Hva gjør jeg?

Mommy4

Blir kjent med forumet
Når bf syns det var litt upasssende å bli gravid nå, han har argumentert hele helga for å få meg til å ta abort.
Vi bor i en liten leilighet og har ikke sjangs for å kjøpe hus med det første, lever per dags dato kun på hans lønn, samt vi trenger ny bil dersom vi velger å få barnet.
Syns dette er så vanskelig, jeg er jo egentlig imot abort. Han vil støtte mg uansett hva jeg velger, men vi er redd feil avgjørelse vil ødelegge forholdet. Noen som har noen gode tips, råd, ord? føler meg helt oppgitt

Finnes det egentlig en passende tid...hvor alt er perfekt og ligger til rette for at man skal få barn....
Sikkert hos noen, men hos de aller fleste er det vel alltid noe som hest skulle vært på plass eller i orden før man får barn. En utdannelse, en bedre jobb, en større leilighet, en større bil, man føler seg for ung, vil reise jorden rundt først.......

Jeg er selv i en situasjon hvor kjæresten heller ikke føler seg klar for barn enda, han føler ikke at han er moden nok. 
Jeg har tatt abort en gang før, å det var det vondeste jeg har gjort både fysisk og psykisk.
jeg fortalte han at jeg ikke kan ta abort fordi HAN føler at det ikke er rett å ha unge nå, nå jeg selv ikke orker tanken på flere aborter.
tenk hvis dette er min siste mulighet til å bli gravid, man vet aldri.....skal jeg resten av livet leve med at jeg kanskje aldri kan få barn igjen. fordi jeg tok et valg, basert på hva kjæresten ville og ikke meg selv....
Jeg eier leilighet, men den kunne gjerne vært større, med et sover rom til....
Har en deltidsjobb, men skulle gjerne hatt en 100% stilling innenfor det jeg er utdannet som.
Jeg skulle gjerne hatt lappen, selv om jeg ikke har trengt det til nå, vet jeg at jeg må ha det senere.....

Huff det er alltid så mange bekymringer, har jeg funnet løsning på et av dem, så dukker det stadig opp andre...

Mitt råd er å lytte til seg selv, å hva du vil.....
:) 

gå på sidene til amatea.no
men uansett, dette er et valg du bare kan ta selv....
du vet innerts inne hva du vil uansettt...

Back
Topp