Hva gjør man når...

Bkno6066662

Andre møte med forumet
Hva gjør man når man ikke vil ta abort? Men heller ikke beholde?
Jeg har en datter på 9mnd og har nok med henne foreløpig, jeg ønsker ikke flere før jeg er ferdig med skole, og jeg vil gi min datter så mye oppmerksomhet som mulig før jeg får en til. Hva gjør jeg? Denne graviditeten er ikke ønsket eller planlagt, hverken for meg eller barnefar. Men jeg liker ikke tanken på abort, men jeg har heller ikke lyst å beholde siden da blir jeg hjemme et år igjen og må utsette skolen på nytt. Adoptere bort går heller ikke, så hva gjør vi? Råd?

Dersom barnet ikke er ønsket, og du verken ønsker å ta abort eller adoptere bort er vel siste løsning å ha han/hun hos et familiemedlem? Ikke vet jeg. Ikke at jeg anbefaler abort på noen måte, men hvis dere ikke ønsker barnet selv, men samtidig ikke vil adoptere barnet bort er vel det den eneste løsningen? :)

Av og til så er faktisk abort det rette når barnet ikke er ønsket eller planlagt. Hadde ei venninne i samme situasjon, og hun valgte abort da hun ikke klarte tanken på en til før ting i livet var falt litt mer til ro. Og hun angrer ikke selv om det var tungt der og da... Lykke til med valget!

Jeg vet ikke helt hvilket svar du er ute etter her... Du har jo selv listet opp alle alternativene, og jeg skjønner at ingen av de frister. Men de er allikevel de alternativene du har.
Jeg kan kun si hva jeg hadde gjort hvis jeg var i din situasjon, og jeg ville nok valgt å ta en abort.
Ønsker deg lykke til med avgjørelsen :)

Jeg sier som de andre, lykke til med avgjørelsen! Du får helt sikkert god veiledning hvis du tar kontakt med helsestasjon eller amathea eller liknende :-)

Back
Topp