Hva gjør du med babyen når du dusjer?

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Eller går på do? Eller gjør ting du må gjøre i et annet rom e.l?

Lar du den være alene eller tar du den med? Bruker du Babycall?

Når jeg må på do, så legger jeg henne på et håndkle på gulvet rett foran meg.
Når jeg dusjer så tar mannen henne. Så jeg kan dusje lenge og kose meg :)
Glemmer ofte å bruke babycall når jeg skal opp en etasje og hente noe, så jeg går bare ofte og ser til henne.
Så langt funker det fint :)

Jeg dusjet da mannen var hjemme, gikk på do selv om hu var i et annet rom, men gråt hun så ventet jeg til hun var fornøyd [emoji5] da hun var gammel nok til å sitte i vippestol så satt hun i den mens jeg dusjet og ordnet meg.

Kan godt gå på do i en annen etasje uten å ta han med, så lenge han er fornøyd. Dusjet med han på et håndkle på gulvet, om ikke mannen kan ta han :)

Bruker babycall om jeg står opp før han. Da ligger han bare igjen i vugga på rommet til han våkner :)

Samboer har han mens eg er i dusjen, viss ikke han hadde vert hjemme hadde eg sikkert lagt han i Babynest på gulvet på badet. Ellers sover han veldig mye (6dager gammel) så da ligger han i seng/vugge mens eg gjør andre ting. Bruker babycall m/cam.

Ligger på teppe på badet mens jeg dusjer. Dersom hun ligger i vuggen nede og jeg går opp så hører jeg om hun gråter,og sjekker ofte . Det er snakk om 5 minutter jeg ikke er i samme etasjen. Merker jeg slapper mer av jo eldre hun blir. Hun gråter jo noen ganger men jeg må på do fordi jeg vet det er mat hun vil ha, og jeg orker ikke sitte å holde meg, det er helt innafor. Håper å få på plass soving i vognen ute innen nær fremtid,da bruker vi babycall.

Har en sånn BabyBjørn vippestol stående på badet , setter han oppi og plasserer den rett foran meg når jeg sitter på do :) Gjør det samme når jeg skal dusje, tar å kikker til han eller snakker til han sånn at han vet at jeg er tilstede. Dette gjør jeg hvis det bare er oss hjemme, me er mannen hjemme så tar han å `passer` på han :)

Jeg har henne også i Babynestet eller vippestolen på badegulvet mens jeg dusjer. Jeg liker best å dusje om morgenen og da er mannen på jobb. Hvis han er hjemme tar han henne selvfølgelig. Om jeg bare skal på do ligger hun stort sett i Babynestet i stua, vi har ikke SÅ stor leilighet så det er ikke lange avstanden. Hvis det er om natten når vi er oppe og spiser og skifter bleie legger jeg henne bare på et håndkle på gulvet.

På dagen lar jeg henne være alene (i den grad man kan kalle det alene i en leilighet på 90 kvm) hvis jeg gjør husarbeid eller pusler med ting. Jeg hører henne godt uansett.

Unntaket er hvis katten er inne/ikke ligger å sover på vaskerommet. Da tar jeg med én av dem :hilarious: Eller følger litt ekstra med.

Vippestol på badet hvis jeg er alene, evnt ligger han i stua sammen med samboer :)

Enten ligger han i dagsenga i stua ved siden av badet, eller i vippestol på badet. Prøver å få dusjet eller går på do når han er tørr, mett og fornøyd.

Ser flere av dere bruker vippestol, vi har den ifra babybjørn. Har brukt den korte intervaller de siste 2-3 dagene. Hadde ikke fått laget meg middag uten den idag feks. Og noen ting må man jo selv med nyfødt i hus.
Men leser så forskjellig ifht vippestolen og bruken av den, men tenker alt med måte. Har dere fått noen meninger på dette ?

Legger henne også i babynestet eller på håndkle på baderomsgulvet og det fungerer fint.
Hun er fascinert av lyden av vannet fra dusjen så blir helt stille når jeg setter den på (lurer på hvor lenge det varer ;))

Sover hun i sengen på soverommet har jeg babycall på så jeg hører når hun våkner

Vi dusjer om kvelden når han er lagt for natten i sengen sin. Vi hører han fra rommet og inn på badet dersom han virkelig skriker. Og viss han er stille så sover han jo eller har det fint. Ser alltid til han etterpå når vi ligger oss ved siden av han.

