Hva gjør man?

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Når man verken kan stå, ligge, gå eller sitte????

Hvordan skal jeg holde ut i 6-8 uker til? Smertene er helt utholdelige. Kjennes ut som korsryggen skal sprenge når som helst. Jeg har blitt kjempe hoven (=veskeansamling) verken varmepute eller ispose hjelper på smertene.
 
Hva med å ligge i et varmt basseng?
 
Kan bruke voltaren gel? E.l? Tigerbalsam?
Jeg er desperat.
 
Når man verken kan stå, ligge, gå eller sitte????

Hvordan skal jeg holde ut i 6-8 uker til? Smertene er helt utholdelige. Kjennes ut som korsryggen skal sprenge når som helst. Jeg har blitt kjempe hoven (=veskeansamling) verken varmepute eller ispose hjelper på smertene.
Stakkars, dette høres forferdelig ut. Har du prøvd å sitte på en gymball? Den hjelper meg enormt mot smerter i korsryggen og symfysen og mot rastløse ben om kvelden.

Har kjøpt meg den uten ftalater, kan senere brukes for babisen :)

https://www.xxl.no/reebok-abs-gymball-65-cm/p/1114178_1_style

Fikk tips av manuellterapeut å sitte med spredte bein og ikke ha for mye luft i ballen slik at den er myk.

Jeg bare sitter og springer på den hver kveld :D
 
Kan bruke voltaren gel? E.l? Tigerbalsam?
Jeg er desperat.

Her på apoteket står det at det ikke er egnet for gravide.
Jeg kjøpte en aloe vera gel som er beregnet for muskel/ledd-smerter, spesielt til de som trener. Den solgte de på apoteket og var OK for gravide, sto på samme plass som tigerbalsamen osv.
 
Her på apoteket står det at det ikke er egnet for gravide.
Jeg kjøpte en aloe vera gel som er beregnet for muskel/ledd-smerter, spesielt til de som trener. Den solgte de på apoteket og var OK for gravide, sto på samme plass som tigerbalsamen osv.

Må sende mannen innom apoteket etterpå. Må ha noe som lindrer! Dette er seriøst verre enn fødsel.
 
Stakkars, dette høres forferdelig ut. Har du prøvd å sitte på en gymball? Den hjelper meg enormt mot smerter i korsryggen og symfysen og mot rastløse ben om kvelden.

Har kjøpt meg den uten ftalater, kan senere brukes for babisen :)

https://www.xxl.no/reebok-abs-gymball-65-cm/p/1114178_1_style

Fikk tips av manuellterapeut å sitte med spredte bein og ikke ha for mye luft i ballen slik at den er myk.

Jeg bare sitter og springer på den hver kveld :D

Bra tips, jeg skal finne frem ballen og blåse den opp.
Skal til jordmor i morgen, håper hun har noen tips.
 
Kutte absolutt alt salt og drikke mye?
Her henger jeg ofte over armlenet på sofaen, når det ikke funker å sitte eller ligge normalt. Men er jo slitsomt i lengden det også, men avlaster litt.
Og mannen må massere meg både titt og ofte, er godt å få låst opp i musklene rundt hoftene spesielt, for de blir jo overarbeidet av å prøve å kompensere for feil gange, skjev ligging og smerter.
 
Kutte absolutt alt salt og drikke mye?
Her henger jeg ofte over armlenet på sofaen, når det ikke funker å sitte eller ligge normalt. Men er jo slitsomt i lengden det også, men avlaster litt.
Og mannen må massere meg både titt og ofte, er godt å få låst opp i musklene rundt hoftene spesielt, for de blir jo overarbeidet av å prøve å kompensere for feil gange, skjev ligging og smerter.

Jeg er dårlig til å drikke, det skal jeg bli bedre på..men tisser hele tiden da.

Nei, huff måtte den siste tiden gå raskt.
Hjelper ikke at det er 26 g ute og svetter som en gris.
 
Jeg er dårlig til å drikke, det skal jeg bli bedre på..men tisser hele tiden da.

Nei, huff måtte den siste tiden gå raskt.
Hjelper ikke at det er 26 g ute og svetter som en gris.
Vannflaske med tut på, enten camelback eller imsdal er det eneste som får meg til å drikke nok. Liker ikke drikke vann fra glass, så blir gjerne bare et glass mens jeg står ved vasken, drikker det sjeldent opp om jeg tar det med inn i stuen. (Er det ikke i filmen signs hun lille jenten nekter å drikke vannet som har stått fordi det er contaminated?) :p:wtf::confused:
 
Jeg har tatt en Paracet og drukket to glass med vann. Nå skal jeg prøve å sove litt...
 
Jeg har tatt en Paracet og drukket to glass med vann. Nå skal jeg prøve å sove litt...

Stakkars, det er helt jævlig. På det verste (når jeg var skikkelig hoven) så fikk jeg ei venninne til å prøve varme med røkelse, det var et rør som du masserte med. Utrolig sært og det luktet som om jeg hadde vært i en ordentlig hasjbule, men det funket! Haha.

God bedring <3
 
Huff! Høres skikkelig kjipt ut!

Jeg hadde det en del sånn med førstemann på slutten. Helt jævlig.

To ting som hjalp var akupunktur - både modnings OG avslappningsakupunktur.
I tillegg fikk jeg massasje 1-2 ganger i uka.

Hadde mye spenninger i kroppen - og det satt seg overalt.

God bedring!
 
Problemene bare at jeg ikke orker å dra noe sted for massasje eller akupunktur. Jeg må ta buss, så må jeg gå..der går ikke!

Mulig jeg skal høre med hun private jordmoren jeg gikk til sist om hun kan komme hjem til meg. Hun var hjemme her engang og gav meg akupunktur.
 
Sånn! Bestilt akupunktur om en uke, var første ledige.

Bra du fikk time til akupunktur.
Om det ikke blir bedre innen kort tid, hadde jeg tatt turen til lege. Finnes medisiner en kan ta selv om en er gravid. Når en først er kommet inn i en ond sirkel med mye vondt og lite søvn er det vanskelig å bryte den!
Får en slappet litt av og sovet en natt, løsner det litt i kroppen også!

Vi gravide er jevnt over dårlig å tenke på egen helse.
Leste en artikkel i Dagens medisin som viser at gravide er medikamentelt underbehandlet for det meste. (Allergi, migrene, leddsykdommer osv)
Dette fordi vi vil skåne babyen!. Babyen er viktigst, men vi skal jo fungere selv også:)
 
Back
Topp