvd å vært alene hjemme med nyfødt baby og slitt med angst. Det er virkelig verdt en sykmelding, enn at man skal ødelegge seg selv på lang sikt...

Mannen var hjemme 1 dag i forbindelse med fødselen, og jeg var etterlatt til meg selv med babyen. Hadde en tøff periode på slutten av svangerskapet. Og babyen var faktisk rednignen min[:)]
Så ikke ta sorgene på forskudd Ericajenta[:)]

[8|]Du kan jo sjekke om Home Start - Familiekontakten har noe i det omerådet der du bor?
Hva med f.eks husmorvikar? Gå på helsestasjonen å sjekk om det finnes noe hjelp å få! Er enorm forskjell fra komune til komune hva slags tilbud de har.
Lykke til!

ORIGINAL: MorraTeFreja

ORIGINAL: Juliejr

En mulighet er at du sykmelder deg på psykisk grunnlag, da har han rett på fri med lønn... Vet ei venninde gjorde det.. Og vi skal gjøre det samma når neste mann kommer ! !

Utsagn som dette gjør at jeg skjønner de som vil skjerpe inn sykemeldingene...

Hva vet du om grunnen til at vi skal gjøre det sånn da?? INGENTING!!!
Og vi tar ikke lett på sånnt, så det er faktisk en grunn til at vi skal gjøre det!

Og det er sånne komentarer som det der som gjør meg irritert når den personen som skriver det IKKE vet NOE fakta!

Når du kommer med en slik setning uten mer info - ja da må du forvente slike reaksjoner... Jeg løftet øyebrynene selv da jeg leste det...

hvorfor skal jeg legge ut mer info? hu spurte om råd, jeg gidde henne et tips. Punktom.

ORIGINAL: Prisilla

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Juliejr

Utsagn som dette gjør at jeg skjønner de som vil skjerpe inn sykemeldingene...

Jaha?[8|] Mannen min så nesten meg dø.. Jeg trengte han etterpå og han var ødelagt og trengte hjelp han også.. Skulle vært skjerpet inn?

Det blir jo noe annet når man først sitter i situasjonen. Men når man har bestemt seg for det på forhånd, før man vet om man kommer til å slite eller ikke, så blir det for lettvindt altså...

hva vet du om hva vi vet som kommer til å skje da??? hva vet du om min situasjon i det helle tatt??
Ingenting!! hellt idiotisk det her!!
Gidde dama et tips for hu var hellt fortvila, gjorde det. ferdig med saken!

ORIGINAL: Wivz

Det er slike som deg som raserer trygde og velferdsystemet i dette landet. Slike som gjør at alle vi andre må slite med endeløse køer på NAV og alle skjema og utredninger som blir laget for å prøve å stoppe slike trygdesnyltere som deg!!
Tenk litt lenger enn din egen nesetipp du!!

Hva fan feiler deg da????
Har man psykiske problem og trenger hjelp i starten så kan man vel ta i mot den hjelpen når man har den????
Hva fan vet du om min situasjon da?? at jeg er en trygdesnylter?? pass kjeften din jente!
Når du ikke har noe peilling på NOE om meg og mitt liv!!!

Så tenk litt lenger en din egen nesetipp!! Patetisk!

Dere har jo rettigheter.

Men dersom problemet er at dersom mannen din blir borte fra jobb, så mister han jobben, så nytter det jo ikke hvilke rettigheter dere har, eller om han hadde fått lønn de 2 ukene.

Da har dere jo følgende valg:
- du må klare deg selv (evt med hjelp fra andre)
eller
- han må være hjemme å hjelpe til (du sykemeldes og han overtar permisjonen), og han risikerer å stå uten jobb når sykemeldingsperioden er over.

Back
Topp