Ellers ligger han ofte inne i stuen i babynestet når jeg skal på toalettet eller gjøre andre ting. Han må lære seg at vi er vekke litt, men som regel sover han jo, så da merker han ikke at jeg er på badet, kjøkkenet eller hva jeg holder på med.
Vi bruker stort sett bare babycall viss vi er i stuen og ser på tv, mens han er på soverommet og skal sove for natten.

Ser flere av dere bruker vippestol, vi har den ifra babybjørn. Har brukt den korte intervaller de siste 2-3 dagene. Hadde ikke fått laget meg middag uten den idag feks. Og noen ting må man jo selv med nyfødt i hus.
Men leser så forskjellig ifht vippestolen og bruken av den, men tenker alt med måte. Har dere fått noen meninger på dette ?
Leste en gang at det ikke var bra for ryggen om de satt for lenge hver dag, men om dette var ordentlig forskning det vet jeg ikke. Han sitter bare korte stunder som nevnt ( om jeg dusjer eller er på do), og tror ikke det skal være noe `farlig` det :) Han har aldri sovet i den osv .

Jeg har også tenkt alt med måte. Hvis ikke lillegutt sover når jeg må på do, så setter jeg han i den, for da er sjansen større for at han holder seg rolig til jeg er tilbake (vi har også babybjørn sin, og har den på nederste hakk) :) da frøkna var liten (3mnd) og fikk vaksine så fikk hun kraftig magevondt, og da var vippestolen alt som roet henne. Vi bar henne, vugge henne og prøvde alt, men det var vipping i den stolen som gjorde utslag. Da skal jeg innrømme at hun sovnet en liten halvtime i den (da hadde hun skreket av full hals i nærmere en time, og vi begynte å bli desperate) :nailbiting:

Leste en gang at det ikke var bra for ryggen om de satt for lenge hver dag, men om dette var ordentlig forskning det vet jeg ikke. Han sitter bare korte stunder som nevnt ( om jeg dusjer eller er på do), og tror ikke det skal være noe `farlig` det :) Han har aldri sovet i den osv .
Stemmer.. samme har jeg lest. Følte bare jeg gjorde noe "feil" når jeg la henne der. Men det er jo helt genialt når det funker!

Om han sover ligger han i vugga på stua, er han våken ligger han oppå stellematte som er flytta ned på gulvet.

Jeg har også tenkt alt med måte. Hvis ikke lillegutt sover når jeg må på do, så setter jeg han i den, for da er sjansen større for at han holder seg rolig til jeg er tilbake (vi har også babybjørn sin, og har den på nederste hakk) :) da frøkna var liten (3mnd) og fikk vaksine så fikk hun kraftig magevondt, og da var vippestolen alt som roet henne. Vi bar henne, vugge henne og prøvde alt, men det var vipping i den stolen som gjorde utslag. Da skal jeg innrømme at hun sovnet en liten halvtime i den (da hadde hun skreket av full hals i nærmere en time, og vi begynte å bli desperate) :nailbiting:
Forstår at når det er det eneste som hjelper så gjør en jo det.. Det forstår vel alle foreldre. Merker jo at lille sitter litt rart med hodet i stolen, men fy søren så digg det var å kunne gi tutt og vugge litt mens jeg spiste istedenfor å amme mens jeg spiste eller sitte med henne i fanget. (Hun hadde nettopp ammet en liten time før alså, så hun var ikke sulten) da vet jeg at det kan hjelpe med den, om lille her reagerer på noe.. ;) vi gjør sikkert feil hver dag uansett tenker jeg, men det som gjør meg litt mindre desperat gjennom dagen det får bare være.:hungover::hilarious:

Forstår at når det er det eneste som hjelper så gjør en jo det.. Det forstår vel alle foreldre. Merker jo at lille sitter litt rart med hodet i stolen, men fy søren så digg det var å kunne gi tutt og vugge litt mens jeg spiste istedenfor å amme mens jeg spiste eller sitte med henne i fanget. (Hun hadde nettopp ammet en liten time før alså, så hun var ikke sulten) da vet jeg at det kan hjelpe med den, om lille her reagerer på noe.. ;) vi gjør sikkert feil hver dag uansett tenker jeg, men det som gjør meg litt mindre desperat gjennom dagen det får bare være.:hungover::hilarious:
Enig ;)

Stemmer.. samme har jeg lest. Følte bare jeg gjorde noe "feil" når jeg la henne der. Men det er jo helt genialt når det funker!
Følte også litt på det, men nå er det så minimalt av tid han tilbringer i den stolen så går greit det :) Min liker den og blir for urolig om jeg bare legger han ned på gulvet :D

Back
Topp