Hva gjør dere som fullammer og har sovebabyer om natta?

Noether

Andre møte med forumet
Hei. Jeg fullammer. Lillegutt er 9 uker og har begynt å sove mer- og spise mindre om natta. Jeg får voldsomt til melkespreng, først gjorde jeg ingenting med det og merket at jeg fikk noe mindre melk ved at lillegutt ble misfornøyd om kveldene pga for lite melk. Lillegutt sover først ca 4 timer sammenhengende om natten og vil ha mat, men er da fornøyd med ett bryst i halvsøvne og sovner igjen for ca 3 timer. Jeg pumper da brystet han ikke spiste av slik det ikke skal gå som mye som 7 timer uten jeg får tømt det. Denne melken gir jeg så på flaske igjen om kveldene etter han har spist fra begge brystene mine. Når han da får flasken til slutt er han fornøyd. Jeg lurer på hva andre som fullammer og har babyer som sover godt om natten gjør?

Her har hun sovet 6 timer i strekk fra starten av, med unntak. Hun spiser sjelden mer enn et bryst ved hvert måltid, så jeg har bare latt det gå sin gang. Nå i det siste har hun hatt et par netter hun har sovet 9 timer i strekk,æ. Har aldri merket noe spreng her selv om jeg merker de er tyngre, så det virker som det reguleres bra her for hun går bra opp i vekt:)
Har ikke rørt hverken pumpe eller flaske her i huset:)

Min spiser aldri av begge til ett måltid.. Han er nesten 8 uker. Sover fra 3-5 timer i strekk på nettenr, men har ikke merka noe spreng :)

Min spiser aldri av begge til ett måltid.. Han er nesten 8 uker. Sover fra 3-5 timer i strekk på nettenr, men har ikke merka noe spreng :)

Akkurat samme her (bare at lille er 10 uker) :)

Kjipt hvis du trenger å pumpe på natta for å opprettholde produksjonen, men i utgangspunktet sover ikke babyen din noe unormalt lenge på natt i alle fall :)

Her varierer det litt hvor ofte han skal ha mat om natten.. Fram til han var 6-7 uker spiste han med halvannen-2 timer mellom hver amming,men etter det har han ofte sover 4-5 timer uten mat. Da våkner han skrubbsulten,så da er det bare å skynde seg. Sovner fort etter ett bryst. Pumper meg ikke,men sover ikke så godt de nettene jeg merker at jeg har spreng. Tenker at dette får han regulere.. Noen dager spiser han ofte og får opp produksjonen.. Så går det til neste dag så spiser han ikke så ofte,men jeg sitter igjen med en voldsom spreng :p pumpet meg mye med de to første for å ta vekk den verste sprengen,men denne gangen prøver jeg å la være.. Blir fort mer styr da føler jeg.. Men jeg har mye melk da. Annerledes for de som sliter med å holde oppe produksjonen selvsagt

Fint å høre hvordan andre har det I natt så lot jeg være å pumpe. Han sov 4,5 timer fra 21.15 til kl. 1.45. Ammet ett bryst og så sov han videre ca 3 timer til kl 5. Ammet høyre bryst som var veldig sprengt etter å ha "hvilt" i 8 timer. Ser jeg burde lettet på trykket først for det rant på med melk og han kastet opp/gulpet opp veldig mye tynn ufordøyd melk etter et par minutter. (Han har aldri kastet opp/gulpet så mye før).

Godt å slippe og pumpe Skal prøve dette fremover og så blir det spennende og se om han blir fornøyd om kveldene. Kan jo hende han er mett om kveldene, men har en skikkelig sutte-gutt, som elsker å sutte på puppen og er veldig glad i smokk. Over snittet tung, så får nok i seg nok mat

Har en snuppe på 11 uker som sover 6-9 timer hver natt. Jeg må pumpe om natten fordi produksjonen min gikk veldig ned når jeg ikke pumpet. Har heldigvis fått den opp igjen :-)

Back
Topp