Hva gjør man mellom "valkene" til nyfødt baby?

Pippuri

Blir kjent med forumet
I halsen og i lysken/bleieområdet er det fuktig og det virker litt sårt. Har brukt zinksalve i lysken, men vet ikke om det hjelper. Finnes det noen gode triks?

Jeg har fått høre at lufttørking er det beste.. Trenger sikkert ikke salve med mindre han/hun er sår:)

Sliter med det samme. Har kjøpt inotyol og hvis det ikke hjelper skal jeg prøve å la hun ligge med løse flanellbleier og få luft. Har også kjøpt talkum for å holde det tørt her og der.

hmm, løse flanellbleier var kanskje noe ja. Er ikke så gira på å ha han lenge uten bleie, for bæsjen spruter jo veggimellom :-)

her bruker jeg kun pudder! klarer aldri å få det tørt hele tiden uten som da resulterer i at det samler seg svette og annet som gjør det sårt og lukter! mitt beste råd er å ikke smøre på salver for det holder det fuktig.. sørg for å ha på noe som gjør det tørt hele tiden da det har en tendens til å bli fort fuktig uansett..
- jeg har f.eks ikke sjangs til å lufttørke i ene valken under haka.. da må han ligge helt rart og det nekter han å gjøre..

i valken ved bleie og ved evt sår rumpe har jeg først på pudder også potetmel! funker gull.. har ikke blitt sår etter jeg startet ;)

På sykehuset når vi lærte å bade han fikk vi beskjed om å ta han i haka og stekke for å.få tørket. Ser brutalt ut, men beste måten å få tørket under dobbelthaken på.

Potetmel, funker kjempebra! Zink skal kun brukes på åpne sår.
Tror du har missforstått her. Sink skal brukes for og forebygge sår. Det danner en beskyttende hinne mot fuktighet på huden. Sink i åpne sår er ekstremt smertefullt. Har prøvd d selv. Anbefaler det virkelig ikke.

Tror du har missforstått her. Sink skal brukes for og forebygge sår. Det danner en beskyttende hinne mot fuktighet på huden. Sink i åpne sår er ekstremt smertefullt. Har prøvd d selv. Anbefaler det virkelig ikke.
Ok. Da sies det forskjellig her og som med alt annet ;) I jobbsammenheng har vi lært å kun bruke det rundt sårkanter, ikke rett i åpne sår nei.
Uansett...mye bedre erfaring med kun potetmel. Aldri hatt såre rumper på noen av mine 3 :)

Ok. Da sies det forskjellig her og som med alt annet ;) I jobbsammenheng har vi lært å kun bruke det rundt sårkanter, ikke rett i åpne sår nei.
Uansett...mye bedre erfaring med kun potetmel. Aldri hatt såre rumper på noen av mine 3 :)
Jeg vruker ingenting dersom det ikke er antydning å dersom det begynner å bli rødt/sårt bruker jeg potetmel eller lipsticken til forever living. Det er verdens beste salve å smøre på alt av sår, uansett hvor på kroppen det er. Anbefales virkelig. Mine er heller aldri såre. Kun opplevd sjikkelig sårhet 1 gang å det var en alergisk reaksjon på pampers bleie. Smørte 3 ganger med den lipsticken å alle sår var borte dagen etter

jeg bruker kun potetmel,lysken hals og u armene:)godt som gull og hudvennlig

jeg bruker kun potetmel,lysken hals og u armene:)godt som gull og hudvennlig
Akkurat det samme her!! Men passer nøye på å ikke få det for nært lillemors "private del", for uttørking av slimhinner er jo ikke noe særlig... Hos gutter er dette et mindre problem da.

Back
Topp