Hva gjør dere?

Ønsketerstort

Blir kjent med forumet
Forteller dere foreldre og svigerforeldre og evt annen familie at dere holder på med prøverørsforsøk?
Er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Vi har ikke sagt noe om at vi prøver (kun til min søster), å har klart og holdt oss i nesten 2 år, men ser for meg at det kan bli litt vanskelig nå da vi skal i gang med ivf. ..

Vi har vært veldig åpne mot både venner og familie. Det i grunn for og spare oss selv litt for komentarer som" skal ikke dere ha barn snart da" og andre komentarer. Jeg syns det er veldig godt og ikke måtte gå og liste meg rundt og holde ting hemlig, og samtidig får man jo en heiagjeng ved siden av, hehe. bakdelen er jo at alle de andre faktisk ikke vet og skjønner det vi går gjennom og kan da heller ikke være det støtteapparatet, men det aparatet har jeg jo her med dere [:D]

Vi har også hele tiden fått kommentarer, ikke så mye med familie, men med venner og bekjente på hvorfor vi ikke har barn. Har ikke hatt noe lyst til å fortelle det til familien, da jeg ikke vil ha så stort fokous på det fra andre, og jeg har hele tiden tenkt at vi skal jo bli gravid på egen hånd, og da blir det en mye større overaskelse og fortelle det til mamma og svigermor osv. hvis de ikke vet om at vi prøver.
Men som du sier fano, så sparer vi kanskje oss selv for mange morsomheter og kommentarer hvis vi forteller det...

Nå da vi skal igang med ivt føler jeg kanskje at vi bare må fortelle det til de nærmeste. Min samboer har hele tiden ønsket og være åpen om det, men jeg har holdt ham tilbake.

Du må nesten gjøre det du føler for inni deg, du skal jo tross alt håndtere hverdagen din og dette er jo en veldig sårbar prosess [:o] Men det viktige er at nå får dere hjelp til og få en baby, hvordan den er laget teller hvertfall ikke for meg så lenge den er en del av oss [:D]

vi sa ikke noe til noen vi, før jeg ble gravid første gang, da fortalte vi alle at jeg var blitt gravid med prøverør, må si jeg fikk masse sympati da, og mange beklaget seg for alt maset om barn de hadde gitt meg før [;)]

nå vet alle at vi ikke kan få barn på "normalmåten", men velger ikke å fortelle når vi er i forsøk og sånn. av den enkle grunn at jeg ikke vil ha spørsmål hele tiden[;)]

men du må vel egentlig tenke igjennom hva som er best for deg! hva du vil ha spørsmål om, for spørsmål blir det jo, enten om dere ikke sier noe eller ikke [;)][8D]

Me har og vore åpne om det frå me starta med ass.befr. Fyrst var det berre heilt nære venninder av meg som visste om pergokurar og slikt, men når me måtte ta steget til IVF (ICSI i vårt tilfelle) valgte me å fortelja det til dei næraste i familen og. (foreldre og søsken med sambo) Veldig godt det at alle dei veit det synst eg. Får nok frekke/sårande kommentarar osv frå dei som ikkje veit synst eg!

Tja vi har vel fortalt noen naere venner samt naer familie. Men har ikke sagt noe om naar vi driver med forsoek. Mest fordi jeg ikke vil ha for mye spoersmaal om hvordan det gaar hele tiden. Skjoenner at de mener vel saa klart, men vil liksom ikke dvele paa det hele tida..

vi er veldig åpne om det, er like greit å si alt så di slipper å spørre å grave og mase[:D]

Back
Topp