Hva gjør du med panteflasker?

Marthe<3

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
MayDay2021
September To Remember 2022
Hellu! :p

Alle vet vel at hele Norge panter?

Men! :eek:

Hvordan gjør du det før det? Hvordan oppbevarer du dem før du panter dem?

Jeg leter etter en kurv jeg kan tre en vanlig butikk pose i som jeg kan ha på kjøkkenet for akkurat nå henger rema posen i en skuff og det ser ikke fint ut! :bored:

Hva gjør du? :woot:

Hellu! :p

Alle vet vel at hele Norge panter?

Men! :eek:

Hvordan gjør du det før det? Hvordan oppbevarer du dem før du panter dem?

Jeg leter etter en kurv jeg kan tre en vanlig butikk pose i som jeg kan ha på kjøkkenet for akkurat nå henger rema posen i en skuff og det ser ikke fint ut! :bored:

Hva gjør du? :woot:

Vi har utebod, og der har flaskene en tendens til å havne oppi en svart bossekk. Helt til vi MÅ pante de flaskene før det blir altfor pinlig. Nå har jeg dem i den største av kassene i skuffen under vasken. Tanken er å pante når den er full, har likevel en pose eller to stående på kontoret innenfor kjøkkenet nå:rolleyes: Jeg er virkelig ikke rette personen å spørre, for er elendig på å holde orden på sånt:p

Fyller opp en og en pose som henger i trappa i boden, så dytter jeg de ut i garasjen Hehe. Helt til et idrettslag kommer og samler inn ;)

Har det i poser og bærer i garasjen. Gir det meste til idrettslag på flaskeinnsamling, men panter innimellom selv.

Har en bærepose på vaskerommet. Flasker står på kjøkkenbenken/i en krok før jeg bærer de på vaskerommet og prøver å pante 3 poser om gangen. Samboer er vant med å samle opp i garasjen.

Vi har en "bøtte" med lokk på kjøkkenet så fører vi i kjelleren når den er full, panter ikke så ofte. Datteren vår får pengene når vi panter.

Har to skoskap fra Ikea ved siden av hverandre på kjøkkenet som har to skuffer hver. Har puttet en plastboks i hver skuff og benytter de til henholdsvis plast, papp, pant og glass/metall. Har begynt å levere panten til Kolonial i egne poser, så får jeg trukket fra panten neste gang jeg handler. Ellers blir panten flyttet over i poser og videre ut i boden når skuffen er full :p

Liker de skoskapene, for de tar ikke så mye plass ut fra veggen og de er ikke så høye. Fine til å sette ting oppå er de og :happy:

Henger en søppelsekk øverst i kjellertrappa. Enkelt å legge flasker i sekken, men ute av syne.

Vi har en egen beholder til det ved siden av søppelet under vasken. Når den blir full samler vi det i poser, og lagrer det i boden til en av oss (meg) panter de:p

Har store hvite sorteringsdunker fra ikea inne i et høyskap på kjøkkenet. Når pante dunken er full, heller jeg den over i en søpplesekk (fyller ca en halv søpplesekk) og bører den ut i bilen. Så panter jeg den når jeg er innom butikken.

Har en stor, blå, ikea-pose i boden som jeg kaster alle tomflasker i. Tar den med på butikken og panter ca 1 gang i måneden.

Bruker type handlenett eller stor pose ifra Europris og har flaskene i, inni et skap. Panter, og bruker det til å ha varene i, så jeg sparer for poser.

Har testet ut litt forskjellig her hjemme, og det som passer for oss er å ha en dunk på kjøkkenet til å ha panteflasker i. Panter gjerne lite, men ofte. Dvs. ukentlig. :)

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp