Hva gjør dere på vinteren? (klær/bilstol) *inspirert*

*lykkeligst*

Forumet er livet
Har dere på ungene vinterdress når dere fester de i stolen?
Starter dere bilen før dere går ut så den er varm?
Har dere varm garasje?
Har dere kupèvarmer?

Har vanlige klær på, en tynnere dress og teppe over.. Tar av teppet når bilen er varm! =) Tar på teppet før vi går ut av bilen.. Er ikke alltid SÅ kaldt i bergen da!=) Vet ikke hva jeg hadde gjort om tempen var gjennomsnittlig minus 30! =/

Viss bilen ikkje står i garasjen så starte eg den som regel på forhånd. Bruker aldri tjukke jakker eller dresser i bilsete. Første vinteren hennes så brukte vi ulltepper over henne til da blei varmt nok, brukte da litt denna vinteren og :-)

*lykkeligst* skrev:

Labambie skrev:
http://stinessdesign.blogg.no/1286391764_oppskrift_p_vognbilst.html

Tenkte prøve meg på denne jeg da! Sånn til baby iallefall. Ellers går vi som regel ut å starter bilen litt på forhånd og har hatt kupevarmer. LITT kulde tror jeg virkelig ikke gjør noe i dette landet her altså 

Det er genialt med sånn til babyer ja, vi brukte den hele vinteren i fjor. Men til 1-4 åringer er den litt mer vrien

Ja, ser den. Vi har brukt sånne kjøredresser hele veien egentlig, og det er vel bare disse tykke, tova ulldressene fra Name-It vi har brukt. 

Ullundertøy og tykkull + rørosteppe utenpå selene. :)

Vi bruker ull fra innerst til ytterst, har en sånn deilig tykk ulldress. Men her starter vi alltid bilen først:)

Har aldri på vinterdress i bilstolen nei, men gjerne to lag ullklær. Så bruker jeg ullteppe over, frem til bilen er varm om den ikke er oppvarmet. Nå har jeg fått hjemmestrikket bilstolpose til babyen, så da blir vi å bruke den til vinteren. Har kupevarmer.

Guttungen var ca.6 mndr i vinter. 
Når vi var to voksne hjemme startet vi gjerne bilen litt på forhånd og kjørte den til døra når vi hadde mulighet til det (parkeringsplassen er 50-60 meter unna inngangsdøra).
Ellers var det bare å pakke inn i masse ulltepper og gode varme klær. Hadde aldri noe tykke klær på, og aldri dress eller lignende. Det fungerte helt fint med tepper, og varme sokker/myke sko på føttene.

På vinteren bruker alltid ungene ullundertøy, og over der har de ulldresser i forskjellig tykkelse, avhengig av været.

Har en tynn fra Janus, en krinkelull dress fra Janus, en tykkere med glidelås fra Name It og hjemmestrikkede ulldresser! 

Er det veldig kaldt starter jeg bilen før jeg setter de inn, og har med ulltepper for å ha over.

De sitter som støpt i bilstolen, og det er det viktigste! Aldri hørt eldste har klaget på at det har vært kaldt i bilen, med slike klær på! 

Bruker selvfølgelig aldri vinterdress eller tykke jakker :O

Når han var baby hadde vi bilstolen inn, og når det var kaldt ute starta vi bilen først. Hadde på han ullklær og baby -vinterdress og pledd over som vi fjernet når bilen var varm. (men han var oktoberunge unge, så var jo liten baby når det var vinter. )  

Når han ble større satt han i hjemmestrikka ullklær. Funket veldig bra. Ble hverken for varm eller kald.  Hadde tova ull sitteunderlag i bilstolen.

Har ikkje på vinterdress i bilen. Aldri hatt. Men har kledd ungen med ull då..
Bilen er stortsett alltid litt varme i før vi kjører.

Har på seg godt med ull og fleece utapå der.
Hvis man skal ha på tykke jakker, kan man jo like godt la være å ha på ungene beltet.

Har kupèvarmer, men det er uansett ofte vi må sette oss inn i kald bil.
Har aldri på vinterdress i bil, men jakke. Den bør helst ikke være på, men den blir ofte det da det er så kaldt i bilen.

vi lar aldri bilen stå å gå ute på et kjøpesenter,så da får den være kaldt. men hjemme har vi latt bilen stå og gå.

til vintren skal jeg legge inn lammeskinn i setene og passe på at de har godt med klær så jakka kan taes av, men jeg syns jeg prøvde godt i vinter, men samboern gadd aldri ta av jakka og jeg var vel ikke noe bedre selv.

Vi kan ikke parkere ved huset om vinteren. Er vi heldig er det bare 10 min å gå til bilen, er vi uheldige kan det hende vi må gå i 20-30 min. Så her ender barna ofte med dress i bilen. Hvis ikke er dei kalde og klissvåte :P

Har til nå kledd på henne vinterjakke, lue og vintersko, og setter på bilen mens man evt. koster av bilen. Der vi bodde da var det bare 2 minutter å kjøre til barnehagen...
Der vi bor nå går vi til barnehagen på to minutter, for det er rett over veien. Kommer nok antakeligvis til å gå for samme antrekket dersom været er ok, og vinterdress om det er sludd og alt mulig. 

Nei, setter henne ikke i bilen med boblejakke eller vinterdress.. da får man ikke like god effekt.. da er ikke selene sikre nok..

Jeg varmer opp bilen før vi setter oss inn :)

de har alltid ull innerst, også ullbukser og ullgensre.. starter opp bilen på morran om det er veldig kaldt. 

Back
Topp