Hva gjør man på en regnværsdag i jula?

Baby_2019

Glad i forumet
Septemberskattene 2023
Når alt er stengt, når det blåser og regner ute og alle andre er opptatt med sin familie. Hva finner man på da med en snart 2 åring? Kjenner jeg nesten blir litt deprimert over at alle andre har juleselskap, besøk av familie etc etc. Vi har svært liten familie med kun en mormor og en morfar som småkrangler hele tiden. Samboer er på sjøen. Jeg begynner å bli litt lei av å pusle olebrumpuslespill for n'te gang. Kan godt være noe som er litt givende for en voksen også :hungover:

Beklager syting.. God jul alle sammen :happy:
 
Hva med å lage en spennende hytte sammen under bordet? "Kino" med puter, dyner osv foran tv'en i stua? Tegne/maleaktiviteter? :happy:
 
Vi har delt på å underholde og sove hver vår gang idag, gutten er fire da... og begge foreldrene er hjemme...
 
Vi var ute å gikk tur i en liten oppholdsperiode ( regner og blåser veldig her jeg bor også) og det var veldig deilig å lifte seg litt:) hadde på gode uteklær da tilfelle himmelen skulle åpne seg igjen.

Ellers kan dere ha gjøm og leit, tegne/male eller lage noe annet kreativt, er mye rart man kan lage bare man har litt fantasi og det er jo kjekt for store og små, man kan feks klippe opp en eggekartong og male/tegne figurer, dorullnisser etc

Sett på litt musikk og dans:)

Gå rundt juletreet og syng

Lek med bamser, biler, dukker etc

Bak noe eller lag noe mat sammen:) en 2 åring synes kanskje det er kjekt å både røre og prøvesmake:)
 
Her går vi alltid ut så lenge ungen ikke flyr avgårde pga vind (de er 2,5 og snart 1,5 år). Synes dagen går så mye fortere hvis vi kommer oss ut en tur. Ellers er bøker populært her. Da kan de sitte stille lenge. Synes tegning er veldig greit for da kan de sitte ved kjøkkenbordet (de vet jeg hvor de er :p) mens jeg pusler med litt annet på kjøkkenet. Alt med vann er også gøy.
 
Kino? Har en som nærmer seg to og et halvt nå og vi så brannmann sam på kino for noen måneder siden, kjempegøy.
Har testet ut det meste av nye julegaver (han fikk bla fotobok med bilder av seg selv siden han elsker å se bilder på tlf min, så kanskje dere kan se på bilder?)

Strømmen gikk her i går, da var det kjempegøy å få gå rundt med lommelykt. Kan jo slå av taklyset når det blir mørkt ute?

Pappesker er spennende!
 
Vi var ute i regnvær og aka.
 
Back
Topp