Hva gjør dere før den lille skal legge seg?

Ladyluna

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Vi driver å prøver oss frem med kveldsrituale nå og lurer på hva dere gjør på kvelden. Føler at det ofte blir litt hektisk her med stell, mat og kos om hverandre. Glemmer som oftest å gi tran også :/s

Så hva gjør dere, og når starter dere på kvelden?

Tar henne på stellebordet, kler av, gir tran, bader og på med pysj :) det virker som hun vet hva som skjer når hun får tranen :)

Han spiser en flaske, så etter rap og kos er det stell med å skifte bleie og ta på pysj. Vasker over ansikt og hender med en klut ved behov. Så går vi inn på soverommet og han legges i senga si.

Vi prøver oss litt frem her også :) siden vi har slitt litt med mageknipe så er det ikke alltid vi får alt helt på stell.
Men i 20 tiden bader vi, skifter bleie og tar på pysj :) så er det mat og litt kos.

Her er det stell i halv syv tiden. Bytter til pysjamas. Når vi ser hun begynner og bli trøtt eller sur :p vasker henne og gir mat. Så er det litt kos og rett i seng :)

Her har vi en unge som, uansett hva vi gjør, ikke vil i egen seng før tidligst kl 22, så vi prøver oss litt fram :) men planen er å ha en rutine på å bade og bytte til pysj rundt 19-20 og deretter gå opp og eventuelt gi mat og kose litt før det er leggetid!

Steller og bytter til nattis litt før sju ( kommer an på humøret til snuppa) så får hun siste pupp før jeg bærer henne i sengen... Av og til bikker hun overtrøtt... Da vil hun ikke ha pupp med en gang, men sovner... Våkner igjen og får pupp i sengen, før hun sovner for natten. Deilig når det går knirkefritt og alle tre barna er sovnet til halv åtte <3

Her har alt vært surr pga kolikk, men hadde ei uke nå der han fikk pysj i 20 tiden, sovna i 21-22 tiden, la han da i seng på stua og la seg sammen med meg når jeg la meg. Han kunne da sove 5 timer i strekk! (Halleluja) få mat og sovne igjen :p det var selvsagt for godt til å være sant. Nå er det timesvis med byssing og amming på kvelden igjen :(
Rutinene hjelper fint lite :p

Vi driver å prøver oss frem med kveldsrituale nå og lurer på hva dere gjør på kvelden. Føler at det ofte blir litt hektisk her med stell, mat og kos om hverandre. Glemmer som oftest å gi tran også :/s

Så hva gjør dere, og når starter dere på kvelden?
Vi leser en bok på fanget i stuen rundt kl 17.45, før vi går på badet for vask/bad/ stell ca kl. 18. På med pysj, og synger ofte for henne på stellebordet så kveldsstellet varer litt lengre:p Ammer en gang i sengen, før hun legges i sin egen seng. Synger "So ro lillemann" to ganger og slukker lyset. Sovner stort sett mellom 19 og 19.30 hver dag:D Pleier vente 5-10 min før jeg står opp etter å ha lagt henne, bare for å være sikker på at hun finner roen selv. Går relativt knirkefritt her:)

Kveldstell med bad og pysj ca kl 18.30,flaske kl 19,og en flaske "påtår" kl 20. Har prøvd å legge henne etter flaska kl 19,men har bare blitt styrete. Blir kl mye etter 20.30 før jeg legger henne blir hun overtrøtt og da blir det enda vanskeligere.

Etter mat og bad ca 1930 er det kos på fanget. Sovner en halvtime mellom 20-21, men nekter å starte langsøvnen før 22! :/

Hun pleier å sovne til puppen her..
Skifter til pysj og tar vask eller bad kl 19. Da er hun som regel ganske så trøtt. Så blir det mat og kos til hun som regel sovner mellom 20 og 2030 en gang.
Hun vil ikke så mye annet enn å henge i puppen fra rundt 1800, men siden hun sover i 10 timer i strekk på natta, så skal hun jaggu få henge der så mye hun vil:D opplagt både mor og baby på morgenen:)

Gir masse mat siste timene. Vasker han med klut og på med pysj siste bleieskiftet. Skrur av/ned alle lys den siste timen.

Legger han i senga, synger so ro lillemann og går rett ut. Ca. 50% av gangene blir det helt stille. De resterende 50% går jeg inn en eller to ganger. Gir smokken uten å snakke, stryken han på hodet og lister meg ut igjen. Kos blir han bare forvirret av, sengen er for soving :)

Han sover da 8-9 timer før neste amming :)

Jeg legger ho samtidig som storebror på 18 mnd. Ho spiser før vi går opp på badet. På badet får ho ligge naken siden ho liker det så godt mens jeg vasker, pusser tenner og skifter på storebror. Så legger jeg han i senga si også får ho på seg ny bleie og pysj. Etter det legger jeg henne i vugga, for smokk og koseklut og stortsett sovner ho med en gang :)

De dagene de bader gjør vi det med en gang vi kommer på badet.

Back
Topp