Hva gjør dere når babyen sover?

ivfmamma

Elsker forumet
Maiblomstene 2016
Hei jenter!

Hva gjør dere når babyen sover på dagtid? Jeg får nesten litt dårlig samvittighet når jeg setter meg ned med hekletøy og tv. Eller slapper av. Føler liksom jeg må gjøre noe. Det er ikke noe rotete hjemme, men vi har hunder så jeg støvsuger og vasker gulvet ca anna hver dag. Vaske klær gjør jeg også ca anna hver dag. Og får å få baby til å sove så må jeg trille og da tar jeg med hundene i samme slengen. Ellers så går jo dagene veldig fort. Noen ganger sover hun 1t andre ganger 2. Sover hun mindre må jeg bysse eller amme henne til søvn igjen for hun blir grinete av lite søvn.

Hva gjør dere? Og hvor lenge sover babyen deres?

Må ikke finne på å ha dårlig samvittighet for å slappe av litt, snuppelure! ☺️ Her har vi to barn, så det er MYE klesvask (må sette på ihvertfall 1-2 maskiner hver dag). Ellers så har vi to ekstremt røytehunder, så jeg støvsuger hver eneste dag, vasker kjøkkengulv hver dag, resten av huset 2 ganger i uka. Det blir også mye smårydding. Når jeg ikke gjør husarbeid så skal jeg love deg at jeg slapper av, med god samvittighet. :) Nå ligger lillebror og pupper, og jeg skal se på Netflix. :)

OBS: det har også blitt en del shopping på nett. ☺️

Sover? Jeg fikk en sånn baby som aldri sover - og hvis hun sover på dagtid er det bare i armene mine. Så får ikke gjort noe...

Min lille jente har blitt veldig våken og aktiv i løpet av denne mnd og skal neste aldri såve, ikke en gang i vognen på tur. Når hun såvner såver hun ca 2/3 timer. Da gjør jeg alt som må gjøres i hus og slapper heller av når hun er våken og ligger under babygymen og snakker med seg selv.

Frøkna her sover et par dupper bare, det er ikke all verden jeg rekker å gjøre mens hun sover. Men stort sett gjør jeg litt husarbeid. Jeg har også 2 røytehunder, så støvsuger hver morgen når jeg har gått tur og de står ute i hundegården. Da sitter hu ofte i Stokke stolen sin og ser på. Der lar jeg hu feks sitte når jeg henger opp klær også. Blir ikke så mye avslapning egentlig, men hun er en baby som kan ligge og underholde seg selv både ved siden av meg på sofaen i babynestet og på gulvet :) så går fint!

Min sover stort sett bare på tur i bæresele og i forbindelse med amming, så jeg leser/spiser/ser på TV med ekstremt god samvittighet. Når han er våken og fornøyd under babygymmen hender det jeg prioriterer litt husarbeid, lettere da syns jeg. Hunden blir med på lufte/duppetur. I dag har vi gått noen timer i skogen og jeg ble faktisk litt sliten, så nå er det sofasløving med god samvittighet frem til fellestrening med brukshundklubben. Ha ikke dårlig samvittighet for å slappe av når babyen gjør det, å være mamma er mer enn nok fulltidsjobb :)

Spørs litt når på dagen det er! Hun sovner vanligvis på morgenen når jeg sitter med kaffen, så da drikker jeg den ferdig i ro, og bare slapper av før jeg prøver å rydde/vaske det som trengs:-) er det på ettermiddagen så bruker jeg tiden på kos og lek med størstejenta! ellers pleier hun stort sett bare å sove når vi går tur!:-)

Slapper av med god samvittighet foran tv'n...! :p setter på klesvask, rydder osv også hvis det er behov for det, men ofte må jeg sitte med et bein på vogna å trille lille mens han sover så da blir man sittende da

Sover? Jeg fikk en sånn baby som aldri sover - og hvis hun sover på dagtid er det bare i armene mine. Så får ikke gjort noe...
Sånn var mini her frem til 3mnd. Da pleide jeg også å sove, eller se TV. Men så begynte hun å sovne i vogna, må trille da☺️ Hundene får mange flere turer enn de er vant med ☺️

Burde muligens ha investert i et til (eller noe annet) er 4 mnd nå - blitt litt bedre ;-)
Det er veldig kjekt med 2 stk. Men nå som det sjeldent er i bruk så har jeg jo et for mye. Det blir jo ikke gammelt heldigvis :) Hun liker å være med når jeg går tur. Så da tar jeg henne med i sjalet, da kikker hun rundt på den pene naturen. Men hvis jeg vil ha henne til å sove, og jeg har planer om å få gjort noe hjemme, så syns jeg det er bedre at hun sovner i vogna. Hun begynner å bli tung og bære. 2timer mens jeg vasker og rydder har jeg ikke lyst til, når jeg har andre alternativer :)

Det er veldig kjekt med 2 stk. Men nå som det sjeldent er i bruk så har jeg jo et for mye. Det blir jo ikke gammelt heldigvis :) Hun liker å være med når jeg går tur. Så da tar jeg henne med i sjalet, da kikker hun rundt på den pene naturen. Men hvis jeg vil ha henne til å sove, og jeg har planer om å få gjort noe hjemme, så syns jeg det er bedre at hun sovner i vogna. Hun begynner å bli tung og bære. 2timer mens jeg vasker og rydder har jeg ikke lyst til, når jeg har andre alternativer :)
Her sovner hun ikke i vogna, har ikke villet ligge i den før nå veldig nylig! 3 timer tur idag mini ligger og prater! Stopper vogna blir det krise innen 1 minutt! Men har trua på at hun vil sovne der tilslutt ;-)

Hei jenter!

Hva gjør dere når babyen sover på dagtid? Jeg får nesten litt dårlig samvittighet når jeg setter meg ned med hekletøy og tv. Eller slapper av. Føler liksom jeg må gjøre noe. Det er ikke noe rotete hjemme, men vi har hunder så jeg støvsuger og vasker gulvet ca anna hver dag. Vaske klær gjør jeg også ca anna hver dag. Og får å få baby til å sove så må jeg trille og da tar jeg med hundene i samme slengen. Ellers så går jo dagene veldig fort. Noen ganger sover hun 1t andre ganger 2. Sover hun mindre må jeg bysse eller amme henne til søvn igjen for hun blir grinete av lite søvn.

Hva gjør dere? Og hvor lenge sover babyen deres?

Vasker klær og lager middag:p
Men sitter også med GOD samvittighet å slapper av:)

Jeg studerer på fulltid såååå da sitter jeg i klasserommet

Back
Topp