Hva gjør dere når dere er kvalme?

Rappo

Forumet er livet
Jeg var absolutt ikke kvalm sist, så jeg syns dette er pyton når jeg i tillegg har ei lita hjemme om dagene. Blir mye playhouse ja..[8D] Prøvd meg på litt ritz kjeks i dagmorges, men føler ikke det hjelper. Noen med tips? Heldigvis går det over i 12-13 tida da..

Jeg spiser ofte og lite. Med en gang jeg kjenner sulten komme, så spiser jeg noe frukt, knekkebrød eller noe lignende. Hadde salt kjeks til å begynne med, men nå har jeg ikke lyst på det lenger. Men frukt går ned på høykant [:D]

Hold blodsukkeret stabilt..så et ofte, og mat som gir stabilt blodsukker... grove knekkebrød med eller uten pålegg.
Ikkje så spennande, men det funka[:D]

Jeg prøver å drikke mye vann, legge meg ned litt når det blir som værst, spise littegran...

jeg har kjøpt sånne ingefær kapsler på apoteket, de fungerer faktisk veldig bra på meg , de gangene jeg er skikkelig kvalm.

Saltstenger og bris lemongrass funker her :-)

Tror det er veldig individuelt hva som hjelper mot kvalmen. Jeg har gått til fotsoneterapi denne gangen, og det virker som det hjelper litt. Forrige gang brukte jeg akupunktur, men det var ikke like effektivt.

Her går det i lakris, det hjelper av og til. Saltekjeks bare vokser i munnen. Har funnet ut at det også funker med litt syrlig juice. Søtsaker hjelper IKKE.

Lykke til med kvalmen. Vet det er pyton, men det går over til slutt, selv om man tror man aldri blir kvitt den forbanna kvalmen.

Først og fremst: Slappe HELT av! Gjerne legge meg i senga og sove.

Ellers: IFA
         Salt Chips
         Marekjeks
         Pepsi Max

Har levert snuppa til besteforeldrene sine, og det hjelper å slappe av ja.. Bare synd mannen har enda ei uke på jobb før ferie.

Jeg har begynt å ha brus og kjeks ved senga, spiser det før jeg står opp, da blir jeg kvikkere, så spiser jeg trutt hele dagen =) så går det somregel greit, ihvertfall nå de siste dagene, etter jeg fant ut av dette[:D]

Brus, kjeks, og mint faktisk. Så hjelper det puste dypt og sappe helt av =)[:D]

Jeg prøver å tenke happy thoughts...hjelper fint lite!

Jeg stemmer i for å sove. Det hjelper. Men ikke så lett å få gjennomført i hverdagen. Jeg også har funnet ut at det hjelper å spise/drikke noe FØR jeg blir sulten. Så det gjelder å finne noe som ikke er ekkelt når du er kvalm. For meg funker: vann med litt sitron i, eller bittelitt potetgull, salte nøtter, Ris med soyasaus, Lipton/Earl grey te med litt sukker. På jobb derimot går jeg ofte opp i kantina og stjeler litt tørt brød som jeg gnager litt usynlig på

Jeg er kvalm stortsett hele dagen... [:'(] blir kvalm hvis jeg ikke spiser, og så blir jeg kvalm AV det jeg spiser... [:(] uff...

huff kjenner til det :( er kvalm og klarer ikke spise, også fordi jeg ikke klarer å spise så blir jeg mere kvalm.
har spst litt yoghurt på morran, merkelig nok går det greit, også små små måltider veeeeldig ofte, i dag har jeg spist sånn en halv skive ca en gan gi timen nesten[8D] men ikke fullt så kvalm i dag

ORIGINAL: Superglade

Hold blodsukkeret stabilt..så et ofte, og mat som gir stabilt blodsukker... grove knekkebrød med eller uten pålegg.
Ikkje så spennande, men det funka[:D]

Samme oppskrift her også.

Kvalmen har enda ikke gitt seg i dag...............................[:'(] Takk for gode råd!

Kjære kvalme jenter![8D] (inkludert meg selv...)

I forrige svangerskap hadde jeg hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme), og her kommer mange, og forhåpentligvis gode råd:

* Eplejuice blanda med farris (50/50)
* Kjøp bånd på apoteket som man skal ha rundt håndleddene mot kvalme
* Spis kjeks (eller noe annet salt) FØR DU REISER DEG fra senga på morgenen. Ligg helt i ro til du kjenner at det blir litt bedre.
* Spis ofte, hvis du klarer...
* Akupunktur hjalp meg masse
* Sov mye, hvis du kan

Håper disse rådene kan hjelpe noen av dere i allefall! God bedring til alle kvalme! [;)]

Var heller ikke plaget av kvalme sist gang (jeg kastet opp et par ganger, men det var kun et par tilfeller av bråkvalme). Ellers hadde jeg bare en periode rundt 12-18 uker med småkvalme og dårlig matlyst. - Denne gangen derimot kommer det kvalmebølger skyllende inn tre-fire ganger om dagen [:'(] Heldigvis ikke såpass at jeg kaster opp, men blir helt satt ut og kaldsvetter og hele pakka.. Ikke så lett å få slappet av da når man har en gutt på under året hjemme..

Eg spiser HELE dagen, mange små måltider bestående av frukt, yogurt, brødmat, chips... Egentlig alt eg kommer over! Og eg har aldri hatt særlig matlyst før - helt sprøtt egentlig! MEN om eg ikkje spiser, då kommer kvalmen i 100. Blir skikkelig dårlig! Så eg fortsetter å spise og spise... Kommer til å se ut som Keiko når det nærmer seg termin... ;)

Back
Topp