Hva gjør dere med babyene om dagene?

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Jeg er bare litt nysgjerrig på hva dere andre bruker dagene til nå som babyene er blitt litt større. Vi er ikke så mye på besøk, og jeg er ikke noe cafè-/shoppingtype, så som regel tilbringer vi dagene hjemme bortsett fra kortere turer til barnehage og matbutikk. Det har vært bikkjekaldt ganske lenge her nå, så det har ikke blitt så mange lengre trilleturer, men jeg håper det tar seg opp snart.

Jeg vet ikke om lillefrøkna her er usedvanlig tålmodig, men hun elsker å ligge på gulvet og leke. Hvis hun ikke begynner å bli sulten eller trøtt virker det som om det er revnende likegyldig for henne om jeg sitter ved siden av eller ikke. Kjekt for meg og husarbeidet, men jeg får litt dårlig samvittighet når hun ligger der mens jeg prøver å rydde og ordne litt rundt omkring, lage litt mat eller snike meg en kopp kaffe/te som ikke er iskald.

Kontrasten er så stor sammenlignet med de første månedene hvor hun hang i puppen hele tiden, og hvor jeg følte at et kvarter uten baby på fanget var lenge. Jeg prøver jo å leke sammen med henne, bla litt i bøker, synge og tulle litt også, men jeg føler at jeg burde gjort mer. Hun klager ikke, og virker generelt fornøyd med tilværelsen, så det er vel bare noe jeg innbiller meg. Hun er kanskje så fokusert på å prøve å komme seg rundt og utforske alt omkring seg at mamma ikke er like spennende hele tiden?
 
Dagene går i; mate med grøt, stelle bade og legge han litt igjen (evt. trille en tur mens han sover), så er det lunch tid for han så litt lek - dvs borte-titt-titt osv (noe han elsker) eller at jeg flytter meg fra han og han krabber til meg :)
Noe han også synes er morsomt :)
Ellers har vi litt besøk av venninner, hender jeg er på barseltreff 1-2 ganger i mnden med han også er vi litt på besøk.
Etter at jeg byttet til sportsdelen i vogna liker han å sitte der å titte så kan fint løpe noen ærender i butikken om jeg må. :)
Det er vel bare det vanlige ;)
 
Vi er heller ikke så mye på shopping eller kafé, han blir litt krevende hvis han ikke kan kose seg på gulvet:) så vi er mye hjemme.. Eller på besøk:)

Han ligger litt i lekegrinda, litt på gulvet der jeg er og litt i babygymmen, men den begynner han å bli litt lei... Han han rommet sitt i 3.etg så han leker der og:) Han har to traktorer med henger og dyr oppi som han leker mye med! Den ene har han nede og den andre på rommet sitt. Den han har på rommet lager masse lyder når han trykker på dyrene på hengeren, dn kan kjøre og synger old Mac Donald sangen osv... Han er blitt veldig flink til å leke aleine, og det syntes jeg er viktig, både for han og meg:) Han utvikler seg fort nå som han vil bruke mye tid på gulvet (han ville ikke ligge så lenge på gulvet før). Kryper rundt nå, begynner å løfte rumpa, så spennende om han snart krabber:)

I tillegg syns jeg det er både viktig og koselig å gjøre litt sammen, så vi har en perm han fikk til jul med sanger og bilder som vi synger noen sanger fra:) klappe søte er favoritten:) så har han fått cdspiller til jul, så vi hører litt på musikk, bla dyrene i hakkebakkeskogen! Kan forresten virkelig anbefales;) husker jeg hadde den selv og:) Når vi hører på musikk "danser" jeg litt med han, han elsker den danse for brumlemann sangen:)

Vi har og såvidt akt litt på akebrett, han smilte men skjønte vell lite:) Han like også å trille tur nå som han kan sitte i sportsdelen, han er avhengig av å se meg da:)

Vi gjør selvsagt ikke alt hver dag, men dette er noe av det vi gjør:) Eg prøver å nyte tiden siden det snart er tilbake på jobb! Kos dere sammen med deres små dere og❤️
 
Vi triller turer, ellers e vi mye heime vi og :) dagene går i ett med mating og amming og prøve å få ho til å sove :p Ho like å ligge aleine ho og, men inne i en periode der vi ikkje kan gå vekk så ho ikkje ser oss for då e d vræl m en gang ;)

babyjente 27 Juli ♡
 
Her er vi på barseltreff 1 gang i uka. Nå har vi begynt med babysvømming igjeb + har begynt med babysang. Travelt kan du si :p

Men føler vi har vært innelåst siden november. Surt vær med mye regn og vind. Siden romjula har det blåst kraftig støtt, så har ikke fått gått noen turer heller (annet enn frem og tilbake til butikk når det er høyst nødvendig).

Når vi er inne, så leker vi. Har endelig fått tak i en lekematte, så slenger han på gulvet sånn at han får drive litt på egenhånd. Når han begynner å bli lei, legger jeg meg på gulvet med ham og leker mer. Har han også på fanget hvor vi leker og synger, snakker om lekene hans som vi holder på med.

Tar han på armen og utforsker den altfor store leiligheten også :p elsker å se nye ting og tråkke rundt med meg.

Skifte bleie for underholdningens skyld innimellom, og noen ganger slår jeg på stortromma og bader han (pleier som regel å dusje han når jeg selv dusjer)

❤ Sondre 29.07.13 ❤
 
Skifte bleie for underholdningens skyld innimellom, og noen ganger slår jeg på stortromma og bader han (pleier som regel å dusje han når jeg selv dusjer)

❤ Sondre 29.07.13 ❤

Før var dusjen mitt fristed! Siden vi fortsatt bruker hvit lyd på han digga han dusjlyden men nå kommer han bare krabbene inn. :p
 
Her suser dagene avgårde :) Vi er på barseltreff en dag i uken, og jeg har flere venninner som er hjemme med babyer eller snart føder, så da er vi mye på besøk/får besøk.

Når vi er hjemme alene ligger han en stund og leker for seg selv, sitter på fanget og leker eller humper bortover gulvet i vippestolen :)

Vi triller turer innimellom, men han sover best hvis vogna får stå i ro ute på terrassen.
 
Vi er hjemme som regel bortsett fra den lange turen til og fra bhg.Hjemme ligger han mye på leketeppet sitt når han ikke skal spise/sove.Trives godt både med oh uten meg.Har storesøster som tuller med han og som skal ha sin oppmerksomhet og:)

Gutt juli 2013 & Jente mai 2010
 
Back
Topp