Hva gjør jeg??

Julie*Lucas

Forumet er livet
Finner plutselig masse bilder på min søsters Facebook profil, der hun har fullt hus og masse alkohol + bilder der hun tar sprit fra mamma sitt barskap og shotter... Er bilder fra rundt juletider til nå, dvs. hun har drukket hvertfall 5 mnd.

Hun blir 15 nå neste mnd, og går i 9. klasse, og jeg syns det er aaaltfor tidlig å begynne å drikke! Hadde aldri trodd det om henne, hun har alltid vært sånn "anti alkohol og røyk", og kjempeflink på skolen, en ekte engleunge.

Jeg begynte selv da jeg gikk på vgs., syns det er stor forskjell å begynne da man går i 9. klasse og når man går på vgs.

Noen råd og tips om hva jeg kan gjøre? Tror ikke det å ringe mamma er noe alternativ, hun blir så hissig og gæern....

Ingen??

se neste innlegg

ORIGINAL: *Krusedull*

Jeg har og en søster i den alderen, og i det siste har vi utvika ett godt forhold så ho forteller meg det meste. Var ikke sånn tidligere, men etter at jeg slutta å fortelle hva som var lurt/dumt å gjøre så spør ho faktisk meg om råd. At er så mye bedre mellom oss nå [:)] Er en ganske genial måte å ha kontroll og følge med på. [:)]

Så mitt råd er å snakke med søstera di, på hennes nivå.

Takk for råd, jeg får prøve det[:)] Huff, er bare så redd for henne, spesielt når de allerede har begynt å drikke sprit!

Hadde jeg vært deg så hadde jeg i første hånd tatt en prat med henne selv. Dersom det er virkelig ille og hun ikke hører på fornuft ser jeg ikke noe i veien for å la mor ordne opp selv om hun blir sint. Det er jo mulig å ta en prat med henne også og prøve å få henne til å skjønne at hun ikke bør bli så sint når hun snakker med henne fordi da lukker hun seg bare og gidder ikke å høre på. Slik er det med alle ungdommer, man kan snakke med dem men må passe på at de ikke lukker ørene fordi de ikke gidder å høre på fordømmelse av dem.

ORIGINAL: Julie*Lucas

Takk for råd, jeg får prøve det[:)] Huff, er bare så redd for henne, spesielt når de allerede har begynt å drikke sprit!

Ja, det er voldsomt tidlig. Er det med jevnaldrende eller eldre ungdommer?

ORIGINAL: Kavring1

kan ikke si annet enn at på den alderen gjorde jeg akkurat det samme[:-]

samme her.

ORIGINAL: *Krusedull*

ORIGINAL: Julie*Lucas

Ja, det er voldsomt tidlig. Er det med jevnaldrende eller eldre ungdommer?

Det er med jevnaldrende, noe som "roer" meg litt. Huff, det er jo bare lillesøsteren min! Har vært en slags morsrolle for henne siden hun var lita, nå bor jo jeg i Bergen og hun i Stvg., og da blir det også med en gang litt vanskeligere.

ORIGINAL: Kavring1

kan ikke si annet enn at på den alderen gjorde jeg akkurat det samme[:-]

det gjorde jeg og

jeg begynte selv VELDIG tidlig og har ingen skade tatt. så jeg skal ikke si noe, men hvis jeg var deg ville jeg har pratet med søsteren din. lykke til..

tror ikke hu slutter fordi du prater med henne egentlig..det er sånn det har blitt nå,di begynner tidligere og tidligere..

Ja, tror egentlig jeg bare må leve med det, og heller ha en grei og åpen tone med henne, vil at hun skal kunne komme å snakke med meg om ting og tang!

har hun ikke begynt før nå?
tror ikke du skal gjøre noe som helst jeg. som du skriver så er hun flink på skolen og er et engelbarn. Da har hun bare godt av å slå seg litt løs også. jeg var altfor seriøs i ungdomsåra, skulle gjerne gjort litt mer gærnt og ikke vært så forbaska fornuftig hele tiden jeg.

Jeg begynte å drikke sommeren til 8ende,har gått helt fint med meg[;)]

[:)] begynnte på den alderen jeg og, og alle vennene mine også.. men er blitt folk av oss alle.  
tror du bare kjenner litt xtra på det siden det er lillesøsteren din--- 

jeg blir litt sur på bruttern når han skal drikke... han er snart 22 og har egen leilighet[8D] men jeg syntes han er for ung

Back
Topp