hva gjør jeg no da???

KATTEKARO

Andre møte med forumet
Jenta mi på 14 år fikk på fredagen veldig vondt i hodet og var litt slapp,vet ikke om hun hadde feber.
I går så sov hun HELE dagen,vondt i kroppen,øynene og ledd.38,7 i feber.
Snakket med legen i går og han mente det var svineinfluensa.
Men i dag har hun ikke feber er litt slapp og svimmel bare.
Så da lurer jeg på om hvis dette er svineriet går det så fort over da,eller er det bare en liten pause så brytter det fullt ut?
Kan jeg sende henne på skolen i morgen hvis hun er i fin form???
Glemte og si at hune er litt slimete i halsen.

Man skal holde seg hjemme i miinimm 7 dager ved svineinfluensa uansett om man selv er syk nok eller ikke. Mye smittespredning kunne vært unngått om folk hadde vett til å holde seg hjemme lenge nok. 

jeg vil påstå det ikke er svineinfluensa!
sønnen vår ble lagt inn på sykehus i helga fordi de trodde han hadde svineinfluensa(hadde ALLE symptomer, pluss at han var dehydrert), men han testet negativt. Var bare et annet virus.

Jeg hadde holdt henne hjemme i tilfelle det er SI! her har det ikke vært barnehage på over 1 uke.

ORIGINAL: catgun

jeg vil påstå det ikke er svineinfluensa!
sønnen vår ble lagt inn på sykehus i helga fordi de trodde han hadde svineinfluensa(hadde ALLE symptomer, pluss at han var dehydrert), men han testet negativt. Var bare et annet virus.

Jeg hadde holdt henne hjemme i tilfelle det er SI! her har det ikke vært barnehage på over 1 uke.

Flere som har fått påvist SI som nesten ikke merker at de har det en gang. Det er forskjellig for alle. Noen er syke i to dager, noen er syke i to uker.. Så det kan du jo ikke si. Uansett; ja, man bør forholde seg som om det er SI for sikkerhets skyld, og holde 7-dagers regelen.

Jeg hadde feber på mandag, med vondt i hodet og halsen og de på legekontoret sa at siden jeg hadde influensalignende symptomer skulle jeg holde meg hjemme i 7 dager.
Det stod i avisa om ei som var gravid som ikke følte seg særlig syk, men hun hadde positiv test på si. Din datter kan godt ha si hun, men trenger ikke å merke det særlig. Jeg ville ha holdt henne hjemme i 7 dager. Om det så er et annet virus så trenger hun ikke smitte andre!

Tusen takk for svar dere:)
Snuppa blir hjem i 7 dager,ser at hun ikke er helt i form selv om hun ikke har feber.
Har begynt og små hoste, blanke øyne og røde skinn.

Meg og dattera mi har nettopp blitt friske, en uke.. feberen har gått opp og ned. Vi har begynt å føle oss bedre og så har vi blitt verre igjen. Vi fikk påvist svineriet.

Back
Topp