Hva gjør folk i jula? :)

Til svigers på julaften,og til mine foreldre 1 :)

Vi feirer litt annerledes fordi vi har en typisk norsk jul hos foreldrene mine og broren min med ribbe og soyaribbe (jeg og broren min spiser ikke kjøtt) med tilbehør. Åpner gaver sånn kl 18.

Etterpå drar vi til mannens familie (kongolesisk) og der er heeele slekta samlet. De spiser middag veldig sent og åpner ikke gaver før midnatt.

Vi skal feire på hytta, for første gang skal vi spise middag på hotellet som ligger ved siden av.
Så der blir skitur, tv-titting, kos med familien og avslutter med nissebesøk og tv-maraton igjen og litt spilling.

Skal ta det helt med ro. Skal enten på Farris bad eller The Well Spa og få fravid behandling ☺️

Jeg og ungene skal nordover til min familie den 10. Og vi har oss en mnd ferie der. Mannen kommer 20. :)
Har ikke vært hjemme til jul på to år og gleder meg som en liten unge ^.^
På juleaften er vi 5 voksne og 5 barn (svigersøstra mi må jobbe)

Hvert år tar jeg og mannen fri fra jobb fra 22 des. Til 2 jan. Eneste vi skal i år er å håpe på snø:smiley-angelic001, kose oss med barna og lage medisterkaker til julemiddagen :happy:

Mannen min har stor familie og vi feirer så og si hver jul med de. Familien veksler litt på hvem som lager jule maten, men 1 juledag er det alltid svigermor som lager middagen. Fiskepudding og ribbe rester :happy090

Her blir det dansk jul i år sammen med samboer sin familie :)
Så blir ca 5 dager der , så feier vi nyttår hjemme :)

I år er vi for første gang ikke helt enig!
Min mormor døde for et års tid siden og etter det så er det bare oss igjen for mamma å feire med.
Mannen vil veldig gjerne på hytta til svigermor noe jeg absolutt forstår.
Men jeg har ikke hjerte til å dra ifra mamma, og hun vil ikke bli med dit.
Ikke enkelt altså!
Helt ærlig så har hun jo fått muligheten til å bli med, å da synes jeg det er egoistisk å legge dårlig samvittighet på deg for det er det hun gjør da.

Helt ærlig så har hun jo fått muligheten til å bli med, å da synes jeg det er egoistisk å legge dårlig samvittighet på deg for det er det hun gjør da.
Hun legger på ingen måte dårlig samvittighet på meg altså, hun sier det er helt greit at vi drar. Men jeg klarer ikke tanken på at hun skal være alene.

Vi skal feire jul med min familie i år. Som har pleid å være mine foreldre, min morfar, onkel + hans familie. Men nå har plutselig onkelen min funnet ut at de vil ikke bli med lengre, så de har invitert morfar hjem til seg  :confused:o_Oså da blir det oss 5 og foreldrene mine, og broren min. Vi spiser kalkun på julaften :D 1.dag skal vi nok til svigers, har ikke hørt noe om det enda da, men regner med det :p

Back
Topp