Hva gjør dere på dagen ?

Mammago

Flørter med forumet
-Lurer på hvordan dagen din pleier å se ut ?
- Leker du med babyen, isåfall hva?
- Leser dere bøker? Hvilke?
- Går dere tur hver dag ?

Den er .. ensidig.
Bor litt isolert, frem til neste uke når vi flytter. Så har vært kjedelige dager til tider.

Har ei frøken som krever konstant underholdning og må sove med henne som regel. Så det er dagene mine egentlig. Når været er der, tar jeg henne i vogna og triller mens hun sover sin 2.lur.

Vi er medlem i bokklubben for barn og bestiller av og til bøker. Mollys dyr er populær. Til nå har hun dog revet ut flere av dyrene i boka :p

Dagene våre er ganske ensformige :p
Grøt kl 9, triller 10:30 for da skal hun sove. Etter duppen sin så får hun fruktmos og mme. Så leker vi litt. Nå fortiden går det mye i fisher price sin lion musical walker. Eller så er hun veldig flink til å leke alene. Ligger på gulvet å prater med lekene :)

Tar andre duppen rundt 14. Er jeg heldig så har jeg klart å gi henne middag, ellers så får hun det etter duppen. Da har som regel mannen også kommet hjem. Så dagene går ganske fort :)

Vi prøvde å lese bok her om dagen, men så langt frista ikke peppa pig, hjørnene på boka frista mer enn innholdet :p

Her er det slik:
Grøt og melk kl 8
Leker litt på gulvet og synger litt, får litt dårlig samvittighet når jeg sitter I sofaen med kaffe og slapper av og han leker alene eller jeg går å rydder og lager mat, jeg er litt "skal bare, skal bare" hehe
Trening/tur
Så er det melk og frukt/brød 12
Evt tur etter dette måltid
Middag
Leke med pappaen ( er pappaene flinke å ta babyen når de kommer hjem ?)
Så er det grøt å legge tid :)

Dagene går fort!

Dagene er veldig like!
Opp rundt kl 8 ca hver dag, setter på kaffetrakteren og tar på hverdagsklær. Ammer han, så leker vi litt på gulvet. Han krever mye oppmerksomhet så vi leker mye titt-tei, ulike rangle leker, også synger jeg masse for han. Har ikke begynt så mye med bøker ennå. Ikke alltid jeg klarer å få han til å ta formiddagslur. Lunsj rundt 11.
Jeg er stort sett ute og går langtur rundt 12 hver dag(også i helgene) så han får sovet en god lur og jeg får lufta meg 1,5-2 timer. Hver torsdag er det babysang også har jeg en barselgruppe jeg møter nesten hver uke ;)
Grøt ca kl 18 også er det senga rundt 19-20 :)

Dagene her er enormt ulike! Tirsdager er det babysvømming og torsdager er det babysang. Det er vel de dagene som er fast. Ellers står vi opp, koser oss med frokost, leker og rydder litt før første dupp. Da passer jeg på å lage mat, vaske klær osv osv. Deretter våkner han og da koser vi oss hjemme, drar til byen, venner el. Når han sover neste dupp pleier jeg å gå tur om været lar meg (noe det ofte gjør). Så er det hjem der lillemann spiser middag mens jeg eventuelt lager middag til pappaen kommer hjem! Da blir det lek og kos for dem før kveldsstell og leggetid :)

Leser litt bøker, men må bli bedre. Synger en del, han ELSKER når jeg synger, favorittsangen er "jeg gikk en tur på stien..." Han er også veldig glad i at jeg legger meg ned med han på gulvet mens han leker :) ellers utforsker vi hjemmet, og ser ut av vinduet osv!

Last edited:
Veldig like dager her også! En typisk dag ser slik ut:

8.00 - Lille våkner, jeg ammer henne før vi leker og koser i senga i ca 45 min før vi står opp.
9.00 - Etter bleieskift leker hun litt alene på matta mens jeg kler på meg osv. Jeg trenger ikke å gi så fryktelig mye oppmerksomhet, men må passe på at hun ikke leker med ledningene osv.
9.30 - Frokost/mellommåltid, f.eks grøt eller fruktmos. Bæsjer som regel, så vi skifter bleie og tar på andre klær enn pysjen :P
10.00 - Første dupp, varer opp mot en time. Jeg drikker kaffe og leser nyheter.
11.00 - Ammer, før det er leking på matta igjen. Når hun begynner å sutre spiser vi mat (ofte prøver vi oss på blw ellers bare frukt/grønnsaksmos)
13.00 - Lille må gjerne underholdes i leken, vi synger litt, ser på ting i huset, er med besteforeldre eller tante og onkel (som bor like ved). Ammer henne rett før hun skal sove.
14.00 - Andre dupp, varer i to timer. Jeg gjør husarbeid eller planlegger oppussing (har nettopp kjøpt hus)
16.00 - Pappa'n kommer hjem, og tar gjerne over hovedansvaret. Vi spiser middag og rydder opp, lille kravler rundt og underholdes når det trengs.
17.30 - Kveldsstellet begynner. Grøt, bading/vaske ansikt og hender, leker seg på matta frem til hun er trøtt. Ammer før vi leser ei bok. De siste ukene har hun blitt veldig opptatt av bøker! Synger og gir litt nattakos før vi sier god natt.
19.00 - Lille sovner.

