Hva gjør dere for å få sove ?

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
overskriften sier vel sitt. Sliter med å få sove. Har smerter og kramper i bena og rastløse ben. Og selv når jeg ikke har det, har jeg vanskelig for å sovne selv om jeg er kjempetrøtt
 
overskriften sier vel sitt. Sliter med å få sove. Har smerter og kramper i bena og rastløse ben. Og selv når jeg ikke har det, har jeg vanskelig for å sovne selv om jeg er kjempetrøtt
Jepp. Samme. Er det kramper er det helt umulig. Da står jeg opp og venter til utmattelsen tar meg. Men krampene roet seg etter at jeg sluttet å gå. Bokstavelig talt. Går knapt ute lengre, bare sykler eller kjører. Og holder meg unna betonggulv.
Badstu/boblebad hjelper. Prøv med varmeflaske på beina. Krampene slipper i varme, men er best å jobbe forebyggende. Legg merke til hva du gjorde de dagene det var værst på kvelden/natta, og kutt ut disse aktivitetene. Se om det blir bedre.
Selv gikk jeg til fysioterapeut som skrev epikrise til legen om at jeg ikke var i stand til å jobbe pga kan ikke gå/sitte på kollektivtransport. Ærlig talt gjør sitting i stoler også vondt. Jeg må ha mykt underlag og bytte posisjon ofte.
Sover mye bedre med ukentlig fysioterapi, kuttet ut gåing/ståing/lengre sitting, og selvsagt har jeg drøssevis av puter i senga så jeg kan bygge meg et fort og støtte opp med.
Søvnen er fortsatt ikke optimal, men mye bedre.
 
Magnesium, MASSE puter er det som hjelper her. Og at samboer holder meg og stryker til jeg slapper av nok til å sovne
 
Bruker de siste 1-2 timene før jeg legger meg til å roe ned med dempet belysning, sovete, duftlys og rolig musikk eller bok i stedet for tv. Gjør også alt klart til neste morgen ved å legge fram klær og lage frokost, hjelper på hjernen min å vite at det er klart :happy:
Når jeg legger meg, prøver jeg å finne en god stilling, så ligger jeg og kjenner på magen og har fokus inn mot babyen. Da merker jeg etterhvert at jeg døser bort, blir på en måte litt meditativt :p
 
Har fått påvist alvorlig b12 mangel og folat mangel. Er blitt satt på noen seriøse hestedoser a 8x vanlig dagsdose. Det er mest sannsynlig grunnen til hjertebanken, den høye pulsen, trettheten, søvnmangelen og krampene/ smertene i bena. Håper det blir bedre nå :)
 
Har fått påvist alvorlig b12 mangel og folat mangel. Er blitt satt på noen seriøse hestedoser a 8x vanlig dagsdose. Det er mest sannsynlig grunnen til hjertebanken, den høye pulsen, trettheten, søvnmangelen og krampene/ smertene i bena. Håper det blir bedre nå :)
Huff! Håper du blir bedre!!
 
Riktig god bedring!
 
Har fått påvist alvorlig b12 mangel og folat mangel. Er blitt satt på noen seriøse hestedoser a 8x vanlig dagsdose. Det er mest sannsynlig grunnen til hjertebanken, den høye pulsen, trettheten, søvnmangelen og krampene/ smertene i bena. Håper det blir bedre nå :)
Viktig at du får nivåene opp og husk å be dem sjekke babyen etter fødsel for b12 verdier
Jeg hadde ekstrem mangel sist svangerskap men fikk alt først påvist når dem fant ut at kidden hadde ekstrem mangel
Denne gangen tar jeg derfor ekstra tilskudd blant annet dobbelt dose folat gjennom hele svangerskapet og triobe
Har gjevnlige BP for å sjekke samt at lille snuppa skal ekstra kontrolleres for akkurat B12 når hun blir født

magnesium kan også hjelpe på rastløse ben;)
 
Venter til fullstendig utmattelse så kroppen ikke orker noe annet enn å sovne til tross for smerter, halsbrann hoste og hodepine. I natt la jeg meg 0330
 
Jeg lastet ned en app, hypnobirthing. I den appen er det en søvndyssende lydfil. Det har faktisk hjulpet meg litt
 
Hjelper pitte-pitte-pitte-pittelitt med en stor ammepute/gravidpute mellom beina...... :p
 
Hevet rygg og bein, har en slik seng som man hever rygg og bein. Helt fantastisk... har nesten aldri halsbrann :D
 
Back
Topp