Hva gjør folk i jula? :)

Maddieh

Forumet er livet
Junibarna 2019
Feirer dere hjemme med masse mat? Reiser dere bort til familie?
Her velger vi bevisst å feire med min familie, da mannen min ikke liker maten hans egen familie serverer (pinnekjøtt) og foretrekker maten mamma eller storesøs velger å lage. Ribbe, medisterkaker, medisterpølser, skinkesteik osv. :)
Dessuten bor vi ganske langt unna mine foreldre, så blir en "miniferie" hver jul da. :)

Jeg jobber hele helga før julaften. Har fri på julaften og første juledag da. Er jul hos foreldrene mine i år. Aner ikke om vi skal til foreldrene hans på 1. juledag. De er ikke så gode på å planlegge sånt. Men håper vi skal dit da. Spiser ribbe hos mine foreldre. Hans foreldre er adventister og spiser ikke svin, så der blir det nok pinnekjøtt. Elsker begge deler. :D

Så er det jobb igjen på 2. juledag og romjula. Samt nyttårsaften og første nyttårsdag. Gjør meg ikke noe å jobbe de dagene, for vi har det så koselig på jobb på da.

Vi skal hjem til mamma og pappa. Svigermor blir med. Så da blir det oss, svigermor, mamma, pappa, søster, bror og bestemor på juleaften. Ingen av oss er så fan av julemat så det blir elg som pappa har skutt. Søster er vegetarianer så hun lager en nøttestek. Vi reiser hjem 23. og sover der. Det gjør alle søsknene så får vi julestrømper osv. på morgenen juleaften og ser tre nøtter sammen. 23. spiser vi alltid pinnekjøtt og har juleølsmaking. 1. dag er vi alltid hos farmoren min fra frokost til middag og andre dag er middag med tantene mine. 28. drar vi til USA så håper 26. blir en rolig dag hjemme med litt pakking osv.

Gleder meg masse! Er veldig glad i familien min så jula er alltid veldig koselig

Vi reiser helt til Norge for å feire jul. Så det er ikke bare en liten svipptur.
Tilbake tredje juledag og på jobb.

Skal feire hos svigers i år, kjenner jeg gruer meg allerede. Reiser dit noen dager i forveien og blir ca en uke fordi de bor så langt unna, men har allerede fått beskjed om at det var uaktuelt å vente til vi er der med å pynte juletre slik at de eneste barnebarna deres kunne få gleden av det i år :shifty: 1.juledag skal vi heldigvis til svogeren min, et lite lyspunkt der.

Skal feire hos svigers i år, kjenner jeg gruer meg allerede. Reiser dit noen dager i forveien og blir ca en uke fordi de bor så langt unna, men har allerede fått beskjed om at det var uaktuelt å vente til vi er der med å pynte juletre slik at de eneste barnebarna deres kunne få gleden av det i år :shifty: 1.juledag skal vi heldigvis til svogeren min, et lite lyspunkt der.
Fy faen det er lusent gjort syns jeg....

I år er vi for første gang ikke helt enig!
Min mormor døde for et års tid siden og etter det så er det bare oss igjen for mamma å feire med.
Mannen vil veldig gjerne på hytta til svigermor noe jeg absolutt forstår.
Men jeg har ikke hjerte til å dra ifra mamma, og hun vil ikke bli med dit.
Ikke enkelt altså!

Vi skal feire her hjemme hos oss, med både min familie og hans, besteforeldre og alt :)
Skal jobbe hele jula, men får nå se hvordan det blir mtp sykemelding. Er det som nå blir det lite jobb. Kanskje litt.

