Hva gjør dere for å forbereder dere til fødselen

Mary79

Glad i forumet
Mailykke <3
Hva slags forberedelser gjør dere til selve fødselen?
Akupunktur, bringebærbladkapsler, yoga, massasje og tøying der nede?
Det er mange tips og råd der ute, hva gjør dere og skriv gjerne om erfaringer på forberedelser hvis du har tidligere erfaringer:-)

Spennende ja. Jeg skulle gjerne likt å visst hva dere jenter gjør mtp mentale forberedelser? Hvor finner dere veiledning? Har lest litt om pusteteknikker, men har ennå ikke satt meg så mye inn i det. Håper noen vil dele :)

Gjør egentlig ingenting :-P ingen fødsler er like og har liten tro på disse kosttilskuddene.. det eneste som hjalp meg forrige gang var å klare å holde fokus og puste meg gjennom smertene.. det hjalp veldig for meg :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ingenting, gjorde heller ikke noe med de to andre heller :) Eneste jeg VIRKELIG anbefaler, er PUSTETEKNIKKEN! Har alt å si under fødselen, å jobbe MED smertene og ikke i mot! :)

Ingenting, gjorde heller ikke noe med de to andre heller :) Eneste jeg VIRKELIG anbefaler, er PUSTETEKNIKKEN! Har alt å si under fødselen, å jobbe MED smertene og ikke i mot! :)
Jeg sleit veldig med det sist! Men finner ingen som kurser i pusting her jeg bor. Forrige gang var vi på svangetskapskurs, men lærte ingenting om pustingen:-(

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg sleit veldig med det sist! Men finner ingen som kurser i pusting her jeg bor. Forrige gang var vi på svangetskapskurs, men lærte ingenting om pustingen:-(

Jeg har ikke vært på kurs eller noen form for trening ang pusting. Dette ordnet kroppen automatisk opp i begge gangene :p Jeg går inni en slags "transe" når riene er som værst, å bare tenker på å puste meg gjennom, ingenting annet :) Men så tror jeg at kroppen min er til for å føde, gleder meg til å føde :D

Jeg har ikke vært på kurs eller noen form for trening ang pusting. Dette ordnet kroppen automatisk opp i begge gangene :p Jeg går inni en slags "transe" når riene er som værst, å bare tenker på å puste meg gjennom, ingenting annet :) Men så tror jeg at kroppen min er til for å føde, gleder meg til å føde :D
Heldige deg! Jeg går ikke inn i en transe, ungen ble sittende fast og jeg spente meg mer og mer. Det var ingen god opplevelse. Så jeg gruer meg som bare det til denne gangen:-(

Jeg forbereder meg bare litt mentalt på at alt kan skje, ingen fødsler er like. Forige gang hjalp det VELDIG under hele fødselen og bare stole på at kroppen visste hva den skulle gjøre. Jeg prøvde å ikke tenke så mye med hodet. Bare lytte til kroppen...:-)

Ingenting sånn fysisk.

Men psykisk så prøver jeg å tenkte at jeg må minne meg selv på at smertene er ikke der for å ta livet av meg (som jeg trodde under første :P ), de er der for å hjelpe babyen ut.

(Også blir jeg litt irritert på pandaen som føder en baby på størrelse med en liten bæsj i forhold til kroppen sin :P )

Smerter er din venn liksom... Men jeg jobber også med at jeg KAN miste kontrollen og at jeg da må prøve å ta meg sammen for det hjelper virkelig ingenting. Phu, det blir en hard økt. Men har jo gjort dette et par ganger før. Både gruer meg og gleder meg. :)

Heldige deg! Jeg går ikke inn i en transe, ungen ble sittende fast og jeg spente meg mer og mer. Det var ingen god opplevelse. Så jeg gruer meg som bare det til denne gangen:-(

Husk det at ingen fødsler er like! Jeg hadde et helvete med nr 1, mens nr 2 var en drøm :) Spent på nr 3 :p

Jeg ser på fødeavdelingen UK bare for å få et bilde av hvordan en fødsel er :P Litt selvpining men samtidig veldig lærerikt.
Tok keisersnitt med storebror så på mange måter føler jeg at dette er førstemann :-)

Signerer denne altså!! Å jobbe med smertene og ikke i mot er viktig. Helt utrolig hvor langt man kan komme da.:) Pust, pust ,pust:):)

Ingenting av det du skriver her, men forbreder meg på att det kan bli en tøff fødsel igjen og muligens raskere enn forrige gang...Men nå bare gleder jeg meg til og bli ferdig med fødsel og gå gravid så jeg får ta smerter og vondter når den tid kommer...Men puste seg gjennom rier og prøve og ikke få panikk er det som hjalp meg gjennom sist fødsel, for det er lett og bli litt hysterisk og tro en skal stryke med:)hehe

Jeg har sett på fødeklinikken på FEM. hehe har mer avslappet forhold til det å skulle føde nå enn tidligere etter en haug av episoder. Ellers så forbreder jeg meg med pusteteknikker

Ingenting fysisk som du nevner over her, jeg som gjør som noen flere her. Pusteteknikk og mentalt forbereder meg på at fødseler ikke er like, beholde roen, og noe av det aller viktigste tiden før fødselen er å slappe av! Føler du for å sove en time eller tre på dagen og har mulighet til det så gjør det! :)

Jeg gikk 9 dager over med nr 1 og prøvde det meste for å få i gang fødselen,,, ingen ting hjalp... Med nr 2 kom han 5 dager før termin og hadde ikke gjort noen ting den gangen for å prøve å få igang noe... Så nå kommer ikke jeg ikke til å gjøre noe fysisk for å få igang kroppen.... Men mentalt leste jeg litt forskjellige bøker, liker Gro Nylander sin bok På vei. Og husker at jeg lærte at om du slapper av i kjeven, så slapper du av i skjeden. Så det prøvde jeg på, og bare lytte til kroppen, og følge dens signaler. Har hatt to flotte fødsler uten noe for for smertestillende, bare pustet og konsentrert meg om meg selv, og ingen rundt..... Det hjalp meg igjennom! Og tenke at ja det kommer til å gjøre sykt vondt, men smerten går over...

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Sist gjorde jeg ingenting. Bare ventet å gledet meg. Jeg var aldri moden, så ingen råd hadde funket.

Denne gangen kommer jeg til å ta modningsakupunktur. Og bare håpe at jeg føder i rolige omgivelser.

Vasket og stelte mye i huset :) måtte jo gjøres uansett :) var hos jordmor og tøyde 1 uke før termin på begge ;) hadde fin efekt det :P og en del omganger i senga fikk fart på sakene :) når riene begynte er pusten viktig!!

Jeg prøver å lese det jeg kan om pusting og avspenning. Sånn psykisk prøver jeg å innstille meg på alle worst case scenarioer, hvor jeg visualiserer hvordan jeg skal komme igjennom det. Også snakker jeg mye med mannen min i forbindelse med at vi ser på sånne serier med fødsler :)

Back
Topp