Hva gjør dere for å forbereder dere til fødselen

Jeg er så mye mer redd før denne fødselen enn forrige, så vet ikke helt hvordan jeg kan forberede meg best mulig. Men har time på sykehuset 6. Mars, så tenker at det kanskje hjelper etter å ha vært der på fødselssamtale. Jeg skjønner at det med å jobbe med kroppen og smertene og ikke mot er nøkkelen, men vet ikke hvordan jeg skal få det til.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er så mye mer redd før denne fødselen enn forrige, så vet ikke helt hvordan jeg kan forberede meg best mulig. Men har time på sykehuset 6. Mars, så tenker at det kanskje hjelper etter å ha vært der på fødselssamtale. Jeg skjønner at det med å jobbe med kroppen og smertene og ikke mot er nøkkelen, men vet ikke hvordan jeg skal få det til.

Jeg skjønner deg godt. For alle som har født før vet at teori og praksis ikke alltid går hånd i hånd. Det er så lett å si at man ikke skal miste kontrollen og ikke bli redd av smertene, men man vet jo ikke hvordan akkurat DENNE fødselen arter seg.

Men uansett, ungen skal ut. Og du skal være på et sykehus hvor de kan dette og vil hjelpe deg. Og forhåpentligvis har du med deg en person som kjenner deg og kan være der for deg.

Jeg gruer meg også mer denne gangen. Sist gledet jeg meg og hele opplevelsen føltes som et overgrep og jeg slet veldig i ettertid. Eneste jeg tenker er at det kan ikke bli verre denne gang.

Eg trenar litt gravid yoga. (Det er mange fine filmar på youtube). Det er øvelsar som fokuserar på bekken, rygg og bak :)
Eg er førstegangs så eg veit ikkje om det har noko hensikt, men det føles vertfall godt ;)
Og sidan mange samanliknar fødsel med maraton trenar eg cardioprogram på sykkelen.
Fødeavdelinga på fem er på nesten kvar dag i tillegg :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg gruer meg også mer denne gangen. Sist gledet jeg meg og hele opplevelsen føltes som et overgrep og jeg slet veldig i ettertid. Eneste jeg tenker er at det kan ikke bli verre denne gang.
Akkurat sånn jeg opplevde det også. Det kan vel kanskje ikke bli verre, men jeg er redd for at det blir like ille:-( Så jeg er på desperat jakt etter forberedelser som gjør at jeg føler meg tryggere.

Jeg forbereder meg ved å få greie på det jeg måtte lure på, og syns det var veldig fint å f.eks få vite mer om amming. Ellers styrer jeg unna fødeavdelingen (serien) og "skrekkhistorier". Er negativ nok fra før av og forbereder meg generelt med å bli mer positiv, så jeg tenker bare at dette blir en fin opplevelse, samtidig som når jeg har kynnere som er verre enn vanlig så prøver jeg å finne ut hvordan jeg selv kan gjøre de "bedre" da :) snakket med JM også om at jeg er litt redd for å revne, det er igrunn eneste bekymringen jeg har, men snakker med JM om dette også :)
Jeg gruer meg ikke i det hele tatt, noe jeg syns er rart med tanke på hvor negativ jeg er og hvor mye jeg gjør for å generelt unngå smerte :p
Vil ha et positivt og åpent sinn, og forvente at alt kan skje :) skulle det være noe så snakker jeg om det, spør osv :D

Jeg har blitt anbefalt og ta bringebærblad tabletter og modningsakupuntur! Og ellers tenke og reflektere over, ønsker jeg smerte spillende, hvordan ! Om min kjære vil klippe navle strenger ikke alle som vil det! For man går inn i en slags boble når man skal føde og ds bare svarer man uten å tenke seg om! Ellers tar jeg det veldig som det kommer, veldig rolig på denne fødselen, ut må hun <3 :)

Back
Topp