Ellers er det julefrokost hos svigermor 1. dag, og middag hos min tante. De andre juledagene aer vi ann ifht hvor vi blir invitert.. :)

Vi skal for første gang på 11 år samle min og hans familie på julaften hjemme hos oss. Det gleder vi oss veldig til ❤️ Og jeg gleder meg til å være vertinne og lage «den perfekte» jul. Må nyte det dette året mens vi kan, for med en 6 mnd gammel baby ser jeg for meg at det ikke blir fult like mye tid til juleinteriør, juleoppskrifter, juleshopping og timeslang matlaging :smiley-bounce022

Vi får besøk av svigermor og samboeren hennes og svigerinnen min og datteren hennes julaften. Det blir koselig☺️ Skal selvsagt jobbe helga før julaften.

Vi skal vara hjemme! Vi har blitt enige om att skapa koselige juleminner for barna hjemma. Den familien som vill komma är hjertligt välkomna. Men vi är lika glada om det blir bara oss och barnen! 3 barn i år, 4 nästa, så vi blir neppe ensamma! Men i år kommer min storasyster med mann och datter och så min mamma, så hoppas och tror det kan bli
mysigt :Heartred

Jag avskyr jular där man skal fara runt till hela släkten med frukost där, lunch där, middag där, tillbaka dit för glögg etc. Blir bara stress för min del så veldig förnöjd med ordningen vi har satt. Kan se att det är trevligt när man bara är to, men med en gäng unger så är det uaktuellt for min del...

Maten är delar av svenskt julbord och mannen vill gärna ha ribbe med tillbehör så vi plockar det bästa av to världar ;-)

Vi skal for første gang feire hjemme med svigers på besøk. Med en aktiv krabat som er 17 måneder til jul, kan det være noe av pynten ikke kommer opp :hilarious:
Lillejulaften skal vi til svoger med familie. Svigermor er fornøyd med at hun får sett alle barnebarna iløpet av jula (vi bor 10 minutters kjøring fra bror til mannen, og svigermor og svigerfar bor 4 timer unna).
Blir sikkert alt for mye mat, da både vi ha og svigermor tar med seg noe.
Blir en tur innom mine foreldre, kanskje vi blir med på det årlige familebesøket hos tante og onkel 2.juledag (der alle tanter, onkler, kusiner og fettere med familie som er i nærheten kommer (alt for mye folk ifølge mannen:hilarious:))

Det som er klart er at vi skal til svigermor på lillejulaften, og julaften til min mor, med søster, besteforeldre, tante, onkel og to søskenbarn av meg. Mange nok da! Blir å overnatte da for å ikke stresse med frøkna på 2 år ❤️
Ellers regner jeg med at vi skal til tante av mannen på frokost 2.juledag, tradisjon :-P Også må vi ha svigerfar til middag en dag. Så blir mer enn nok «familiegreier». men godt å slippe å lage julemiddagen i år, gjort det 5 år på rad, sida vi flytta inn i huset her!

Julaften blir en kombinasjon av mamma og min bror. Spise hos mamma og gaveåpning hos min bror. Tre av fire søsken kommer.

Ellers har vi ikke noen planer enda :happy:

Vi har invitert min familie hjem til oss for første gang i år ❤️ Vi feirer annenhvert år med min og mannens familie. Mine foreldre er ikke sammen, men er heldigvis gode venner så vi slipper å velge mellom dem året vi ikke er hos svigers❤️

Hos svigers er det ribbe og pølse, hos min familie er det ribbe og pølse og i tillegg pinnekjøtt de siste årene på grunn av at bestemors samboer er vandt med det. Bestemor lager heldigvis pinnekjøttet så vi slipper det i tillegg til alt med ribben.

Jeg blir mindre glad i julemat for hvert år, men det hører liksom med.

Om alle kommer blir vi 14 stk :wacky::happy:

23. Desember er det alltid mat og kaker hos moren min, der de fleste slektninger og noen familievenner av moren min møter opp, snakker og utveksler julegaver. 1 juledag er det frokost hos svigers og 2. Juledag er det familiemiddag hos bestemoren min. Ellers så er juleplanene varierende :p

Back
Topp