Hva gjør dere med babyen i løpet av en dag?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Jeg tror kanskje at vi sitter litt mye inne og at frøkna kjeder seg/blir sliten av det. Hvis vi er hjemme hele dagen så ligger hun jo mye på gulvet, da får vi en ekstra slitsom og sutrete kveld.

Hvor lenge i løpet av en dag leker deres på gulvet? Og hvor mye er dere ute å gjør andre ting?

Jeg er så fryktelig dårlig på å finne på ting så det blir ofte til at vi er hjemme. Må alltid hjem når hun skal sove også fordi hun vil ikke sove i vogna..

Her er vi ute på noe så og si hver dag. Fredagen har ofte blitt til en dag uten planer men tar meg alltid en tur på senteret da:) mandag er det babysvømming, tirsdag barseltreff, onsdag treffer jeg en venninne og hennes gutt og torsdag er det babysang:)

Her er vi ute på noe så og si hver dag. Fredagen har ofte blitt til en dag uten planer men tar meg alltid en tur på senteret da:) mandag er det babysvømming, tirsdag barseltreff, onsdag treffer jeg en venninne og hennes gutt og torsdag er det babysang:)

Så flink du er da :-) må bli flinkere til å gjøre ting jeg og. Tok ho med meg i åpen barnehage for første gang på 6 mnd og ho var jo helt i sjokk stakar :p så mye lyder og så mange andre barn, tok ikke lange tia før ho begynte å gråte..
nå har vi hatt en veldig grinete periode så har kviet meg litt for å dra på ting også, er så kjedelig hvis ho slår seg helt vrang ute..

Og så er jeg litt redd for at hvis jeg er mye ute så blir ho forsinka motorisk! Hehe. Ho har jo begynt å åle, men kan foreløpig ikke noe annet så føler liksom at vi bør bruke mange timer på gulvet daglig :p

Så flink du er da :-) må bli flinkere til å gjøre ting jeg og. Tok ho med meg i åpen barnehage for første gang på 6 mnd og ho var jo helt i sjokk stakar :p så mye lyder og så mange andre barn, tok ikke lange tia før ho begynte å gråte..
nå har vi hatt en veldig grinete periode så har kviet meg litt for å dra på ting også, er så kjedelig hvis ho slår seg helt vrang ute..

Og så er jeg litt redd for at hvis jeg er mye ute så blir ho forsinka motorisk! Hehe. Ho har jo begynt å åle, men kan foreløpig ikke noe annet så føler liksom at vi bør bruke mange timer på gulvet daglig :p
De er jo ikke noen mindre i aktivitet om de er på besøk, barselgruppe eller hjemme da:p jeg er ganske sikker på at de utvikler seg heller fortere av å se på hva andre barn kan:)

De er jo ikke noen mindre i aktivitet om de er på besøk, barselgruppe eller hjemme da:p jeg er ganske sikker på at de utvikler seg heller fortere av å se på hva andre barn kan:)

Tenkte mest på trilleturer og bilkjøring, da er de jo ganske inaktive ;)

Vi går ut hver dag, om ikke på noe spesielt så bare for å trille en tur. Vi er på babycafe med babysang en gang i uken og babysvømming en gang i uken.

Her er det pappan som er hjemme med han, og de er svææææært sjeldent utfor døra......... Har prøvd å oppfordre til å gå ut så gutten får frisk luft.

Tenker slik jeg også. På babycafe leker hun på gulvet med de andre babyene, samme på barseltreff. Jeg er ikke ute hele dagen og lar henne sitte i vogn eller bilstol liksom. Nå slutter storebroren på skolen kl 12, 13 eller 14 så blir uansett ikke hele dagen ute.

Babysang, trilleturer, åpen barnehage. Har tenkt å prøve å dra til svømmehall en dag også.
Er ute hver dag, om ikke annet enn på kiwi;)

Hun leker forresten mye på gulvet, men jeg sitter ofte sammen med henne. Kan bli 4 timer i løpet av en dag minst. Totalt altså. Kanskje mer, leker på badegulvet morgen og kveld sikkert 20 min hver gang.

Vi finner på aaaaalt for lite! Jeg kvier meg for å gå ut, mini har endelig begynt å sove på dagtid, men helst ikke i vogna :( det er skikkelig kjedelig, men jeg blir heller hjemme så mini får sove. Det er så lite som skal til før de skjøre rutinene er ødelagt, og det er jeg så lei av..

