Hva gjør du når du synes barnet ditt veier for mye?

Vi har en slank gutt (under nederste percentil), men vi fokuserer på sunt kosthold og nok kcal (men da sunne ting, f eks rapsolje i maten). Vi ønsker ikke proppe han med søtsaker.

Hadde han vært overvektig hadde jeg tatt kontakt med fastlege og helsestasjon og vært kjempenøye :)

Hadde det hvert ett problem hadde jeg måtte se på hva jeg skulle forandre i livsstilen vår. Og så hadde jeg håpet legene var like ivrige til å følge opp den problematikken, slik som de er med småen sin lave vekt nå.

Mitt barn er så skrape tynn at det er ingen fare, men vi har likevel fokus på et alminnelig sunt kosthold. Vi snakker om feit og usunn mat, og hva den gjør med kroppen, vi snakker om hva kroppen trenger, og at forskjellige kropper kan trenge litt forskjellige ting. Vi har mye fokus på aktivitet da, og snakker om å holde kroppen i form. Hvis barnet mitt hadde vært overvektig så hadde jeg gjort de nødvendige tiltakene for å stoppe overvekten
Signerer bare denne..
Tynn unge, ingen fare der.. Men hun vet godt hva som er sunt og ikke, og sånt.

Mine barn er tynne og meget aktive, men håper virkelig at jeg hadde klart å ta noen grep om det motsatte var tilfelle!

Back
Topp