Hva gjør dere før fryseforsøk? Lever normalt?

Sol.i.hjertet

Gift med forumet
Novemberbarna 2021
Ja, jeg lurer altså på hva dere kloke damer som har tråkket stien før meg gjør før fryseforsøk. Lever dere normalt mht koffein, sukker, alkohol etc? Eller «forbereder» dere kroppen ved å leve ekstra sunt og avholds? Når jeg søker opp dette på engelske nettsider er det jo så ekstremt alt som kommer opp, så lurer egentlig bare på hva dere vanlige kvinner i gata tenker om saken:angelic:

Drikker kaffe som normalt frem til innsett, går da over på koffeinfri som jeg lurer meg selv med hver morgen. Det viser seg at et glass kaldt vann funker bedre enn koffein for å bli mer våken :)
Spiser som normalt, men dropper fyfy maten til gravide ved innsett.
Drikker mine 2 glass rødvin på lørdager og tar 1 glass samme kveld som innsett for å tynne ut blodet litt.

Jeg gjorde ingenting annerledes før innsett, bortsett fra at jeg sluttet med snus da. Etter innsett levde jeg som normalt, men holdt meg unna alt det som gravide skal holde seg unna. Hadde hatt fire ferskforsøk før dette aller første fryseforsøket, så var nok litt «lei» av alt jeg skulle gi opp:wtf: Spira satt på fryseforsøk, så det var nok rette måten for oss å bli gravid❤️

Drikker kaffe som normalt frem til innsett, går da over på koffeinfri som jeg lurer meg selv med hver morgen. Det viser seg at et glass kaldt vann funker bedre enn koffein for å bli mer våken :)
Spiser som normalt, men dropper fyfy maten til gravide ved innsett.
Drikker mine 2 glass rødvin på lørdager og tar 1 glass samme kveld som innsett for å tynne ut blodet litt.

Ja, det høres litt ut som vi tenker det samme da:)

Jeg gjorde ingenting annerledes før innsett, bortsett fra at jeg sluttet med snus da. Etter innsett levde jeg som normalt, men holdt meg unna alt det som gravide skal holde seg unna. Hadde hatt fire ferskforsøk før dette aller første fryseforsøket, så var nok litt «lei» av alt jeg skulle gi opp:wtf: Spira satt på fryseforsøk, så det var nok rette måten for oss å bli gravid❤️

Høres ut som vi også tenker likt her! Man blir jo så utrolig sliten av å ta hensyn når det ikke går «uansett» gang etter gang:shy: Gratulerer så mye med bebis:Heartpink

Jeg testet akupunktur forrige gang, men det ble ikke noe graviditet dessverre!:wtf: Det hjalp derimot masse på stressnivået da, så sånn sett var det veldig verdt det! Akupunktøren tipset om at hvit fisk og avokado var fine ting å spise mye av rundt innsett, men det er ikke utprøvd fra min side.:hilarious:

Denne gangen prøver jeg å leve sukkerfritt, egentlig litt tilfeldig da vi trengte en sukkerpause etter den desemberen vi har kjørt.:wacky: Men tror det er viktig å leve så normalt man klarer!:Heartred

Jeg testet akupunktur forrige gang, men det ble ikke noe graviditet dessverre!:wtf: Det hjalp derimot masse på stressnivået da, så sånn sett var det veldig verdt det! Akupunktøren tipset om at hvit fisk og avokado var fine ting å spise mye av rundt innsett, men det er ikke utprøvd fra min side.:hilarious:

Denne gangen prøver jeg å leve sukkerfritt, egentlig litt tilfeldig da vi trengte en sukkerpause etter den desemberen vi har kjørt.:wacky: Men tror det er viktig å leve så normalt man klarer!:Heartred

