Hva gjør man?! *Tynn-lang baby, bilstol nr. 2*

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Min baby er 10,5 mnd og er 78 cm. Han er tynn og veier noe mindre enn 9 kg. Vårt neste sete er britax multi tech 2, men det har vektgrense på 9 kg. Vårt babysete begynner å bli knapt og skulderstroppene er nå på vei under skuldrene hans. Hodet er godt innenfor kanten, og på ingen som helst måte utrygt plassert "der oppe". Dere som er gode på bilsikring, er det greit å bruke babysete fortsatt ut fra denne forklaringen?

Tror da det er en regel at skulderstroppene ikke skal under skuldrene? Håper noen andre kan svare bedre :)

Tror da det er en regel at skulderstroppene ikke skal under skuldrene? Håper noen andre kan svare bedre :)

På sete nr. 2 er det det.. Men jeg finner veldig variabel informasjon om babysetene.. Ganske uklart egentlig..

Men av to onder.. Hva er verst? Å være for lett eller å ha stroppene bittelitt under? Hadde vært mye enklere om han bare la på seg.. :p

På sete nr. 2 er det det.. Men jeg finner veldig variabel informasjon om babysetene.. Ganske uklart egentlig..

Men av to onder.. Hva er verst? Å være for lett eller å ha stroppene bittelitt under? Hadde vært mye enklere om han bare la på seg.. :p

Uten at det jeg sier nå kan tas som noe som helst annen enn min personlige logikk, tenker jeg jo at det kan vel ikke være krise om man veier litt mindre enn vektgrensa på et sete så lenge man ellers sitter fint og beltene passer og alt. Kan ikke tenke meg at det er så galt å være litt for lett som det er å være for tung. Hvor mye for lett snakker vi her?

Uten at det jeg sier nå kan tas som noe som helst annen enn min personlige logikk, tenker jeg jo at det kan vel ikke være krise om man veier litt mindre enn vektgrensa på et sete så lenge man ellers sitter fint og beltene passer og alt. Kan ikke tenke meg at det er så galt å være litt for lett som det er å være for tung. Hvor mye for lett snakker vi her?

Det er min logikk også, men jeg vet ikke helt om den er holdbar. Ikke mye. En halvkilo, som lett kles på med klær, antakelig.. Ikke uteklær, da.. For det skal de jo ikke ha (viktig å presisere i en slik tråd, merker jeg :p)

Det er min logikk også, men jeg vet ikke helt om den er holdbar. Ikke mye. En halvkilo, som lett kles på med klær, antakelig.. Ikke uteklær, da.. For det skal de jo ikke ha (viktig å presisere i en slik tråd, merker jeg :p)

Hihi, ikke sant :p et halvt kilo går de jo opp med våt bleie og full mage, liksom :p jeg tror jeg hadde byttet til neste bilstol om barnet satt godt i den og ingen flinke bilstolfolk kommer med noen grunn til at det ikke er lurt :)

En halvkilo er jo ikkeno. Som noen andre sier, full bleie også videre.. Når de er så gamle mener jeg det er tryggere å sitte enn å ligge i babystol. Jeg mener de var halvkiloet under her også, da vi byttet, men stolen passet fint.

Det gjør ingenting om selene kommer litt under skuldrene sålenge barnet sitter bakovervendt( de skal være i skulderhøyde eller litt under her). Forovervendt derimot så skal aldri selene komme under skulderhøyde. ( høyere eller i skulderhøyde her)

Jeg hadde ventet litt med å bytte.

Har du veid han med klær? For er det som teller ;) selene kan godt gå litt under skuldrene når de sitter bakovervendt.

Back
Topp