Jeg leker nesten aldri "aktivt" med henne på matta, men jeg prater med henne hele veien. Synes det er en veldig grei løsning :P hun greier å underholde seg selv, men har fortsatt min (nesten) fulle oppmerksomhet.
Ellers er hun ofte med på armen når jeg skal gjøre forskjellige ting :) nyyyter virkelig denne tida! Har en deilig baby som for det meste bare koser seg fordi alt rundt henne fortsatt er nytt og spennende!

Her er han som regel oppe ved 6/7 nå, spiser en flaske og leker før han sover litt. Så stelles han og leker, spiser litt og så en tur ut (prøver å komme meg en tur ut om dagen). Varierer om han sover i vogna eller ikke, men som regel leker han litt mens jeg fikser noe mat ellers så er det en dupp. Så er det mat og leking. Han spiser grøt/middag kl 16.30 så tar vi kveldstellet så får han en flaske ca kl 17.15 før det er natta kl 17.30.

Husarbeid gjøres når jeg føler for det om han er våken eller sover...

Her er dagene våre veldig like egentlig. Har ingenting fast vi går på eller noen vi er med. Av og til møtes barselgruppen, men dessverre ikke fast. Har ikke besteforeldr ei nærheten dessverre :( Vi går ikke tur hver dag, er ganske sjelden vi går tur når jeg tenker meg om, hehe.. Hun sover i vognen på verandaen. Må gå litt frem og tilbake for at hun skal sovne, men så kan den stå i ro heldigvis.

Her våkner hun rundt 07-07:30. Da er det inn på badet, av med pysj, vasking, ny bleie og på med klær. Hun slapper litt av i vippestolen med en leke mens jeg tar ut av oppvaskmaskinen og lager meg frokost. Storebror på 6 står opp og hun lyser opp (han er den store helten).
-Hun begynner som regel å bli litt utålmodig/makke seg litt etter 15 min ca, og da lager jeg grøt. Hun spiser en skål og jeg legger henne ned på en matte på gulvet under babygymen eller med noen leker. Hun underholder seg selv en stund, men så vil hun opp og se.
- Vi leverer storebror i barnehagen
- Drikker ofte en liten flaske før hun skal sove første dupp rundt 10 - 10:30. Da sover hun som regel til 12:30.
- Spiser smoothie eller annen fruktpure til lunsj rundt 13- leker litt selv, får være med meg på armen og gjøre forskjellig
- Går på butikken i 14 tiden og handler middag og annet, så får hun flaske før neste dupp ca 14:30. Sover da til 15:30 ca, noen ganger litt lenger.
- Får middag (for det meste grønsaksmos) når vi spiser middag i 16:30-17 tiden.
- Flaske rundt kl 17:30- 18.
- Er litt utålmodig mellom middag og leggetid og må underholdes en del på armen.
- Grøt og tran 18:30- 18:45, så ofte et bad og pysj. Får tilbud om flaske, men vil som regel ikke ha.
- Natta kl 19, sovner som regel etter 5 min :)

Jeg kan ikke si jeg "leker" så mye med henne egentlig. Hun pludrer i vei og leker på egenhånd, men jeg er med i "samtalen". Setter meg ofte ned og ser på leker sammen med henne, synger litt osv. Har ikke begynt å lese for henne enda, men det skal vi begynne med, er jo en fin aktivitet som også er veldig bra for språkutviklingen.

Her er det slik:
Grøt og melk kl 8
Leker litt på gulvet og synger litt, får litt dårlig samvittighet når jeg sitter I sofaen med kaffe og slapper av og han leker alene eller jeg går å rydder og lager mat, jeg er litt "skal bare, skal bare" hehe
Trening/tur
Så er det melk og frukt/brød 12
Evt tur etter dette måltid
Middag
Leke med pappaen ( er pappaene flinke å ta babyen når de kommer hjem ?)
Så er det grøt å legge tid :)

Dagene går fort!
Her så kommer pappan hjem rundt 14-14:30 han må sitte å slappe av litt før han tar å leker med henne :)

Ganske like dager her også! :)
08 ca. står vi opp, får da sitte i vippestolen i sofaen og får melk. Så leker hun litt i vippestolen. Deretter er det stell av oss begge :)
Så er det duppetid fra 09:30 tida. Når hun våkner så spiser hun brødskive og får melk, så leker hun alene under babygymmen eller på lekematta si. Har en drøss leker allerede, og synes badeendene og kattebamsen er mest spennende. Jeg gjør litt husarbeid og snakker med henne, legger meg på gulvet sammen med henne etterpå. Ellers kan vi lese bok, men har bare lest en foreløpig, en bok om bjørnen bjørnis kjøpt på Svalbard. Ikke at hun har såå mye interesse for det.
Ny dupp rundt 13 tida.
Etter den duppen får hun frukt og mme. Eller brødskive. Litt varierende. Vi pleier å trille tur nå, eller dra på besøk til min mormor. Gløtter litt på Disney Junior også (ikke skyt meg :p) da hun er helt gira på Mikkes Klubbhus og Doctor McStuffins.
Pappan kommer hjem fra jobb i 15:30-16 tida. Da pleier de å leke/kose seg. Jeg gjør husarbeid osv. Rundt 16:30 får hun middag. Har hun sovet korte dupper har hun en liten dupp i 17 tida. Etter det er vi av og til på butikken, eller min mamma kommer på besøk, ellers så slapper vi bare av hjemme. Flaske og natta kl 19. :)

Mye av det samme. Iallefall foreløpig. Hun er snart 8 mnd.

Back
Topp