Hva gjør dere for å få dagene til å gå?

M

Moderator Eve

Guest
Mange av dere er nå kanskje ute i permisjon snart? Sykmeldt? Nærmer seg dager hjemme for mange av dere?

Hva gjør dere om dagene?
Hvilke planer har dere?
Hvordan er formen?
Er dere blitt leie eller bare gleder du deg?
 
Har vært 50%sykmeldt siden jul men nå 100% sykmeldt.
For det meste går det i klesvask og strikking [emoji23] som vil si sofasitting. Formen er så som Så, bekkenet begynner å skralle og blir stivt.
Var ikke utålmodig når det var en sjanse for pks for da har man en dato å forholde seg til men nå er det babyen som bestemmer når en vil komme. Da trur jeg at tålmodigheten vil slite litt [emoji23]
 
Her er det storebror som tar all tid og krefter :) skulle ønske jeg kunne sovet mer eller strikket [emoji14] bekkenet er også grusomt vondt nå!!! 5 uker igjen
 
Noen dager gjør jeg mye, husarbeid, vaske babyklær, rydde, bake, gå tur mm. I dag er formen og humøret på bånn av en eller annen grunn.. sint og sur og har bare lagt rett ut på sofaen og spist :android:
 
Har vært på svangerskapspenger hele tiden.

Hva gjør dere om dagene? Strikker, litt husarbeid, treffer en venninne på kafé dersom jeg har vært på/skal på kontroll, slapper av.

Hvilke planer har dere? Minst mulig. Gjøre ferdig det siste før baby kommer.

Hvordan er formen? Sliten og vondt i bekkenet, halsbrann, ellers ok.

Er dere blitt leie eller bare gleder du deg? Begge deler :)
 
Permisjon om to og en halv uke, har grugledet meg, men begynner nå å bare glede meg. :)
Skal gjøre klart det siste før lillegull kommer, se masse på serie, bake litt, rydde i skuffer og skap og sove mest mulig tenker jeg. Behovet for søvn er stort om dagen, må sove hver dag etter jobb for å fungere.
 
Klesvask, både vår og babyen sitt, merker at vår klesvask har vært litt neglisjert en stund, så det tar mer tid enn jeg hadde trodd :sorry: Og diverse annet lett husarbeid. En del forumslesing (BV og kvinneguiden) mellom arbeidet, og tidvis en del Netflix. Går litt tur, men turgåingen er litt mer begrenset enn jeg hadde håpet med et bekken som har begynt å krangle.
 
Storesøster på 14 mnd uten barnehageplass! Blir ikke tid til så mye utenom å holde på med henne, men vi går på åpen bhg, babysang og jeg trener 3 ganger i uka. Kjenner litt på nesting behovet nå, mye jeg ønsker å få på plass ila de neste to ukene-er 35 uker i morgen. Ikke utålmodig, men gleder meg til å ikke være gravid lenger. Mye kynnere som plager meg en del
 
100% sykemeldt og bruker dagene til strikking, kaffesladring med venninner, lese bøker, husarbeid og være med de to barna jeg hsr på 5 og 8 når de kommer hjem fra bhg og skole. Formen er på bunn, men skal vel ikke klage, andre har det helt sikkert værre enn meg selv
 
Storesøster på 14 mnd uten barnehageplass! Blir ikke tid til så mye utenom å holde på med henne, men vi går på åpen bhg, babysang og jeg trener 3 ganger i uka. Kjenner litt på nesting behovet nå, mye jeg ønsker å få på plass ila de neste to ukene-er 35 uker i morgen. Ikke utålmodig, men gleder meg til å ikke være gravid lenger. Mye kynnere som plager meg en del
Må si du er utrolig flink som har storesøster hjemme! Jeg har en på 1,5 og nyter at han kan gå korte dager i Bhg nå som jeg sliter med rygg og bekken. Har litt dårlig samvittighet, men samtidig trives han så godt i barnehagen at jeg synes det er greit.
 
Jeg skulle bruke disse ukene på masterskriving. Ja... Skulle. [emoji849] Det at det ble så mye fram og tilbake med sykehusinnleggelse eller ikke, KS eller ikke, har gjort at jeg ikke har klart å funnet helt roen, så å skrive masteroppgave har vært komplett umulig. Null fokus! Men jeg har lest masse pensum da, flere skjønnlitterære bøker og en del teoretiske tekster. Ellers får jeg lagt inn én «treningsøkt» ila dagen, enten ved å gå tur, gå på ski, svømme, eller gjøre gravidyoga. Så gjør jeg husarbeid, forbereder til baby skal komme, treffer venninner, finner på ting med barna når de kommer fra skolen. Ja, og jeg sover når jeg får det til. Ukene har flydd, og nå er det bare én uke igjen! [emoji33]
 
Her gjør jeg alt man ikke skal gjøre i graviditeten eller hvertfall som høygravid.
Står opp tidlig, tre barn på skolen, drar på jobb, følger opp aktiviteter, skifter rør i huset (rørleggere til dette) + pusser opp to rom, solgt utleieleilighet derav mye rydding og vasking. Også er det jo nesting da, utstyr og vasking.

Fikk streptokokker i helgen og alle 5 har vært syke, hjemme tre dager hver de siste to ukene. Formen blir dårligere og dårligere og jeg er så trøtt [emoji42][emoji42][emoji42]

Så nå gleder jeg meg helt sjukt til han kommer og tvinger oss til å roe ned tempoet. Slippe alt vi har i hendene og bare nyte, kose, spise og sove :) Hele familien gleder seg veldig og barna krangler om å få ha han på rommet (får se hvor lenge det er stas[emoji23]). Gleder meg til kaffe, bøker og en liten bylt å ha inntil. Skulle ønske vi ikke hadde satt i gang så mange prosjekter i innspurten.. [emoji57]
 
Må si du er utrolig flink som har storesøster hjemme! Jeg har en på 1,5 og nyter at han kan gå korte dager i Bhg nå som jeg sliter med rygg og bekken. Har litt dårlig samvittighet, men samtidig trives han så godt i barnehagen at jeg synes det er greit.
Takk! Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet, tenk så fint for gutten din å kunne gå korte dager i bhg og på kjøpet få en mamma som har mer overskudd enn om dere to skulle vært hjemme sammen hele dagen. Jeg hadde takket ja til bhgplass, men det ser ikke ut til at det blir noe før august. Gruer meg for å ikke strekke til med å gi både den lille og «store» det de trenger av stimuli og kos
 
Her har jeg fortsatt livet stort sett som vanlig men merker nå at jeg gleder meg til permisjon for å roe ned litt og slappe av. Tiden får bare gå litt sakte de siste tre-fire ukene, det tror jeg at jeg har godt av.
 
fordeler timer hos jordmor, lege, fysio og kiropraktor utover så jeg har litt å gå til flere dager heller enn å løpe mellom alt samme dag. I tillegg pusler både jeg og mannen hjemme, går så lange turer som bekkenet tillater med hunden (dvs ikke langt i det hele tatt) og så prøver jeg å være litt sosial innimellom. er vel det jeg orker nå. permisjonen begynner på onsdag så har jo ikke så lenge igjen heller :)
 
Back
Topp