hva gjør jeg??

alltidlente

Glad i forumet
En av gutta falt og slo tanna tidligere... nå er den litt løs og det er litt blod øverst langs tannkjøttet... han klager også på at det er vondt og plukker på den hele tiden...

Bør jeg dra til tannlegen?? hva skal jeg gjøre... bør han unngå "hard" mat slik at tanna evt. ikke faller ut????[8|][8|]  han er 2 år...

ORIGINAL: alltidlente

En av gutta falt og slo tanna tidligere... nå er den litt løs og det er litt blod øverst langs tannkjøttet... han klager også på at det er vondt og plukker på den hele tiden...

Bør jeg dra til tannlegen?? hva skal jeg gjøre... bør han unngå "hard" mat slik at tanna evt. ikke faller ut????[8|][8|]

unngå hard mat i en uke og gi han mye melkeprodukter.. Melk, youghurt o.l [;)]

ORIGINAL: Kommende østlending!

Bør jeg dra til tannlegen?? hva skal jeg gjøre... bør han unngå "hard" mat slik at tanna evt. ikke faller ut????[8|][8|]

ok... hva med smokken da?? Eller det har kanskje ikke noe og si??

unngå hard mat i en uke og gi han mye melkeprodukter.. Melk, youghurt o.l [;)]

Jeg hadde gått til tannlege. Hvis det viser seg at det kan komme senskader, så er det viktig å ha skrevet en skademelding med tanke på evt. forsikring.

ORIGINAL: Lois Lane

Jeg hadde gått til tannlege. Hvis det viser seg at det kan komme senskader, så er det viktig å ha skrevet en skademelding med tanke på evt. forsikring.

Enig.

Gå til tannlege, du bør ikke prøve å rikke på tanna, da det kan gjøre vondt verre.

ORIGINAL: Lois Lane

okei.. da gjör vi det.. men sånn praktisk her og nå liksom... han har tydeligvis vondt... og rikker på den selv hele tiden... æsj... drittsituasjon[>:]

Usj.. Har dere tannlegevakt der dere bor?

Jeg aner desverre ikke... En gutt i bhg slo sin tann for noen uker siden, og han måtte passest på så han ikke bet i noe hardt.. Men tanna ramla ut etter en uke..[:(] I mange tilfeller gror den jo fast igjen...

God bedring til gutten din[:)]

ORIGINAL: [Malin]

Jeg aner desverre ikke... En gutt i bhg slo sin tann for noen uker siden, og han måtte passest på så han ikke bet i noe hardt.. Men tanna ramla ut etter en uke..[:(] I mange tilfeller gror den jo fast igjen...

nei?? huff... håpe inderlig ikke den faller ut!! æsj.... ingen tannlegevakt her- men hva tror du de hadde gjort da i såfall??

ORIGINAL: [Malin]

nei?? huff... håpe inderlig ikke den faller ut!! æsj.... ingen tannlegevakt her- men hva tror du de hadde gjort da i såfall??

Tipper de hadde kjent på den og evt tatt røntgen. Min lillebror slo tanna si, men den ble ikke løs. Men da tok de bilde for å sjekke om nervene osv var i orden.

Ellers er det vel ikke mye de gjør.. Men kanskje de har noen gode mat-tips til den har grodd fast igjen [:)]

http://www.nettdoktor.no/legevakten/fakta/tannskader.php

Svigermor er tannpleier...Og jobber hos onkelen til mannen min, som er tannlege.. For e stund tilbake ramla jenta mi på munnen med smokken i og slo fortenna skikkelig. De va bittelitt løse og hu blødde i 2 dager etterpå. Eneste vi fikk beskjed om var og unngå hard mat og gi henne melkemat..Asså at hun får en del youghurt osv. i 1 uke..
Og se det an så klart. Det jeg var mest bekyret for var at de skulle dø og bli svarte, men det kan joikke tannlegen gjøre noe med uannsett.. Men gikk heldigvis fint. Og hu måtte begrense smokkebruken!

Men, er ikke dumt og ringe og informere tannlegen og høre hva de mener da..[:)]

Back
Topp