hva gjør man....

Strikkeguri

Elsker forumet
der hvor jeg jobber så har vi en beboer som er veldig utagerende...h*n slår sparker, biter, og kommer med verbale trussler i form av foreks at h*n skal drepe meg osv jeg er helt alene på nattevakt, og har flere andre å ta meg av også, det er demente brukere. Vet jo at jeg ikke skal ta meg nær av det, men det er ikke veldig hyggelig å blir drapstrua hver gang man er på jobb...har prøvd å si fra at jeg ikke synes at det er forsvarlig men det virker ikke som det hjelper, i tillegg fyller vi ut skade skjema (eller hva det heter) hver gang vi blir slått og trua, som vi setter i en perm, der er jo et punkt hvor ledelsen skal signere også når de har sett det....men det skjer jo ikke, så føler at vi fyller ut disse skjemaene til ingen nytte...tror ingen ser på de likevel...uansett så kommer det ingen nye tiltak på problemet, kjenner jeg blir litt irritert, hvordan ville dere grepet det ann?

jeg greier jo til en viss grad å beskytte meg selv når det er bare vedkommende og meg selv...men hva skjer den dagen flere står opp på samme tid og vedkommende tilter?? har virklig ikke lyst å ha alene ansvar for det!!

Går det an å kontakte noen høyere opp i ledelsen kanskje? Hvis ingen i ledelsen bryr seg så finnes det kanskje fagforening eller verneombud du kan kontakte?

Da burde du prøve det, det er jo ikke en holdbar situasjon. Greit nok så lenge det går bra, men hva da den gangen alt går på tverke på en gang...

Da kobler du inn verneombudet på arbeidsplassen og forklarer situasjonen. VO skal sørge for at ditt arbeidsmiljø er forsvarlig.

tusen takk for tilbake melding :-) skrev i rapporten i dag at det ikke er forsvarlig, så får vi se om  det hjelper, regner med at teamlederen iallefall leser der...men hvis ikke det funker så skal jeg prøve å kontakte noen andre

Verneombud med en gang, og funker ikke det RASKT, ta direkte kontakt med arbeidstilsynet!

valkyrien skrev:
Håper det ordner seg :) Kan ikke si jeg hadde likt å føle meg såpass utrygg på jobb...

nei liker det ikke jeg heller.......er sikker på at hadde dette vært en mannsdominert arbeidsplass så hadde det ikke vært sånn, da haddet blitt gjort noe med det umiddelbart....men men får prøve å få med meg de andre nattevaktene å høre hva de føler, er kansje lettere å gjøre noe med det om man er flere som mener det samme

Jeg hadde det slik på min arbeidsplass også, og gikk til ledelsen x antall ganger uten å resultat. Med en gang verneombud ble koblet inn ble det orden på saken 

Back
Topp