Ja, vurderte å dra tilbake til akupunktør selv, men tror jeg egentlig har fått den roen jeg trenger over meg nå, hvis du skjønner? Men det var absolutt nødvendig i høst da jeg var der:joyful: Hmm, hvit fisk og avokado it is:p Sammen med masse annen god mat og ett og annet godt glass vin:Heartred Så lenge vi har det bra med oss selv og ikke overdriver verken ene eller andre veien må det vel være det beste:love7

Høres ut som vi også tenker likt her! Man blir jo så utrolig sliten av å ta hensyn når det ikke går «uansett» gang etter gang:shy: Gratulerer så mye med bebis:Heartpink[/QUOTE skrev:
Tusen takk for det, det er virkelig lykke:Heartred
Det er virkelig en helt utmattende prosess å stå i:sorry: Gikk på en skikkelig smell høsten 19, var sykemeldt over lengre tid og gikk til jevnlige samtaler hos fastlegen min. Hun sa en ting som «alle vet», men jeg valgte å ta det til meg. Hun sa etter mitt siste innsett offentlig at «det er ingenting man kan gjøre feil i denne situasjonen, kvinner som lever under de verste forhold med sult og krig blir gravid og føder barn. Så man kan ikke gjøre noe feil etter et innsett, man kan bare leve.» Det var så intenst vondt og vanskelig, men jeg vet jo at hun hadde rett.
Hadde egentlig gitt opp, men samboeren min og jeg ble enig om å kjøre karusellen en gang til privat. Så vi kjøpte tre forsøk på spiren i Trondheim. Ett uttak og to innsett etterpå var vi gravid etter til sammen 6,5 år med prøving på hjemmebane og med assistert befruktning. Vi har til og med to til på frys:rolleyes: Lykke til og ikke gi opp hvertfall:)

Levde som normalt, men tok akupunktur, babyklister og spiste ananas etter innsett.. hadde 4 innsett før det klaffet.. den siste gangen fortalte vi det heller ikke til noen så det var en helt annen ro rundt det.. ble helt gæren av alle som lurte på når jeg skulle teste osv osv. veldig godt å bare ha hele greia for seg selv:)

Jeg gikk turer hver dag, unngikk koffein og mye sukker, men drakk faktisk et glass rødvin hver dag opp mot innsett. Gjorde det for blodgjennomstrømming, kos og avslappingens del. Funket her, er i uke 30

Last edited:
Levde som normalt, men tok akupunktur, babyklister og spiste ananas etter innsett.. hadde 4 innsett før det klaffet.. den siste gangen fortalte vi det heller ikke til noen så det var en helt annen ro rundt det.. ble helt gæren av alle som lurte på når jeg skulle teste osv osv. veldig godt å bare ha hele greia for seg selv:)

Det er kanskje ikke så dumt å holde det for seg selv om det oppleves stressende, nei. Vi får se hvordan vi gjør det etter dette forsøket. Har sagt det til de nærmeste nå i hvert fall:) Gratulerer med klaff:Heartred

Jeg gikk turer hver dag, unngikk koffein og mye sukker, men drakk faktisk et glass rødvin hver dag opp mot innsett. Gjorde det for blodgjennomstrømming, kos og avslappingens del. Funket her, er i uke 30

Er utrolig glad i vin, så tror nok jeg følger den:p Forsøker å gjøre alt med måte, tenker kanskje jeg kutter koffein når el nærmer seg. Og får prøve å begrense sukkerinntaket:p Gratulerer med å snart ha lille i armene:Heartred

Levde som normalt frem til innsett, spiste fersk ananas (med kjernen) i fem dager fra innsett. Kuttet ut mat som gravide skal holde seg unna etter innsett, samt alkohol og koffein. Er nå 12 uker på vei :) Masse lykke til!

Levde som normalt frem til innsett, spiste fersk ananas (med kjernen) i fem dager fra innsett. Kuttet ut mat som gravide skal holde seg unna etter innsett, samt alkohol og koffein. Er nå 12 uker på vei :) Masse lykke til!

Hmm, kanskje jeg skal forsøke ananas:D Masse gratulerer med snart 12 uker:Heartred

Back
Topp