Hva gjør dere????

pluske83

Elsker forumet
Når bebisene ikke vil ha mat på kvelden???[:'(] Føler det blir alt for dumt og prøve med grøt,melk,god middag osv uten at dem vil ha.. Nei ikveld blir det i seng uten mat!!!!

Syns ikkje det er dumt å prøva med forskjellig typer mat,når ikkje dei vil ha -eg likar iallefall svæært dårlig å legge dei utan mat i magen! Men visst det er klin umulig å få i ungen nåke,så prøver eg tilslutt med drikke ivertfall,og så må dei jo ligge seg uansett. Eg prøver å tenke rasjonelt (ikkje alltid lett når eg blir frustrert) at ungen vil snart,evt. neste dag, ete meir.

Men eg har heldigvis ikkje hatt problem med kresne/småspiste unger, så er sikkert fleire mede gode råd..

Lykke til..

Jeg hadde vel kanskje prøve med vanlig kveldsmat, men hadde hun ikke villet hatt..så hadde jeg prøvd å lagt henne som vanlig!! De våkner jo om de er sultne!!

Ea får en flaske 30 min. Ca eter grøten, så hvis hun spiser lite/ikke noe grøt så lager jeg en litt større flaske.

Har prøvd med både grøt og middag men nei[&:] som om ho sitter og venter på fruktmos eller noe.. Men helt sant BOMS I SENG!!! Blir såå j... forbannet av sånt og stått opp midt på natten hadde eg aldri gjort!!!

Hjelper ikke med fruktmos i grøten da?

Hvis hun ikke vil ha grøt, får hun spise seg mett på melk.. vil hun ikke ha melk heller, regner jeg med at hun ikke er sulten, så da legger jeg henne[:)]

Men de gangene jeg ikke får i henne noe før hun legger seg, så våkner hun som regel etter et par timer og er kjempesulten.. så da blir det melk da isteden[:)]

Er jo ikke alltid de blir like fort sultne igjen etter sist måltid, akkurat som oss.. Her får hun mat når hun er sulten, uansett om det er midt på natta[;)]

Er det bare jeg som gir melk til kvelds?? 

Har vel egentlig aldri skjedd her at han nekter mat på kvelden[8D] men hender han ikke spiser hele porsjonen med grøt.. stresser ikke med det, og legger han som vanlig! han våkner om han blir sulten[:)]

Ja eg blir VELDIG sur når ho ikke eter på kveldene[&:][&:] Har ikke noe med matlysten og gjør når ho gaper som en gal etter noe søt som for eksempel fruktmos!!!

ORIGINAL: pluske83

Ja eg blir VELDIG sur når ho ikke eter på kveldene[&:][&:] Har ikke noe med matlysten og gjør når ho gaper som en gal etter noe søt som for eksempel fruktmos!!!

Lei av grøten da? Er ikke noe vits i å bli sur på disse små, er ikke alltid de vet hva de vil, akkurat slik som voksne!

prøvde med både grøt og HJERMMELAGA GOOOOOD middag men nei... Har nok ei som er litt utspikulert[:D][:D][:D] Dem er jo ikke 2uker lenger så di klarer jo og tenke litt selv og lærere sykt fort hvordan dem skal få det så di vil..

prøvde med både grøt og HJERMMELAGA GOOOOOD middag men nei... Har nok ei som er litt utspikulert[:D][:D][:D] Dem er jo ikke 2uker lenger så di klarer jo og tenke litt selv og lærere sykt fort hvordan dem skal få det så di vil..

Er vel ikke sikker ho syns den er GOOOOOOOOD??
Syns hvertfall det er utrolig teit og si at du blir sur og forbanna på en LITEN baby...
Er vel ikke alltid du heller har lyst på mat?

ORIGINAL: marie20

Syns hvertfall det er utrolig teit og si at du blir sur og forbanna på en LITEN baby...

Sign! Og med babyer er det nå en gang slik at om de liker en ting eller vil ha det, det ene øyeblikket, så trenger de jaggu meg ikke å gjøre det i det neste. Men det er jo det samme med oss, fordi om du spiser brødskive til kvelds, kan du plutselig komme til et punkt der du ikke vil ha det, for så å begynne å spise det igjen senere. Men du kan jo faktisk gå å lage deg noe annet, som du har mer lyst på, det kan ikke den lille. Og som de andre skriver, er jo ikke sikkert hun har lyst på mat heller da.

Nå har jeg heldigvis ikke opplevd å ikke få i han grøt ennå, men melken etterpå blir problem.. så har jo måttet planlegge når det skal gis så han ikke må holdes for lenge oppe..
Har fått det for meg at han ikke sover natta gjennom om han ikke får grøt.

ORIGINAL: *SEA2207*

ORIGINAL: marie20

Sign! Og med babyer er det nå en gang slik at om de liker en ting eller vil ha det, det ene øyeblikket, så trenger de jaggu meg ikke å gjøre det i det neste. Men det er jo det samme med oss, fordi om du spiser brødskive til kvelds, kan du plutselig komme til et punkt der du ikke vil ha det, for så å begynne å spise det igjen senere. Men du kan jo faktisk gå å lage deg noe annet, som du har mer lyst på, det kan ikke den lille. Og som de andre skriver, er jo ikke sikkert hun har lyst på mat heller da.

Helt enig der ja.

Back
Topp