Hva gjør man...

Mammantjulie

Forelsket i forumet
...når sambo ikke "orker" å krangle??? Dvs at jeg blir irritert og sier ifra at han ikke hjør noe??
Uansett hvordan eller når, blir det "krangling" - sier han da og at det blir døden for forholdet vårt[:'(][:'(][:'(][:'(] Greit nok at jeg er irritert, men hvordan i hel.... skal jeg få sagt ifra da??? [&:][&:]
Samme gamle leksa med gubber og husarbeid/barnestell - jeg er såååååå lei!!! [:'(][:'(][:'(]

Har prøvd... Blir bare krangling (sier han, ja) - så jeg skjønner ikke hvordan dette skal løses.... Er jo sef ikke noe problem for han da.. HAN har det jo som plommen i egget - så det skjønner jeg jo [:@][:@][:@]

Spørs hva det er, og siden begge jobber mye, hender det at jeg lar feks klesvask oppvask ligge når jeg mener han kan ta det. Han løfter ikke fua si så mye når han har langfri, og da er på jobb og mener klart og tydlig at han kan ta del i husarbeid[>:] Tror det er noen menn som er født for og IKKE høre[8|] min 'bedre' halvdel feks[&:][:'(]

han går jo tydligvis i forsvarsposisjon med en gang,lar deg ikke få sjangsen.. lite aner han at det blir mye verre av å lukke ørene. oppstår det konflikter og missnøye må man ta dettte opp med hverandre.(lettere sagt enn gjort ja..)

tror ikke alltid disse mennene forstår hvor slitsomt det kan være med små barn,husstell,middag etc..

ORIGINAL: Tryll

tror ikke alltid disse mennene forstår hvor slitsomt det kan være med små barn,husstell,middag etc..

Det er helt sikkert at de ikke gjør, ikke alle vertfall! Jeg husker godt når jeg var sammen med faren til datteren min.. Å hjelpe meg!! Han gjorde ikke en dritt noen gang, alt var på stell hver gang han kom hjem fra jobb. Men viss jeg var så syndig å spørre om han kunne hjelpe meg, enten det var m husarbeid, eller om han kunne være med datteren vår så jeg kunne trene, så fikk han anfall! "Må JEG sitte barnevakt!!!?" Grrrr[:@][:@] Det heter da ikke barnevakt når man skal være med sitt eget barn vel! I tillegg presterer han å si til datteren min at det var han som måtte gjøre alt, for jeg bare lå å så på tv eller sov!?! Hallo?? Hvor  har de hodet sitt?? Jeg husker at dersom jeg skulle be han om å gjøre en ting, så måtte jeg alltid si, "viss jeg gjr det og det og det og det, kan du være så snill og gjøre det da?" Og dersom jeg glemte å nevne alt jeg skulle gjøre viss han tok en ting, fikk jeg bare som svar, "Hva skal du gjøre da liksom??"[:@] LØK!
Jeg prøvde også å ta det opp, både saklig og usaklig for å si det sånn, dessverre ble han aldri bedre, og det endte i at jeg gikk. Det skal sies at det selvfølgelig var mer bak som utløyste at jeg gikk, men den konstante kranglinga om å få litt hjelp en gang i blandt gjor det ikke bedre.....
Det eneste som hjelper er å ta det opp på en måte han forstår det. Og det er dessverre ikke alltid like enkelt.. Men en må bare prøve...
Håper det ordner seg for deg og dere

Back
Topp