hva gjør man da barnefar ikke er enig?

Turjenta86

Elsker forumet
Barnefaren og jeg klarer ikke bli enige om lengden på navnet til vår kommende sønn. Jeg hars elv 2 for og 2 etternavn, mens han har dobbelt fornavn og 1 etternavn. Jeg vil (og skal) ha dobbelt navn + at jeg vil ha både hans og mitt etternavn. Jeg har aldri vært plaget med å hatt navn på over 30 bokstaver, mens han liksom synes han har for langt navn, da han har 2 fornavn.
Han er like sta som meg på dette feltet. Vi liker de samme navnene, så det er null problem. Kun et problem med lengden av navnet. [:)]
Noen med eller som har hatt samme problem?

Jeg har også 4 navn og har aldri vært plaget med det, bruker som regel å skrive under med bare 2 navn.
Jenta vår skal også ha 4 navn,Vi vil ha med både det ene etternavne mitt og hannes fordi det er navn som det ikke er så mange som heter. Ca 24 stk i norge av mitt og 30 av hannes.
hadde forsåvidt ikke behøv å hadd me det ene etternavne mitt men vil gjerne at det skal føres videre, da står det iallefall på papiret. Så kan hun jo bare forkorte det senere når hun skal skrive under osv.

Jeg synes personlig det er litt langt med 4 navn. Da guttungen vår ble født brukte vi veldig lang tid på å bestemme oss for navn. Jeg ville at han skulle hete Julian + mitt + farens etternavn. Sambo ville at han skulle hete Julian Elias og da syntes vi det ble litt langt med 2 etternavn. Så derfor har han kun farens etternavn.

Så da fikk sambo viljen sin![:)]

Når minsten ble født hadde vi stor diskusjon om etternavnet.
Dvs rekkefølgen på etternavnet.....
Vi er gift, men har hvert vårt etternavn, dvs at et av navnene
ble etternavn, mens det andre "bare" mellomnavn......

Det endte med at vi slo mynt og kron, hvorpå jeg "tapte".......
Følte vel det ble det mest rettferdige.
Når nestemann kommer, er det min tur til å bestemme,
så da blir det mitt etternavn![:D][:D][:D][:D]

jeg synes 1 fornavn er nok, viss det skal være 2 fornavn bør de henge veldig bra i sammen slik at de blir brukt begge.og ett etternavn. Gutten vår heter jo Nathaniel,,, og jeg regna med det ble problemer med å skrive å huske det navnet,,, så sa ble det  ett fornavn og farens etternavn

Det kommer veldig an på navnene syns jeg. Hvis man skal bruke to etternavn er det viktig at de passer sammen, og at det ikke høres rart ut sammen. Noe av det verste jeg vet er sånne "Jensen Hansen"-navn [:'(] (uff, håper ingen blir fornærmet nå...) Hvis det så i tillegg kommer to fornavn med mange stavelser, da blir det bare for mye altså. Det samme gjelder egentlig fornavn, det blir fryktelig tungt med to fornavn med mange stavelser. Kombinasjonen må liksom klinge litt!

Vi kommer til å bruke bare sambos etternavn. Skulle gjerne ha brukt mitt, for det er ganske sjeldent, men sambo nekter å bare bruke det og etternavnene våre fungerer bare ikke sammen. Hans er heldigvis også ganske uvanlig, og veldig fint, så det går bra. Har ikke bestemt oss for ett eller to fornavn enda. Kommer litt an på om det blir jente eller gutt, for det spørs om det blir delvis oppkalling hvis det blir gutt.

Synes fire navn er altfor mye og ikke minst tungvindt... Jeg er tilhenger av ett fornavn og ett etternavn:-)  - men det er meg da...

Back
Topp