Hva gjør dere for å ikke bli "for kvalme"?

Septembergull15

Forelsket i forumet
Jeg har siden jeg testa positivt i uke 3+6 etterlysa kvalmen.. Det angrer jeg på nå. Idag, uke 6+0, kom den helt plutselig. Jeg fikk nesten ikke til å stå imorges, kaldsvetta og var utrolig kvalm. Hadde heller ikke matlyst, vi hadde ingenting jeg hadde lyst på. Så unngikk å spise og drakk i stedet masse vann. Dro på butikken etter jeg omsider fikk i meg en brødskive, og kjøpte inn masse yoghurt og banan. Så har så å si levd på det idag, og måtte nå gå ned for å lage meg mat da kvalmen kom snikende i senga. Hva gjør dere for å holde kvalmen i sjakk? :O

For å dempe kvalmen så synes jeg det hjelper med å småspise hele dagen. Alt fra appelsin, brødskiver, lett middag, snacks osv...
Bare ikke la deg bli sulten, så tror jeg det vil hjelpe...

Jeg småspiser hele dagen. Frukt, kjeks, knekkebrød, brødskiver. Noen ganger hjelper det. Andre ganger ikke.

Nå har morgenkvalmen kommet for fullt.. :/ må ha et glass sjokomelk og ligge i ro en god stund. Så må jeg spise en brødskive.. men blir jeg stresset så kommer kvalmen igjen..

Jeg må også spise ofte selv om det ikke frister! Til og med på natta.. Jeg føler meg jo helt gal..

Jeg var for første gang opp inatt, jeg klarte nesten ikke å stå opp i morges :p håper ikke det blir en vane å stå opp om natta for å spise :p
Har begynt å brekt meg for hver minste lukt, det trenger ikke lukte fælt en gang. Nok med at det er gal lukt :p

En liten neve potetgull når det står på som værst (som i utg.pkt ikke er så ille altså):)

Spis regelmessig og litt av gangen... salt hjelpe på kvalmen her, så har en samboer som rett som d må steke bacon ;) helt hekta på d og polarbrød med hvitost... og ikke minst litt mat før æ står opp...så får servert frokost på senga hver dag nå ellers e dagen totalt ødelagt...d måtte æ få når æ gikk med forrige også... igår sto æ opp før æ hadde spist å d va ikke lurt...satt over doskåla da i godt å vel 2tima før æ slukna på badegulvet...

I dag hadde jeg første anfall av skikkelig kvalme. Kastet ikke opp, men sto over doen mange ganger og brekte meg. Hjalp å spise grovt rugbrød med ost. Da forsvant kvalmen helt..!

Som mange skriver her, spis ofte. Lite lyst på mat for tiden, men må spise før jeg rekker å bli sulten. Har satt alarm på telefonen for å minne meg på å spise, da jeg må spise hver 1-1/12 time. Venter jeg for lenge står jeg og brekker meg på kjøkkenet. Frokost på sengen hjelper også litt!

Spiser litt hele tiden, hehe. Mariekjeks, smoothie (mye frukt og grønt), knekkebrød :)

Takk for mange gode svar :) Problemet er at bare tanken på mat gjør meg kvalm.. Når jeg først har fått til å lage meg mat, spiser jeg lite og er like sulten og kvalm etterpå. Spiser som sagt en del banan og yoghurt, det er det som hjelper mest. Men jeg kan jo ikke leve på det i noen uker framover :O

Takk for mange gode svar :) Problemet er at bare tanken på mat gjør meg kvalm.. Når jeg først har fått til å lage meg mat, spiser jeg lite og er like sulten og kvalm etterpå. Spiser som sagt en del banan og yoghurt, det er det som hjelper mest. Men jeg kan jo ikke leve på det i noen uker framover :O
Kjøpe oppskjært pålegg og bare slenge på brødskiver/knekkebrød? :) så slipper du å bruke tid på matlaging? Det skal jeg prøve meg på nemlig :p

Back
Topp