Hva gjør dere med dyrene på nyttårsaften?

Skal ut i stallen å kjøre opp musikken til 40 av hestene og lyset på. Og de resterende 8-9 hestene skal bare ha lyset på, dørene- og gittrene lukket. Og lille pommisen av en hamster(hund) er med meg :)

Hunden vår er redd[&o] 

Før fikk han noen tabletter som gjorde at han glemte at det var farlig, men den vetrinæren vi bruker nå hadde aldri hørt om dem så da droppa vi alt. Det gikk overaskende bra[:)] 

Han var redd, men ikke så redd som før. Vi koste han masse mens det sto på som værst, og etter det gikk det bra[:D]

Jeg har en redd hund her hver nyttårsaften.. Men de siste tre årene har det gått overraskende greit! Holder oss hjemme i vante og rolige omgivelser. Og vi oppfører oss som vanlig, ikke noe ekstra oppmerksomhet på hunden. Så selv om han skvetter opp, så er vi helt nøytrale i oppførselen vår. Funker veldig greit! [:)]

Athella kikker bare rart på rakettene hu, er ikke redd i det helle tatt...
Hu blir enten med ut, eller så ligger hu inne i buret...[:)]

Vi bor veldig på landet så jeg tror ikke det blir noe problem for katten. Jeg holder henne inne for sikkerhets skyld[:)]

Vi lukker alle dører og vinder i fjøset så da går det bare flott.

mine puser er så late at de letter ikke på et øre av rakettene en gang[8D] hos hestene sørger vi for å ha døra igjen, ha på musikk og passe på at de har konstant tilgang til mat. pluss at sis er der til mamma og pappa kommer hjem i natt[:)]

Katten vår driter lang marsj i rakettene. Nå er hun tross alt 13 år, så hun er vant til det.

va litt spent på detta sia d e Brana sin første nyttårsaftemn.
vi va ute i hagen så sendte naboen opp rett v sia åss å bikkje lea så vidt på øret
så trur ikkje det bi nån prolem i kvell
men e jo heime m ungan å bikkja så tar teng som d kommer

Hadde tre katter og de satt på rekke og rad i vinduet og tittet på rakettene år etter år[;)]

Det er første gangen for valpen, så det er litt spennende, men vi har tatt han med oss i døråpninga å skutt opp raketter et stykke unna i tre dager nå slik at han fått sett og hørt det og det har gått veldig greit[:)] Det har vært mye raketter når vi har vært ut på tur også og det har han heller ikke brydd seg om.

Hesten står i stallen og de skal bare få fred og ro, men skjekker jevnlig. Har hengt opp høynett så hun har noe å holde på med.

Kattene er ute begge to, tror de liker det best sånn for da kan de gjemme seg på låven i stallen.

Kattene våre er livredde, så holder dem inne hele dagen - da risikerer jeg ikke at de er ute.
Når jeg hadde hester måtte jeg sitte i stallen hele kvelden med radio ganske høyt.
Gjør det samme med kattene, setter dem på badet som er det mest lydtette rommet - skrur på vaskemaskinen og en CD. De roer seg helt ned etter 20-30 min[:)]

Noen syns kanskje det er litt overdrevent, men eldste pusen blir et nervevrak fra en annen verden[&:]

Hunden ligger å sover foran ovnen, kunne ikke brydd seg mindre om smellene ute nå. ene pusen ligger så lang han er på varmekablene på bade i 2. etasje, kunne heller ikke brydd seg mindre. Andre pusen sperrer opp øynene og titter ut av vinduet og syntes det er bitte litt skummelt men det er ok.

Nei, ingenting.. Katt vår bare ligger og sover... han har aldri reagert noe særlig på raketter..

var ute og gikk tur med valpen i stad. det smalt raketter ute da. eneste valpen gjorde var å sette seg ned å se på. kattene bryr seg ikke. men er skeptisk til hvordan papegøyene reagerer. men blir inne med alle dyrene uansett da vi ikke fyrer raketter.

kattene her reagerer ikke noe særlig, de pleier å gå opp når det står på som værst, men jeg vet ikke helt om det er for å komme unna vinduene i stua, eller for å se bedre i vinduet oppe!![8D]

de liker det nok ikke så veldig, for når vi kom hjem i sta, tok det ikke lange tiden før de kom tuslene bort til oss, og begge ligger på/ved meg nå og sover...

jeg lufter hunden før det værste begynner, og han er ikke alene. Men det virker ikke som han bryr seg, han kikker litt i vinduene eller sovet midt på gulvet[:)] ser ikke ut som det gjør noe verdens ting[:)]

Jeg gjør ingenting ut av det, så gjør ikke de noe ut av det heller...

ORIGINAL: RedElf

Hunden min syntes det er skummelt, men jo mindre vi gjør ut av det jo bedre har han det. Lar han tasse rundt og være litt engestelig. Best sånn...

samme her, hun er blitt verre de siste årene, når hun var yngre så brude hun seg ikke så veldig, vi er med et vennepar som har 2 hunder

Jeg har hatt 3 hunder. Og alle har vært med ut på nyttårsaften. No problem. Kunne ikke brydd seg mindre om rakettene.

Back
Topp