Hva gjør dere ved blødning?

Elledille

Ønsker nr. 3
Dere som har hatt blødninger, ringer dere alltid lege, eller drar på legevakt, eller venter dere og ser det an? Hadde dere store eller små blødninger, med eller uten smerter? Og gikk det bra med babyen?

Jeg hadde litt friskt og brunt blod på papiret for en ukes tid siden, sammen med litt sterkere murring enn hva jeg normalt har. Da var jeg på privat ul og bl satt 6 dager tilbake, og hun mente hun så et hjerte som slo (det var litt vanskelig å se, men hun konstanterte hjerteaktivitet).
Nå, når jeg var på do så jeg at jeg blør litt igjen. Litt mer denne gang, friskt blod, men bare på papiret - det renner ikke. Og murringene er småvonde igjen. Jeg er sånn i tvil om det er helt normalt eller om det er et dårlig tegn... Vet jo at mange blør uten at det er farlig, men klarer ikke å la være å tenke på at det kan være noe galt...

Så hvilke opplevesler har dere andre hatt, og hva gjorde dere med det? Jeg har jo lest om mange av dere før, men skriv gjerne igjen om dere gidder.

Jeg hadde en SA i januar som startet med en liten blødning. Jeg merket det fordi jeg hadde småmurringer jeg ikke hadde følt før. Det var første gang jeg var gravid og ble grepet av panikkangst, så jeg ringte legekontoret med en gang og reiste fra jobb. De sa de ikke kunne gjøre annet enn at jeg kunne komme inn å ta hcg-prøve og gjøre det samme to dager etter for å se på utviklingen av hcg-nivået. Så jeg dro til legen og slo meg til "ro" med at jeg ikke kunne gjøre noe hverken fra eller til. Blødningene mine bare fortsette å øke. Det var alltid friskt blod. Etter et døgn begynte det å komme koagler i tillegg, og da skjønte jeg at det ikke var noe å gjøre. Jeg hadde også etterhvert veldig kraftige smerter. Som oftest klarer kroppen og ordne det selv, men noen ganger oppstår det komplikasjoner, så jeg endte til slutt på sykehuset. Legen jeg fikk der var litt oppgitt over fastleger som ikke tar sånne ting på alvor når det starter og veileder på hva som kan skje og hva man skal gjøre.

Selve hendelsen er jo ikke hyggelig, men ofte skjer det jo fordi det er så store feil på embryoet at det ikke klarer å utvikle seg, så det er ikke skapt for liv. På den måten er det jo bedre at kroppen kan oppdage det selv.

Veldig mange opplever blødninger i svangerskapet, og det trenger ikke være noe negativt. Håper det ikke er det for deg :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Håper blødningene dine er uskyldige! Jeg har blødd litt fra og til, først rundt uke 5-6 og bestilte da privat UL for egen maskin pga nervøsitet siden jeg har mista to ganger før. Da var alt fint. Blødde mer, og var på ny UL som jeg fikk henvisning til av legen pga at jeg uroet meg veldig. Det så også fint ut. Legen sa at det ikke er uvanlig å blø litt, og nå prøver jeg å slå meg til ro med det og tar ikke kontakt med legen hvis jeg ser det kommer litt på papiret. Hvis det skulle komme mye, tar jeg nok kontakt, da... Da jeg blødde de forrige svangerskapene (som gikk skeis), fikk jeg ikke noen spesiell oppfølging, undersøkelser e.l., fikk bare høre at jeg måtte vente og se, ingenting man kan gjøre uansett... ikke så kul beskjed... Men jeg får bedre oppfølging og forståelse for min nervøsitet denne gangen.

Håper alt står bra til der inne hos deg! :)

Takk for svar. Det stoppet opp i går, men i dag blør jeg litt igjen, litt mer enn i går, men fortsatt ikke mye. Jeg har heller ikke veldig vondt så jeg håper det går fint. Har bare litt angst for MA og blir stresset av tanken på at jeg kan gå rundt lenge med et dldt foster og fortsatt tro jeg er gravid... Men, jeg har bestemt meg for å tenke positivt! I hvertfall til det evt. skulle dukke opp flere faresignaler :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Startet for 2 uker siden, veksler mellom brunt, rosa og rødbrunt. Ingen smerter, ingen koagler. Fikk vite på ul idag at en liten flik av morkaken lå over åpningen og at det antakelig er det som gjør at jeg har det. Jeg har og tatt hcg-prøver, den fra tirsdag lå på 196 000 og noe.

Her har det vært veldig av og på de to siste ukene, kan ha 4 dager uten noe og så kommer det igjen..

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

Takk for svar. Det stoppet opp i går, men i dag blør jeg litt igjen, litt mer enn i går, men fortsatt ikke mye. Jeg har heller ikke veldig vondt så jeg håper det går fint. Har bare litt angst for MA og blir stresset av tanken på at jeg kan gå rundt lenge med et dldt foster og fortsatt tro jeg er gravid... Men, jeg har bestemt meg for å tenke positivt! I hvertfall til det evt. skulle dukke opp flere faresignaler :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Støtter det med å tenke positivt - tommelen opp! :) Det virker som det slett ikke er unormalt med litt blod i 1. termin uten at det betyr at noe er galt. Noen av oss blør tydeligvis bare litt lettere enn andre... Hvor lenge siden er det du var på UL? Jeg blødde i en ukes tid etter min UL, mistenker skjøre slimhinner og blødning etter gynekologen holdt på inni der... Det ga seg etter hvert, selv om det av og til fortsatt kommer pittelitt på papiret, spesielt etter jeg har vært fysisk aktiv eller hatt en hektisk dag. Nei, velger som deg å tenke positivt. :)

Back
Topp