Mini har endelig blitt veldig flink til å leke litt selv :) han hang på armen hele tiden de første 6 mnd, veldig deilig at han kan leke litt selv :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi finner på aaaaalt for lite! Jeg kvier meg for å gå ut, mini har endelig begynt å sove på dagtid, men helst ikke i vogna :( det er skikkelig kjedelig, men jeg blir heller hjemme så mini får sove. Det er så lite som skal til før de skjøre rutinene er ødelagt, og det er jeg så lei av..

Mini har endelig blitt veldig flink til å leke litt selv :) han hang på armen hele tiden de første 6 mnd, veldig deilig at han kan leke litt selv :)

Samma her! Hvis jeg legger henne i vogna så bruker ho en evighet på å sovne, og sover stort setg bare 20 min og blir skikkelig sutrete. Derfor er nok vi mye hjemme og, hun sover jo 2 ganger daglig så..

Det er litt kjipt at vi går mot vinter nå. Slik synes jeg det er bedre med en høstbaby - for når ungen begynner å krabbe og gå kommer våren og sommeren og man kan være masse ute.

Skjønner deg godt. Slik var mi også og jeg var hjemme ikke stort sett hele våren og sommeren. Typisk! Nå kan hun sove litt i vognen ute blandt folk så lenge det ikke er noen som snakket høyt eller unger som hyler rett ved vogna. Mannfolk som snakker i mobiltelefon og unger holder jeg altså avstand til :p Ser jeg noen på vei mot postkassa eller søplekassa bråsnur jeg og løper andre veien haha

Vi er ute hver dag.
Babysvømming, babysang, barselgruppe, barselyoga og trilleturer med venninner.
Orker ikke å være inne, da blir både jeg og frøkna sprø.

Vi er mye hjemme. Vi koser oss hjemme og jeg ser rett og slett heller ikke hvordan vi skal ha tid til å dra ut på så mye. Det er ting som skal gjøres og fikses hele tiden og storebror skal hentes og leveres i bhg. Ikke ser jeg det helt store behovet for at baby skal aktiviseres og sosialiseres heller. Jeg mener, han synes en melkekartong er dødsfestlig liksom;) Så er det hele greia med soving også. Han sover fremdeles mye. Rundt fire timer hver dag fordelt på tre dupper. Han sover best hjemme i fred og ro i senga si og jeg er ikke interessert i å ødelegge søvnrutinene hans for at jeg har lyst å gå ut. Da finner jeg heller på noe hjemme. Vi har nettopp flytta, så i det siste har det vært masse å gjøre her. Så tar jo måltidene litt tid også så det er ikke veldig mye tid han tilbringer på gulvet og leker. Et par timer tipper jeg, oppdelt i flere økter. Han er i hvertfall stort sett på gulvet når han ikke sover eller spiser. Bortsett fra rett før kveldsgrøten da, da er han stort sett sutrete og sliten men det har ingen sammenheng med hva vi har gjort i løpet av dagen. Da er han utslitt uansett og det tror jeg de fleste små barn er. Men vi er stort sett ute hver dag da, da går vi til bhg. for å hente eller levere storebror. En grei aktivitet i en av våken periodene hans.

Vi er også mye hjemme og koser oss egentlig med det :) har som flere har nevnt over her hatt litt problemer med å innføre en god søvnrutine på dagtid så nå når det ser ut som vi er inne på rett spor så har jeg virkelig ikke lyst å gjøre noe som ødelegger den! Her sover han også best hjemme i sengen sin. Pleier som regel å være ute på noe et par ganger i uka, har babysang fast og så pleier vi av og til å finne på noe med venninner som også har barn :)

Samma her! Hvis jeg legger henne i vogna så bruker ho en evighet på å sovne, og sover stort setg bare 20 min og blir skikkelig sutrete. Derfor er nok vi mye hjemme og, hun sover jo 2 ganger daglig så..

Jeg må ha lett trav imanst 30min førhan sovner, og dubben blir veldig kort..

Barseltreff, trilleturer og åpen barnehage er favoritten her. Særlig åpen barnehage, da får han utforsket på gulvet og leke med nye leker, samt truffet andre barn. Det er spennende!

Back
Topp